23 Aralık 2024, Pazartesi
spot_img

Deprem, sigortanın önemini bir kez daha ortaya koydu

6 Şubat depreminin sigorta ihtiyacının ne kadar önemli olduğunu bir kez daha ortaya koyduğunu belirten BNP Paribas Cardif Türkiye CEO’su Cemal Kişmir, “Ülkenin ideal sigorta oranlarına gelmesi, olası bir felakette ülkeyi güvence altına alarak önemli bir kaldıraç görevi görecek” dedi.

ALP SÜER/SİGORTAMEDYA

Kahramanmaraş merkezli 6 Şubat depreminde hayatını kaybeden ve yaralanan sayısı giderek artarken, elini taşın altına koyan Türkiye sigorta sektörü de depremzede vatandaşlarımıza yardımcı olmayı sürdürüyor. Geçen ay bir röportaj yaptığımız BNP Paribas Cardif Türkiye CEO’su Cemal Kişmir, yaşanan depremin sigorta ihtiyacının ne kadar önemli olduğunu bir kez daha ortaya koyduğunu söyledi. Türkiye’de sigortalanma oranının artmasının önemine işaret eden Kişmir, “Ülkenin ideal sigorta oranlarına gelmesi, olası bir felakette ülkeyi güvence altına alarak önemli bir kaldıraç görevi görecek” dedi. Türkiye’de kişi başına düşen poliçe adedinin oldukça düşük seyrettiğini belirten Kişmir, “2021 yılında kişi başına düşen sigorta poliçesi adedi 1,35 iken, 2022 yılında bu rakam 1,48 adede yükseldi. Ancak, bu rakamın içinde konut, işyeri, sağlık, hayat dâhil tüm sigorta branşları var. Bu rasyonun normalde 3 katı seviyesinde olması gerekir” diye konuştu.

Deprem bölgesinde poliçe sahiplerinin yanında olduk

Röportajımızda, BNP Paribas Cardif Türkiye’nin deprem bölgesine desteği ile ilgili sorularımızı yanıtlayan Kişmir, şu bilgileri paylaştı: BNP Paribas Cardif Türkiye olarak ilk olarak bölgenin acil elektrik ihtiyacının karşılanabilmesi için ilgili STK’larla işbirliği gerçekleştirdik ve bölgelerdeki en öncelikli gereksinimlerden birisi olan jeneratör ihtiyacının karşılanması için maddi destek sağladık. Bunun yanında, deprem bölgesi ilan edilen şehirlerdeki poliçe sahiplerimizin yanında olmak için hasar süreçlerimizi hızlandırmaya odaklandık. Eş zamanlı olarak, SEDDK tarafından yayınlanan ve sigorta sektörü olarak deprem bölgesine destek sağlamaya yönelik tüm aksiyonları yakından takip etmeye ve belirtilen uygulamaları hızlıca hayata geçirmeye başladık. İlgili ekiplerimiz tarafından en öncelikli konunun, bu bölgeden genel taleplere, tüm gerekli kolaylığı sağlayarak, süreci büyük bir titizlikle sonuçlandırmak olduğunu söyleyebilirim.”

BNP Paribas Grubu afet bölgesine bağışta bulundu

Röportajımızda, BNP Paribas Grubu’nun da depremzedelere destek olduğunu vurgulayan Kişmir, “BNPP, ‘Rescue and Recover Fund’ inisiyatifini hemen devreye aldı. Yapılan gönüllü bağış tutarı kadarlık bir meblağın da BNP Paribas Grubu tarafından bağışlandığı bu fonda, 3 haftada 1 milyon avroluk bir bağış toplandı. Rescue and Recover Fund tarafından yapılan açıklamaya göre, kampanya ulaştığı bağış tutarı ile şu ana kadar Grup tarafından yürütülen en büyük ikinci bağış kampanyası oldu. Bu durum tüm BNP Paribas Grubu çalışanlarının yaşanan afete karşı duyarlılığının da bir göstergesi” dedi.

BNP Paribas Cardif çalışanları da depremzedelerin yanında

BNP Paribas Cardif Türkiye CEO’su Cemal Kişmir’in verdiği bilgilere göre, BNP Paribas Cardif Türkiye çalışanları da depremzedelere yardımda bulundu. Çalışanların desteğiyle toplanılan ihtiyaç malzemeleri, gönüllü çalışanların katılımıyla kolilenip, en yakın afet yardım koordinasyonu merkezine teslim edildi. Önümüzdeki günlerde de oluşabilecek ihtiyaçların tespiti ve temini için ilgili STK’larla iletişime geçen şirket, ihtiyaç oluştukça afetzedelere destek olmak üzere Cardif Gönülleri Platformu’nu organize etti.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER