Dijitalleşme ile birlikte birçok fırsatın yakalanacağını söyleyen Tur Assist Pazarlama Müdürü Esra Karagöz Yüksek, kurumsal stratejileri içerisinde dijitalleşmeye yer veren şirketlerin müşteri memnuniyetini artırarak yeni müşteriler kazanacağını ve iç süreçlerini çok daha verimli şekilde yürüteceğini söyledi.
ŞERİFE KAYA | HAYATIMIZ SİGORTALI
Teknolojiye ayak uydurmak ve iş yapış süreçlerinde dijitalleşmek, şirketlere birçok avantaj sağlıyor. Dijitalleşme şirketlere; yeni reklam modelleri, reklamların anlık takip edilebilmesi, detaylı reklam hedeflemesi ve müşteriler ile daha sağlıklı bir iletişim yakalama fırsatı sunuyor. Tur Assist Pazarlama Müdürü Esra Karagöz Yüksek, şirketlerin dijitalleşmenin sunduğu bu faydalardan yararlanabilmek için dijital dönüşüm süreçlerini en kısa zamanda başlatmaları ve teknolojik gelişmeleri her an yakından takip etmeleri gerektiğini ifade etti. Karagöz, rekabetçi piyasa koşulları ve değişen pazar dinamikleri düşünüldüğünde dijitalleşmenin şirketlerin başarılarında önemli bir etken olduğunu, dikkate alınması gereken bir gerçek olarak nitelendirdi. Karagöz, “Kendilerine en iyi rekabet avantajını sağlayacak şekilde kurumsal stratejileri içerisinde dijitalleşmeye yer veren ve dijitalleşmeyi şirket ana hedeflerine başarılı şekilde entegre eden şirketler; müşterileri ile iletişiminde dijital ürün ve hizmetleri ön plana çıkararak bunları müşteri memnuniyetini en yüksek düzeye çıkaracak şekilde kullanabilir. Ayrıca organizasyon içi iletişimi, operasyonları ve iç süreçleri dijital teknolojiler sayesinde en verimli şekilde yürütme fırsatından faydalanabilirler. Dijitalleşme ayrıca şirketlere; müşteri edinme, müşteri tutundurma ve karlılık açısından da avantajlar getirecektir. Şirketlerin bu gibi fırsatlardan faydalanabilmek için öncelikle dijital dönüşüm yolculuklarında nerede olduklarını ölçümlemeleri sonrasında da çağın gerektirdiği dijital yetkinliklerini geliştirmeleri önemli” dedi.
Artık hedefli reklamlar dönemindeyiz
Dijitalleşmenin pazarlama harcamalarına ölçülebilirlik sağladığını da açıklayan Esra Karagöz Yüksek, artık hedefli reklamlar dönemine girildiğini ve son dönemde ortaya çıkmış olan dijital pazarlama teknikleri sayesinde şirketlerin reklamlarını detaylı bir şekilde hedeflenmiş kitleye gösterebildiğini söyledi. Karagöz, aynı zamanda, anlık olarak geri dönüşlerin takip edildiğini ve anlık müdahalelerle kampanyaların optimize edildiğini de belirtti. Dijital dönüşümünü tamamlamış şirketlerin yalınlaşarak hızlanacağını ifade eden Karagöz, “Günümüzün ezber bozan şirketleri dijital dönüşümünü hızlı bir şekilde tamamlayan ve dijitalleşmeyi kurumsal stratejilerinde uygulayan şirketler arasından çıkacaktır” dedi.
Tur Assist’in dijital alandaki ihtiyaçlarını kapsamlı analizler, müşteri gereksinimlerinin gözlemlenmesi ve harcanan yoğun mesailer sonucu tespit ettiklerini söyleyen Karagöz, dijital pazarlamaya karar vermelerindeki en büyük etkenlerden birini, tüketim trendlerinin dijitale kayması olarak açıkladı. Karagöz, “Buna ek olarak asistansta sektör lideri olmamız ve yenilikçi yapımız bizi bu noktaya getirdi” dedi.
Dijitalleşmek isteyenlere bir mesaj var
Dijitalleşme sürecine girmek isteyen şirketlere mesaj veren Esra Karagöz Yüksek, şunları söyledi: “Şirketinizin mevcut durumu, hedefleri ve buna ilişkin uzun dönemli pazarlama stratejileri göz önünde bulundurularak hazırlanmış bir yol haritası, yolculuğunuz boyunca olabildiğince az sürpriz ile karşılaşmanızı sağlayacaktır. Marka farkındalığı, marka bilinirliği ve güven yaratmak için gerekli planlamalar yapıldığı takdirde pazarlama ve reklam harcamalarınızın karşılığını alırsınız. Vizyon, doğru planlama, doğru hedefleme, sürekli takip ve optimizasyon sayesinde dijitalleşme sürecinde başarıyı yakalayabilirsiniz.”
Tur Assist neler yaptı?
Dijitalleşme sürecinde Tur Assist’in hayata geçirdiği projelerden bahseden Karagöz, dijital dönüşüm sürecine ilk olarak Tur Assist’in kurumsal internet sitesini yenileyerek başladıklarını belirtti. www.turassist.com’u modern internet sitesi tasarım anlayışına uygun, kullanıcı dostu, mobil uyumlu, fonksiyonel ve yeni tasarım trendlerini bünyesinde barındıracak şekilde tasarladıklarını açıklayan Karagöz, “www.turassist.com sade görünümü ve zengin içeriği ile ziyaretçilerine siteyi keyifle inceleme imkanı sağlıyor.
Bunun yanında kurumsal internet sitemizi destekleyecek www.turassistleyasam.com sitemizi oluşturduk. Tur Assist olarak vermiş olduğumuz hizmetlerimizi, dijitale uygun bir online platform üzerinde sergileyerek pazarlama imkanı yakaladığımız www.turassistleyasam.com web sitemizde perakende ürünlerimizi müşterilerin beğenisine sunduk” diye konuştu. Tesisat, su kaçağı, ikinci el garanti, araç kiralama, yol yardımı gibi hizmetleri tanıtan ayrı ayrı bloglar ve sosyal medya hesapları oluşturduklarını da söyleyen Karagöz, bloglarda ziyaretçilerin ihtiyaçlarına yönelik bilgilendirici nitelikte tavsiyeler ve pratik çözümler sunulduğunu belirtti.
Karagöz, “Bloglarımız ve sosyal medya üzerinden devam ettirmekte olduğumuz iletişimler devam ediyor. Bu çalışmaların toplamda marka bilinirliğini artırıcı ve müşteri deneyimini olumlu yönde etkileyen özellikleri bulunuyor. Dijital ortamda müşteri ile etkileşime girdiğimiz mecraları kullanıcılara en iyi müşteri deneyimini yaşatacak şekilde yönetmeye büyük önem veriyoruz” dedi.
Başarılı bir online varlığa sahibiz
Dijitalleşmeye önem veren Tur Assist’in Pazarlama Müdürü Esra Karagöz Yüksek, sosyal medya iletişimini dikkatli bir şekilde ele aldıklarını ve bu hesapların 7 gün 24 saat moderasyonunu sağladıklarını söyledi.
Ayrıca kullanıcı dostu tasarımları ve kaliteli içerikleri ile www.turassist.com ve www.turassistleyasam.com web siteleri sayesinde müşterilerine ürün ve hizmetlerini tanıtma fırsatı bulduklarını ifade eden Karagöz, “SEO çalışmalarımıza ağırlık verdiğimiz gibi Google’ın AdWords kanalını da aktif olarak kullanıyoruz. Bunların yanı sıra yol yardım, tesisat, otomobil garantisi gibi konular çerçevesinde oluşturmuş olduğumuz bloglarımızla tüketicileri bilgilendirmeye devam ediyoruz. E-posta kanalını dijital mecrada müşterilerimizle iletişim kurmak için güçlü bir araç olarak görüyor, ayrıca düzenli e-bülten gönderimlerimizi sürdürüyoruz. Başarılı bir online varlığa sahibiz” dedi.
Google AdWords reklamlarından yararlandık
Google’ın AdWords reklam modellerinden de mümkün olduğunca faydalandıklarını dile getiren Esra Karagöz Yüksek, açıklamalarına şöyle devam etti: “AdWords kanalı üzerinden reklamını yapmaya karar verdiğimiz hizmetlerimiz için ayrı ayrı stratejiler ve kampanyalar belirledik.
Sonrasında potansiyel ve rekabet analizlerini gerçekleştirip satışa dönüşüm tanımlamalarımızı belirledik ve satış amaçlı reklam modellerini uygulamaya geçtik. Reklamlarımıza kullanıcılar tarafından yapılan geri dönüşlerin yansımalarını da yakın dönemde gözlemlemeye başladık. Bu bakımdan oldukça başarılı bir ivme kazandığımızı söyleyebilirim. Bloglarımız için düzenli olarak optimize içerikler üretmeye devam ediyoruz.”