Dijital dönüşümün sigortacılığı etkilediğini ve değiştirdiğini ifade eden Türk Nippon Sigorta Genel Müdürü Dr. E. Baturalp Pamukçu, şirket içi iş süreçlerindeki hızı artırmak, operasyonel maliyetleri azaltmak, satış kanallarının ve sigortalıların hayatlarını kolaylaştıran uygulamalar ortaya koymak için dijitalden faydalanmak gerektiğini söyledi.
Dijital dönüşüm hayatlarımızı ve iş yapma şekillerimizi temelinden değiştiriyor. Bu dönüşümün sigortacılığı etkilediğini ve değiştirdiğini söyleyen Türk Nippon Sigorta Genel Müdürü Dr. E. Baturalp Pamukçu, sigorta şirketlerinin de ihtiyaçlarına uygun çözümler üretmeye başladıklarını ifade etti. “Araçlarda telematik sistemlerin kullanılmasıyla ya da giyilebilir teknolojilerdeki sağlık uygulamalarıyla sigorta şirketleri, sigortalıları daha iyi anlayıp onların ihtiyaçlarına uygun çözümler üretiyor” diyen Pamukçu, hem dünyada hem de ülkemizde bu dönüşüm sürecinin henüz başlarında olduğumuzu belirtti.
Telematik ve giyilebilir teknolojilerin kullanımının önümüzdeki beş yıl içinde giderek artacak gibi göründüğünü dile getiren Pamukçu, öngörülerini şu şekilde paylaştı: “Nesnelerin interneti ve giyilebilir teknolojilerin müşteri memnuniyeti ve müşteriye özel hizmet verebilmek, fiyatlandırma yapabilmek için büyük fırsatlar sağlayacağını düşünüyorum. Şirketlerin hem şirket içi analizlerinde hem de sektör analizlerinde büyük veri kullanımının artacağına, veri madenciliği ve ‘predictive analytics’ uygulamalarının sigorta şirketlerinde yaygınlaşacağına inanıyorum. Sosyal medya, şirketler için pazarlama bütçelerindeki küçük bir maliyet kalemi olmaktan çıkarak, şirketlerin kurumsal itibarları ve pazarlama faaliyetleri için temel ihtiyaçları haline gelecektir. Sigorta şirketleri de kendilerini sigortalılara anlatabilmek, sigortalıların ihtiyaç ve şikayetlerini anlayabilmek için sosyal medya platformlarını çok daha aktif olarak kullanacaklardır.”
Acentelerimizi unutmadık
Acenteleri için teknolojik yatırımlar yaptıklarını açıklayan Türk Nippon Sigorta Genel Müdürü Dr. E. Baturalp Pamukçu, bu yatırımlar hakkında şöyle konuştu: “Sistem altyapımızda yaptığımız çalışmalarla birlikte acente portalımızda acentelerimizin teklif verme/poliçe üretme süreçlerini kolaylaştırmak için Jet Satış adını verdiğiniz kullanıcı dostu ara yüzler aracılığıyla hızlı ve kolay bir şekilde bu işlemleri yapmalarına destek sağlıyoruz. Ayrıca isteyen acentelerimize kendi projelerinde kullanabilmeleri için ürünlerimize ait poliçe web servislerini kullanmalarını sağlıyoruz. Vermiş olduğumuz teknolojik desteklere acentelerimiz tarafından her zaman olumlu dönüşler oluyor.”
Maliyetler azaldı
Dijitalin maliyetleri azaltmada çok etkili olduğunu düşünen Pamukçu, şirket içi iş süreçlerindeki hızı artırmak, operasyonel maliyetleri azaltmak, satış kanallarının ve sigortalıların hayatlarını kolaylaştıran uygulamalar ortaya koymak için dijitalden faydalanılabileceğini vurguladı. Pamukçu, kullanıcıların ihtiyaç duydukları bilgiye kolayca erişebilmelerini sağlamak açısından daha gerçekleştirilecek çok değişim olduğunu belirtti. Pamukçu, hem çalışanları hem de iş ortaklarının artan iş hacimlerine paralel olarak operasyonel yükünü azaltmak için bilgi işlem altyapılarında iyileştirme ve güncelleştirme çalışmaları yaptıklarını aktardı.
Verimlilik arttı
Şirkete, iş ortaklarına ve müşterilerine yaptıkları yatırımların operasyonel verimliliği artırdığını dile getiren Pamukçu, “Teknolojinin ihtiyaçları gidermek ve hayatı kolaylaştırmak için doğru şekilde kullanımı hem iç müşterilerin hem de sigortalıların memnuniyetini büyük oranda artırıyor” dedi. Yaptıkları yatırımların, poliçe sayısının artmasında da etkin bir rol oynadığından bahseden Pamukçu, dijital pazarlama ve sosyal medya kullanımının burada çok önemli olduğuna değindi. Pamukçu, yaptıkları teknolojik yatırımların hem müşteri sadakatini hem de müşterilerimizin referansıyla yeni müşteriler kazanmalarını sağladığını ifade etti.