Teknoloji ve iletişim araçlarında yaşanan gelişmelerin sigorta sektörüne olumlu yansıdığını söyleyen Ray Sigorta Pazarlama Direktörü Feridun Art, “Sigortalılarımıza sunduğumuz ürün ve hizmetlerin gelişimi de önemli ölçüde etkilendi” diyor. Dijital dünya hızla büyüyor. Gelişmelerle birlikte ihtiyaçlar ve ihtiyaçların karşılanma yöntemleri de çeşitleniyor. Artık hepimiz hayatımızı ve işimizi ekranlar üzerinden düzenliyor ve gerçekleştiriyoruz.Teknoloji ve iletişim araçlarının hızla geliştiği günümüzde, dijital pazarlama ve sosyal medya sayesinde, şirketler de teknolojinin sınırsız imkanlarını kullanarak hedef kitle ve müşterilerine daha kolay ulaşabiliyor.
Daha yenilikçi olmak zorundayız
Dijital dünyadaki gelişmeleri değerlendiren Ray Sigorta Pazarlama Direktörü Feridun Art, gelişmelerin sigorta sektörüne de olumlu yansımaları olduğunu düşünüyor. Art, “Dijital teknolojilerin kullanımıyla birlikte, her şeyden önce daha şeffaf platformlar üzerinden sigorta ürünlerine ulaşım sağlandı. Sigortalılarımıza sunduğumuz ürün ve hizmetlerin gelişimi de önemli ölçüde etkilendi. Artık sigorta profesyonelleri olarak; daha hızlı, daha kolay ulaşılabilir ve daha yenilikçi olmak zorundayız” şeklinde konuşuyor.
Sunulan hizmetler, dijital platformlara göre uyarlanmalı
Günümüzde ihtiyaçlar artık e-ticaret yoluyla karşılanmaya başladı. Ancak yaşanan tüm gelişmelere rağmen, sigortanın hala aracılar vasıtasıyla satılan bir ürün olduğunu belirten Art, “Sigorta, satışı en zor ürünlerden bir tanesi. Gelişen teknolojiye rağmen, sigorta satın alırken tüketicinin yaygın refleksi hala ‘bir bilene danışmak’ şeklinde. Kısa ve orta vadede, sigortanın aracılar vasıtasıyla satılma sürecinin çok fazla değişeceğini düşünmüyorum” diyor.
İnternet üzerinden sigorta satışının artış göstereceğini ama bunun toplam satış kanalı içerisindeki payının çok büyük olmayacağını dile getiren Art, şunları söylüyor: “Dijital dünyadaki gelişmelerin en önemli yansımasının hizmet alanında olacağını öngörüyorum. Sigortalılara sunulan hizmetlerin, gelişen dijital platformlara göre uyarlanması en önemli nokta olacak. Bu da, sigortalıların ve dağıtım kanalının, şirkete tüm platformlardan kolay, hızlı ve güvenilir biçimde ulaşabilmesi anlamına geliyor.”