Sürdürülebilir ve karlılık hedefi doğrultusunda 2013 yılında 789.1 milyon TL prim üretimi gerçekleştiren Eureko Sigorta’nın teknik karlılık oranı yüzde 13.4 seviyesinde oldu.
Eureko Sigorta istikrarlı ve karlı büyümesini 2013 yılında da sürdürdü. Bankasürans, IK ve CRM alanlarında pek çok proje hayata geçiren şirket 2013 yılında prim üretiminin yüzde 67’sini banka kanalından gerçekleştirdi. Eureko Sigorta Teknik Genel Müdür Yardımcısı Süha Çele sektörün özellikle kronik sorunlarının devam etmesine karşın elde ettikleri sonuçlardan memnuniyet duyduklarını belirtti.
Hayat dışı sigorta sektöründe faaliyet gösteren Eureko Sigorta elde ettiği sonuçlarla 2013 yılında da karlı bir şekilde büyümeye devam. İstikrarlı büyümesini sürdüren şirketin 2013’teki teknik kârlılık oranı dağıtılan gelir giderler hariç yüzde 13,4 olurken, vergi öncesi kârı 62,9 milyon TL olarak gerçekleşti. 2013 yılı sonunda Eureko Sigorta’nın toplam hayat dışı prim üretimi 789,1 milyon TL’ye yükseldi.
Geliştirilen projelerin finansal başarıya etkisi büyük
İş ortakları Garanti Bankası ile hayata geçirdikleri bankasürans programının ve ES 2.0 adını verdikleri iş planı çerçevesinde acente optimizasyonu, çağrı merkezi yapılandırması, hasar yönetimi, verimlilik ve organizasyon yapısı gibi alanlarda geliştirilen projelerin finansal sonuçlara son derece olumlu yansıdığını belirten Çele şunları söyledi:
“2013 rakamlarına baktığımızda her ne kadar sektörümüzün özellikle trafik branşındaki sorunları devam etse de Türk sigorta sektörünün geçmiş yıllara nazaran başarılı bir performans sergilediğini görüyoruz. Hayat dışı sigorta sektörü yılı yüzde 21,7 büyümeyle kapattı, teknik kâr üretimi ise 879,3 milyon TL oldu. Biz de Eureko Sigorta olarak sağlıklı ve sürdürülebilir büyüme hedefimiz doğrultusunda banka sigortacılığındaki öncülüğümüzü sürdürmeye ve hasar hizmetlerimizi mükemmelleştirmeye odaklandık. Bu sayede yüzde 13,4 oranında gerçekleşen teknik kârımızla oldukça başarılı bir performans sergiledik.”
Eureko Sigorta’nın kısa değil, uzun vadeli ve geleceğe dönük yatırımlar yapan bir şirket olduğunu belirten Çele, “Sigorta alanındaki uzmanlığımız, uluslararası deneyimimiz ve kurumsal değerlerimiz doğrultusunda ana faaliyet alanımız banka sigortacılığına yaptığımız öncü yatırımların iyi sonuçlarını alıyoruz. Farklı satış kanallarının gelişimini doğru analiz ederek oluşturduğumuz ve sektördeki diğer şirketlerden ayrışan kanal yapımızın başarımıza katkı sağladığını görmekten mutluluk duyuyoruz” dedi.
Banka sigortacılığına yatırımlar devam edecek
Eureko Sigorta banka sigortacılığını alternatif satış kanalı değil, uzmanlık alanı olarak tanımlıyor. Bu alandaki yetkinlikleriyle sektöre öncülük etmeyi hedeflediklerini vurgulayan Çele, “Ana dağıtım kanalımız olan banka kanalında büyümeye devam ediyoruz. Türkiye’de banka sigortacılığında öncü şirket olarak 2013 yılında da prim üretimimizin yüzde 67’sini banka kanalından gerçekleştirdik” dedi.
Banka kanalına yaptıkları yatırımlarla Türkiye’de banka sigortacılığının gelişmesine katkı sağlamayı ve bu alanda prim üretiminin artmasını hedeflediklerini ifade eden Çele, sözlerine şöyle devam etti:
“Banka kanalının sürdürülebilir ve sağlıklı bir yapıda büyümesi için sektördeki tüm oyuncuların üzerine düşen görevler olduğuna inanıyor, adımlarımızı bu doğrultuda atıyoruz. Bu kapsamda teknoloji, bilgi ve uzmanlığa dayalı kapsamlı bir iş planı oluşturduk ve iş ortağımız Garanti Bankası’yla birlikte yürüttüğümüz bankasürans programı ile iş modelimizi yeniden yapılandırdık. Sade, net ve kompakt hale getirdiğimiz ürünleri bankanın ürün yelpazesinin bir parçası haline getirdik. Bu alana yatırım yapmayı ve bankasüransın gelişmesine katkı sağlamayı sürdüreceğiz.”
Hasar hizmetlerinde mükemmellik hedefi
Hasarı en iyi ve en hızlı yöneten sigorta şirketi olmayı stratejik hedefi olarak tanımlayan şirket bu hedef doğrultusunda ciddi projeler hayata geçiriyor. Satış süreçlerini olduğu kadar satış sonrası süreçlerini de geliştirerek müşterilerinin ihtiyaç duydukları her an kendilerine ulaşabilmeleri için çalıştıklarını ve bunun da finansal sonuçlarına olumlu yansıdığını belirten Çele, “Müşterisini anlayan, hasar öncesi ve sonrasında müşterisinin yanında olan bir hizmet anlayışı benimsiyor, bu anlamda ciddi çalışmalar yapıyoruz. Yürüttüğümüz bu çalışmaların başarılarımıza yenilerini ekleyeceğine inanıyoruz” dedi.
Sağlıklı ve fit organizasyon yapısını (organizational fitness) stratejik açıdan önemli bir gereklilik olarak gören Eureko Sigorta çalışanıyla, şirketi içi kültürüyle, iklimiyle, çalışma ortamıyla sağlıklı bir yapıda olmaya önem veriyor. Şirketin 2013 yılında elde ettiği başarılı sonuçlarda bu yönde atılan adımların da etkili olduğunu belirten Çele, şirket içinde kaynakların, zamanın ve iş birliklerinin daha iyi kullanılacağı, verimsiz işlerin azaltılarak süreçlerin hızlandırılacağı ve yeni bir şirket ikliminin yaratılacağı bir iş yapış şekli üzerinde çalışmalarına devam ettiklerini ifade etti.
Eureko Sigorta istikrarlı ve kârlı büyümesini 2013’te de sürdürdü
Sürdürülebilir büyüme ve kârlılık hedefi doğrultusunda 2013 yılını 789,1 milyon TL prim üretimiyle tamamlayan Eureko Sigorta’nın teknik kârlılık oranı yüzde 13,4 seviyesinde gerçekleşti. Bankasürans, IK ve CRM alanlarında pek çok proje hayata geçiren şirket 2013 yılında prim üretiminin yüzde 67’sini banka kanalından gerçekleştirdi. Eureko Sigorta Teknik Genel Müdür Yardımcısı Süha Çele sektörün özellikle kronik sorunlarının devam etmesine karşın elde ettikleri sonuçlardan memnuniyet duyduklarını ifade etti.
Hayat dışı sigorta sektöründe faaliyet gösteren Eureko Sigorta elde ettiği sonuçlarla 2013 yılında da başarılı performansını devam ettirdi. İstikrarlı büyümesini sürdüren şirketin 2013’teki teknik kârlılık oranı dağıtılan gelir giderler hariç yüzde 13,4 olurken, vergi öncesi kârı 62,9 milyon TL olarak gerçekleşti. 2013 yılı sonunda Eureko Sigorta’nın toplam hayat dışı prim üretimi 789,1 milyon TL’ye yükseldi.
İş ortakları Garanti Bankası ile hayata geçirdikleri bankasürans programının ve ES 2.0 adını verdikleri iş planı çerçevesinde acente optimizasyonu, çağrı merkezi yapılandırması, hasar yönetimi, verimlilik ve organizasyon yapısı gibi alanlarda geliştirilen projelerin finansal sonuçlara son derece olumlu yansıdığını belirten Eureko Sigorta Teknik Genel Müdür Yardımcısı Süha Çele şunları söyledi:
“2013 rakamlarına baktığımızda her ne kadar sektörümüzün özellikle trafik branşındaki sorunları devam etse de Türk sigorta sektörünün geçmiş yıllara nazaran başarılı bir performans sergilediğini görüyoruz. Hayat dışı sigorta sektörü yılı yüzde 21,7 büyümeyle kapattı, teknik kâr üretimi ise 879,3 milyon TL oldu. Biz de Eureko Sigorta olarak sağlıklı ve sürdürülebilir büyüme hedefimiz doğrultusunda banka sigortacılığındaki öncülüğümüzü sürdürmeye ve hasar hizmetlerimizi mükemmelleştirmeye odaklandık. Bu sayede yüzde 13,4 oranında gerçekleşen teknik kârımızla oldukça başarılı bir performans sergiledik.”
Eureko Sigorta’nın kısa değil, uzun vadeli ve geleceğe dönük yatırımlar yapan bir şirket olduğunu belirten Çele, “Sigorta alanındaki uzmanlığımız, uluslararası deneyimimiz ve kurumsal değerlerimiz doğrultusunda ana faaliyet alanımız banka sigortacılığına yaptığımız öncü yatırımların iyi sonuçlarını alıyoruz. Farklı satış kanallarının gelişimini doğru analiz ederek oluşturduğumuz ve sektördeki diğer şirketlerden ayrışan kanal yapımızın başarımıza katkı sağladığını görmekten mutluluk duyuyoruz” dedi.
Banka kanalının büyümesi için yatırımlar sürecek
Eureko Sigorta banka sigortacılığını alternatif satış kanalı değil, uzmanlık alanı olarak tanımlıyor. Bu alandaki yetkinlikleriyle sektöre öncülük etmeyi hedeflediklerini vurgulayan Çele, “Ana dağıtım kanalımız olan banka kanalında büyümeye devam ediyoruz. Türkiye’de banka sigortacılığında oncu şirket olarak 2013 yılında da prim üretimimizin yüzde 67’sini banka kanalından gerçekleştirdik” dedi.
Banka kanalına yaptıkları yatırımlarla Türkiye’de banka sigortacılığının gelişmesine katkı sağlamayı ve bu alanda prim üretiminin artmasını hedeflediklerini ifade eden Çele, sözlerine şöyle devam etti:
“Banka kanalının sürdürülebilir ve sağlıklı bir yapıda büyümesi için sektördeki tüm oyuncuların üzerine düşen görevler olduğuna inanıyor, adımlarımızı bu doğrultuda atıyoruz. Bu kapsamda teknoloji, bilgi ve uzmanlığa dayalı kapsamlı bir iş planı oluşturduk ve iş ortağımız Garanti Bankası’yla birlikte yürüttüğümüz bankasürans programı ile iş modelimizi yeniden yapılandırdık. Sade, net ve kompakt hale getirdiğimiz ürünleri bankanın ürün yelpazesinin bir parçası haline getirdik. Bu alana yatırım yapmayı ve bankasüransın gelişmesine katkı sağlamayı sürdüreceğiz.”
Eureko Sigorta hasar hizmetlerinde mükemmellik hedefliyor
Hasarı en iyi ve en hızlı yöneten sigorta şirketi olmayı stratejik hedefi olarak tanımlayan şirket bu hedef doğrultusunda ciddi projeler hayata geçiriyor. Satış süreçlerini olduğu kadar satış sonrası süreçlerini de geliştirerek müşterilerinin ihtiyaç duydukları her an kendilerine ulaşabilmeleri için çalıştıklarını ve bunun da finansal sonuçlarına olumlu yansıdığını belirten Çele, “Müşterisini anlayan, hasar öncesi ve sonrasında müşterisinin yanında olan bir hizmet anlayışı benimsiyor, bu anlamda ciddi çalışmalar yapıyoruz. Yürüttüğümüz bu çalışmaların başarılarımıza yenilerini ekleyeceğine inanıyoruz” dedi.
Sağlıklı ve fit organizasyon yapısını (organizational fitness) stratejik açıdan önemli bir gereklilik olarak gören Eureko Sigorta çalışanıyla, şirketi içi kültürüyle, iklimiyle, çalışma ortamıyla sağlıklı bir yapıda olmaya büyük önem veriyor. Şirketin 2013 yılında elde ettiği başarılı sonuçlarda bu yönde atılan adımların da etkili olduğunu belirten Çele, şirket içinde kaynakların, zamanın ve iş birliklerinin daha iyi kullanılacağı, verimsiz işlerin azaltılarak süreçlerin hızlandırılacağı ve yeni bir şirket ikliminin yaratılacağı bir iş yapış şekli üzerinde çalışmalarına devam ettiklerini ifade etti.