23 Aralık 2024, Pazartesi
spot_img

Can Kantar: Trafik sigortası 2017’de yüzde 100 daha artar!

Evet, bu başlığı görünce yazıyı okuma gereği duydunuz. Öncelikle böyle bir artışın düşünülmediğini söyleyeyim.

can kantar postaDanıştay geçtiğimiz hafta Trafik Sigortası Genel Şartları’nın bazı maddelerini iptal etti. Sigorta sektörünü temsil etme yetkisi olmayan kişiler TV’lere çıkıp ‘Trafik sigortası primleri yüzde 100 artabilir, gerisi belirsiz’ diyerek kamuoyunu yanlış yönlendirmiş. Böyle bir hesabı, karardan 48 saat sonra şirket yetkilileri bile yapamamışken, bir acente çıkıp bu şekilde demeç vermiş.

Bu kişileri TV’lere çıkaran yetkililere sesleniyorum. Konu acentelerle ilgiliyse TOBB bünyesinde Sigorta Acenteleri İcra Komitesi ya da Türkiye Sigorta Acenteleri Federasyonu’ndan; sigorta sektörü ile ilgiliyse de Türkiye Sigorta Birliği’nden demeç alın, yanlış bilgi yaymayın lütfen.

90 TL’lik trafik sigortası mazide kaldı

Gelelim asıl konuya…

posta-hayatimiz-sigortaliTrafik sigortalarındaki fiyat artışları, mevzuattaki boşluklar ve yılda 6-7 kaza yapan özellikle ticari araçların fiyatlarına bir üst tavan getirilmesiyle başladı. Şirketler bu trafik canavarlarından yüksek prim talep edemeyince kanun gereği, bunu tüm sigortalılara yaydı. Kurunun yanında yaş da yandı. Sonra devlet bu soruna çare için kanunlar çıkarsa da geriye dönük 10 yılın hasarlarını ödemek zorunda kalan şirketler, fiyatları ancak yüzde 10-15 geriye çekebildi. Şimdilik kimse asgari ücret artışı, dövizdeki yüksek artış nedeniyle primlerin eskisi gibi 90-100 TL olmasını beklemesin.

Primlerde bir artış beklenmiyor

Danıştay’ın iptal ettiği dört karar arasında tutarsızlık var. İki kararda ‘çıkma’ bir kararda ‘eşdeğer’ kavramı var, bu çelişki üzerinde çalışılıyor. Henüz belirsiz bir durum ve primlere ne kadar yansır belli değil. Mesela çıkma parça kullanımı iptal edildi, bu kesin. Yanlış bir algı da oluşmasın. Sigorta şirketleri araçlara orijinal, eşdeğer parça takıyorlar. Sadece yaşlı araçların bulunamayan parçalarında, yine kanun ile ömrünü yitirmiş araçlardan sökülüp devletin yetkilendirdiği kurumların sertifikası ile geri dönüştürdüğü parçalar kullanılıyor. Bu da tüm hasarların yüzde 1’i bile değil. ‘Primler ne zaman artar?’ derseniz; Danıştay, bedeni tazminatlarla ilgili bölümleri iptal ederse, işte o zaman sigortalılar bu fiyatları bile çok arar.

CAN KANTAR

HAYATIMIZ SİGORTALI

2 YORUMLAR

  1. Çıkma parça ve sökme parça yı Danıştay yasakladı.. Eşdeğer parçayı da yasakladı . Çünkü bu parçayı tüketiciye vermen için A) Her kutun içine üretim sertifikası ile garantı belgesini koyma zorunlu B) Sigorta şirketleri ile tedarikçiler bu kurala uymadığı ve Eksperde yasaları elinin tersi ile itip bu cemaate uyunca DANIŞTAY da hop dedi…Karıştırılan veya yalnış anlama yok.. Tüketiciye eşdeğer parça diye vasıfsız kalitesiz merdiven altı ürünü tedarik adı altında zormanın ve birde eksperi tendit etmenin kıymeti marbiye yoook.. Sayın KANTAR…..Esas hala mikserlik yapmaya kalkan Hazine ile Sigorta şirketleri yemezler….Saygılarımla

  2. Bir acente çıktı konuştu diye kızmaya gerek yok Can bey. Herkesin dilinde şimdi sigorta fiyatlarının artacağı var… O acente konuşma yapmadan ne vardı.? Herkes fiyatların düşecek diye beklenti içerisinde sigortalarını yaptırmıyorlardı. Bence bu tün söylemlerle fiyatların düşeceği yönündeki beklenti tansiyonunu düşürmekte fayda var hem biz sigortacılar için hemde sigortasını yaptırmayan bilinçsiz araç sahipleri için.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER