Facebook Fransa ile Roland Berger Araştırma Şirketleri tarafından gerçekleştirilen bir ankete göre, 1980 ile 2000 yılları arasında doğan milenyum kuşağının, otomobil sigortalarında 4 milyon adet potansiyel sigortalıyı oluşturduğu ortaya çıkmıştır. Bu çok yüksek sayıdaki 18-30 yaş arası Y kuşağı, sigorta şirketleri için evlilik, ilk işe giriş, ev kiralama veya satın alınması (ankete göre Fransa’da her sene 585 bin genç bu durumda) veya bir otomobil satın alınması (1,05 milyon kişi) gibi hayatlarının önemli anları sebebiyle, oldukça önemsenecek bir segmenti oluşturmaktadır.
Fransa’da 18-30 yaş arasındaki 10,1 milyon kişiden 5,9 milyonu, araştırmaya göre bir otomobil sigortası yaptıracaktır. Ancak bunların arasından yüzde 66’sı otomobil sahibi olan gençler, aracılardan tavsiye almadan sigorta şirketlerini seçmektedir. Ankete katılan 18-30 yaş arası kişilerin yüzde 56’sı finansal hizmetleri keşfetmek için mobil telefonlarını kullanıyor ve yüzde 55’i yapay zeka ile etkileşime geçiyor. Ancak akıllı telefonlar vazgeçilmez bir arkadaş haline gelmiş olsa bile bu segmentin insani temas istemediği anlamına gelmemektedir. Fiyat ve fikir almak için telefonla veya e-mail yolu ile bir aracı ile irtibata geçmeyi tercih etmektedirler. Sigorta şirketinin tercihi rastgele yapılmamaktadır. Sözleşmelerin yüzde 30’unda sigorta yaptıran, daha önce başka sözleşmeler yaptığı kendi aracısını tercih ediyor.
Hızlı Y kuşağı
Y kuşağı tavsiye ile irtibat kurdukları kişinin acilen destek olmasını istiyor. Bunların arasından yüzde 19’u, birkaç tıklama ile sözleşmelerini değiştirebilmek, yüzde 18’i mesajlaşma ile görevlilere ulaşmayı bekliyor. Yüzde 18’i de 15 dakikadan kısa bir sürede sözleşmesini imzalamak istiyor. Bu gençlere hitap edebilmek için sigorta şirketlerinin özellikle internet üzerinden veya bir uygulama aracılığıyla sözleşme imzalama süreçlerini dijitalleştimeleri gerekmektedir.
Lloyd’s Brüksel’i seçti
Brexit kararı ile Birleşik Krallık’ın Avrupa Birliği’nden ayrılması neticesinde, Büyük Britanya banka ve sigorta şirketleri, Avrupa’da başka bir ülke arayışına girdi. Ne Dublin ne de Lüksemburg; çeşitli seçenekleri gözden geçirdikten sonra Lloyd’s of London şirketi, nihayet 30 Mart 2017 tarihinde, Brüksel’de bir Avrupa şubesini açmayı planladığını açıkladı. Bu sayede, yerel düzenleyici Londra sigorta pazarı hakkında çok iyi bir bilgi sahibi olacaktır. Dahası, daha etkin bir lobicilik imkanı da kaçırılmayacaktır. Sigorta pazarının Mali Direktörü John Parry, “Avrupa Kıtası’nın kalbinde olmak yararlı olabilir” beyanında bulundu. Bu şube 1 Ocak 2019 tarihinde, yenilenme dönemi için zamanında faaliyete geçecektir. Şirketin offshoring işlemlerinin onlarca işi kapsayacağı ve maliyetlerin de 10 milyonlarca Sterlin’e ulaşacağı hesaplanmaktadır. Reasürans faaliyetleri Londra’da işlem görmeye devam edecektir. Fakat Brüksel Şubesi de doğrudan sigortalama ile ilgilenecektir. İngiliz bankalarından HSBC de, yatırım bankacılığı faaliyetlerini Londra’dan Paris’e taşımaya karar verdi. Bu da bin kişilik bir istihdamın yer değiştirmesi anlamına geliyor.