28 Nisan 2024, Pazar
spot_img

Endişeli çalışanlara psikolojik destek artıyor

AVİTA’nın hazırladığı rapora göre, 2022’nin ilk yarısında çalışanlar ve aile bireyleri en fazla ‘psikolojik danışmanlık’ alanında destek aldı. Kadınlar en fazla psikolojik danışmanlık konusunda destek alırken, erkekler en çok mevzuat danışmanlığı konusunda arama yaptı.

ALP SÜER / SİGORTAMEDYA

2022’nin ilk yarısında çalışanlar ve aile bireyleri en fazla psikolojik danışmanlık desteği aldı. Avita’nın 2022 yılının ilk yarı değerlendirme raporunda yer alan bilgilere göre, danışmanlık almak için Avita’ya ulaşan 18 bin çalışan ve ailesinin yüzde 41’i ‘psikolojik danışmanlık’ alanında destek istedi. Bunu yüzde 28 ile ‘mevzuat danışmanlığı’, yüzde 11 ile ‘tıbbi bilgi’ izledi. Kadınlar en fazla psikolojik danışmanlık konusunda (yüzde 50) destek alırken, erkekler en çok mevzuat danışmanlığı konusunda (yüzde 38) arama yaptı. 

Çalışan Destek Programı’yla kurumlara destek

Avita Mükemmeliyeti Müdürü Banu Mercan Öztürk

Avita, geliştirdiği Çalışan Destek Programı ile insan kaynakları yöneticileri ve kurumlara destek olurken; işyerlerinde verimliliği ve kârlılığı artırmak amacını taşıyor. Program kapsamında Avita ile çalışmakta olan 200’ün üzerinde firmanın çalışanları ve aileleri de kendilerine yapılan bilgilendirme (Avita yetkililerinin sunumları ya da çalıştıkları firmaların insan kaynaklarını bilgilendirmesi) sonucunda, farklı konularda danışmanlık almak için Avita’nın telefon, web sitesi, vb. iletişim kanallarıyla Avita ile irtibata geçiyor. Avita’nın hazırladığı rapor da kullanım verilerinin analizi ile oluşturuluyor.

Çalışanlar arasında sigorta sektöründen olan da var

Raporla ilgili olarak bilgilerine başvurduğumuz Avita Mükemmeliyeti Müdürü Banu Mercan Öztürk, çalışanların yüzde 5’inin sigorta ve bireysel emeklilik sektöründe yer aldığını söylüyor. Online ve telefonla verilen psikolojik danışmanlık hizmetlerini anlaşmalı oldukları klinik psikologların verdiğini söyleyen Öztürk, yüz yüze danışmanlık ile ilerlenecekse, uygun olan ve danışana yakın anlaşmalı kliniklere yönlendirme yapıldığını ifade ediyor.

Raporda öne çıkan başlıklar…

  • Çalışanlar, en fazla telefon yoluyla Avita’ya ulaştı.
  • Çalışanlar en çok kendileriyle ilgili danışmanlık aldı.
  • 2022’nin ilk yarısında hizmet kullanımı önceki yıla göre yüzde 27 arttı.
  • Mevzuat danışmanlığı ve mali bilgi en fazla kullanım artışı gösterdi.
  • Pazartesi günleri, en fazla arama yapılan gün oldu.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER