CompuGroup Medical (CGM), stratejik ürünleri olan Claimer ile sigorta şirketleri ve sağlık kurumlarının kullandığı altyapıyı destekleyerek kurumlar arasında bilgi köprüsü kuruyor.
Medikal enformasyon teknolojileri alanında dünyanın önde gelen şirketlerinden biri olan CompuGroup Medical, Türkiye’de sağlık geri ödemesi gerçekleştiren özel sağlık sigorta şirketleri, banka sandıkları gibi kuruluşlara hizmet veren bölümü CGM HPSIS (Geri Ödeme Kurumları Hizmet ve Bilgi Sistemleri) ile bağımsız bir üçüncü parti yönetim şirketi olarak sağlık geri ödeme kurumları adına operasyonel süreçleri yönetiyor ve bunun için bilgi sistemleri geliştiriyor. CGM HPSIS Genel Müdürü Fatma Zakaryan ile Satış ve Pazarlama Müdürü Yakup Doğrul, sağlık enformasyonunu bilgi teknolojileri ile birleştiren, sigortacılığı yönetecek tasarımlar geliştirdiklerini ve geniş bir alanda uzmanlıkları olduğunu belirtiyor.
2013 yılının kendileri için yoğun bir yıl olduğunu dile getiren Fatma Zakaryan ve Yakup Doğrul, bu yoğunluktan memnun olduklarını belirttiler. Özellikle geçtiğimiz yılın, Claimer’ın sağlık kurumları tarafından daha yoğun olarak kullanılmaya başlandığı bir yıl olduğunun altını çizen Zakaryan, “IT ürünlerimizin geliştirilmesi ile birlikte yurtdışına açıldığımız, kendi servislerimiz ve Tamamlayıcı Sağlık Sigortası (TSS) alanında yoğun hazırlıklarımızın olduğu bir yılı geride bıraktık” dedi. Doğrul da, 2013’ün stratejik ürünleri olan Claimer’ın piyasada ve sağlık kurumları tarafında kullanımının artırılması yönünde efor sarf edilen bir yıl olduğunu söyleyerek, “Öte yandan TSS özelinde, hem provizyon ve tazminat süreçlerinin yönetimindeki teknolojik ihtiyaca yönelik hem de TSS networkü oluşturulması yönünde yoğun bir çalışma gerçekleştirdik” şeklinde konuştu.
Claimer, paradigma değişikliği yarattı
Claimer’ın provizyon verme ve sağlık giderlerinin yönetilmesi süreçlerinde paradigma değişikliği yarattığının altını çizen Zakaryan, bu sistem sayesinde daha önce teminat bazlı elde edilen verilerin artık işlem işlem elektronik olarak sigorta şirketine ulaştığını, böylece sigorta şirketlerinin, sağlık kurumlarından sigortalılarının sağlık giderlerine ilişkin daha detaylı ve sınıflandırılmış verileri alabildiklerini, bu veri ile geri ödeme politikalarına yol gösterici ve stratejik karar oluşturmaya destek veri analizlerini kolaylıkla yapabildiklerini söyledi. Zakaryan, Claimer’ın sürece getirdiği değişiklikleri şöyle açıkladı: “İşlemlerin adım adım tüm detaylarıyla elektronik ortamda toplandığı ve bunlar üzerinde geliştirdiğimiz kural motorları ile karar verilebilen bir yapı oluşturduk. Sistem ile artık tüm datalar işlem işlem, yaş, cinsiyet, uzmanlıklar, branşlar, yapılma şekilleri, bunların hesaplanma teknikleri ile çok farklı bir bilgi seti halinde elektronik olarak sigorta şirketine akıyor.”
Bilgi asimetrisini ortadan kaldırdı
Claimer’ın sigorta şirketlerinin bilgi ihtiyacını karşılayarak özel bir memnuniyet yarattığını belirten Zakaryan, “Sektörde bir bilgi asimetrisi vardı. Sistem, bu asimetriyi ortadan büyük oranda kaldırdı. Günümüzde sağlık kurumları sigortalılara hangi hizmetleri verdiği konusunda çok detaylı bilgiye sahip. Claimer ile artık sigorta şirketleri de hizmet aldıkları sağlık kurumları kadar bilgiye sahip oluyor.
Claimer tüm taraflar için faydalı
Zakaryan, Claimer’ın hız dışında bilgi ve değerlendirme kalitesi, sonuçta elde edilen yapısal datanın büyüklüğü ve gücü konusunda büyük faydaları olduğunu vurguladı. Zakaryan, özellikle ayakta tedavilerde önemli bir bilgi detayına sahip olunmasını sağlayan bu akıllı sistemle, kişinin daha önceki bütün kullanımlarının provizyon esnasında değerlendirildiğini, aynı zamanda işlem işlem kontrat kurallarının, fiyatının, özel ve genel şartlarının, sigortacılıkta bugüne kadar yapılmamış bir şekilde kontrol edildiğini belirtti. Claimer’ın faydalarını sigortalı, sigorta şirketi ve sağlık kurumu olarak üç bacakta değerlendiren Doğrul, özellikle sigorta şirketlerinin, her bir hastanenin elindeki veri detayına artık kendisi de sahip olacağı için daha rasyonel müzakerelere imkanı olacağını, sigortalılara ait medikal işlemler, bu işlemlerin raporları, epikriz, laboratuvar sonuçları gibi verileri elektronik olarak alabileceğini, tazminat operasyonunda veri girişinin ortadan kalkmasından kaynaklı iş gücünde tasarruf ve personel optimizasyonu, akıllı ve işlem bazlı kontrollerle de sağlık tazminat giderlerinde tasarruf sağlayacağını belirtti. Doğrul, “Claimer kullanan sağlık kurumlarında, kolay, hızlı ve hatasız provizyon alınması sigortalılarda memnuniyeti artırıyor” dedi.
Sigortalının Tamamlayıcı Sağlık Sigortası’na erişimi kolaylaştırılmalı
Tamamlayıcı Sağlık Sigortası’nda yaşanan gelişmeler paralelinde bu alanda da networkü ve teknolojik altyapıyı oluşturduklarını belirten Zakaryan, “Bu süreçte kamu ayağındaki sorunlar ve bunların doğru yerlere oturması kritik önem taşıyordu. Biz provizyon ve tazminat süreçleri için SGK MEDULA yanıtını değerlendirme sürecine alan, hukuksal kısıtları gözeten, işlem bazlı anlaşmalı kurum fiyatını kontrol eden ve işlemleri teminatlarla otomatik olarak eşleyen uygulamadaki ihtiyaçlara yönelik teknolojik çözümümüzü geliştirdik, müşterilerimizin bu aşamadan sonra TSS poliçelerini satmasını bekliyoruz” dedi. Sigorta sektörünün TSS’yi yola çıkan büyük bir gemi olarak görmesi gerektiğini belirten Zakaryan, “TSS’nin yolu açıldı ve bu yolda ilerleyecek. Sektör bu gemiyi kaçırmamalı. TSS’de patlama yaşanacağını düşünmüyorum ancak istikrarlı bir şekilde büyüme kaydedeceğine inanıyorum” şeklinde konuştu. Doğrul da, TSS’nin sektör için önemli olan yeni sigortalı sayısını artırmakta büyük fırsat olduğu görüşüne katıldığını ifade etti. Doğrul, sözlerini şöyle sürdürdü: “TSS poliçelerinin daha geniş kitlelere ulaşabilmesi için sigorta primlerinin de uygun olması gerekiyor. Ancak şu anda TSS için hem sigortalı sayısının hem de sigorta primlerinin arzulanan seviyede olmadığını rahatlıkla söyleyebiliriz.”
800’ün üzerinde sağlık kurumu Claimer kullanıyor
Claimer sisteminin yaygınlaştırılması kapsamındaki çalışmaların yoğun bir biçimde devam ettiğini belirten Yakup Doğrul, şu anda eczaneler dışında 800’ün üzerinde sağlık kurumunun Claimer üzerinden provizyon aldığını dile getirdi. Doğrul, “Bu sayıya ulaşıncaya kadar sağlık kurumlarının farklı yazılım ve listeler kullanması sebebiyle her kurum ile tek tek bazen aylarca çalışılması gereken oldukça maliyetli ve yoğun bir dönemden geçtik” dedi. Doğrul, öte yandan Claimer’a sadece bir yazılım projesi olarak bakmanın yanlış olacağı, yazılımın yanı sıra medikal enformasyon tarafında da son derece yoğun biçimde elektronik sağlık bilgi bankalarının yapılandırılması için efor sarf edildiği ve bu çalışmaların sürekliliğinin önemli olduğunun altını çizdi.
“Yılsonunda kurumlar arası datanın yüzde 50’si Claimer üzerinden akıyor olacak”
Claimer’ın, ‘bilgi çağı’nın hakkını verecek bir proje olduğunun altını çizen Fatma Zakaryan, verinin çok hızlı ve detaylı aktığı, büyük ve sınıflandırılmış bilgi birikimi yaratan bir sistem olduğunu söyledi. Claimer ile sağlık kurumları ve sigorta şirketleri arasında bir bilgi köprüsü yarattıklarını ifade eden Zakaryan, “2014 yılı sonunda Türkiye’deki sağlık kurumları ile sigorta şirketleri arasındaki veri transferinin yüzde 50’sinden fazlası elektronik olarak bu sistem üzerinden geçecek. Bu, çok önemli bir oran” dedi. Zakaryan, sektörün bu sistemi tercih ettiğini ve sistemle birlikte yürümek istediğini de sözlerine ekledi. İş ortaklarının, bu noktada desteklerini yadsıyamayacaklarını ifade eden Zakaryan, “Zorlu projelerde bizimle birlikte bu yolda çok inanarak yürüdüler ve yürümeye devam ediyorlar. Bu konuda iş ortaklarımıza teşekkür etmemiz gerekir” şeklinde konuştu. 2014 yılının, üzerinde çalışılan önemli projelerin finalize edildiği ve hayata geçtiği bir yıl olarak başladığını belirten Doğrul ise yıl içerisinde Claimer’ın sağlık kurumlarındaki yaygınlaştırma çalışmalarının süreceğinin altını çizdi. Doğrul, CGM’nin yılsonu hedeflerini ise şöyle sıraladı: Claimer tarafında yeni müşteriler ile büyümeye devam etmek, yurtdışı açılımlarına devam etmek, portföy ve market payını büyütmek ve verimliliği sürdürmek.
“Yemen’de 80 bin kişinin sağlık gider yönetimine destek veriyoruz”
Yurtdışı açılımlarının da olduğunu belirten Fatma Zakaryan, yaklaşık bir yıldır Yemen’de işbirliği yaptıkları bir sigorta şirketinin 80 bin kişilik portföyü için sağlık gider yönetimi konusunda danışmalık hizmetleri ve IT çözümleri ile destek verdiklerini söyledi. Zakaryan sözlerini şöyle sürdürdü: “Bu yapı, bütün yazılım altyapısını bizim sağladığımız, sistemlerin kurulumunu, ürün, servis ve kurumlarla yapılacak kontratlarla ilgili danışmanlık hizmeti verdiğimiz geniş bir yapı.” Zakaryan, Yemen dışında da farklı ülkelerdeki işbirliği fırsatlarını her daim kolladıklarını, bu konuda çalıştıklarını belirtti.Seval KARACA / SİGORTALI