CAN KANTAR / HAYATIMIZ SİGORTALI
Sigorta sektöründe köklü değişiklikler tam da Pandemi dönemine denk geldi. Bu bir avantaj mı, dezavantaj mı bilemedim. Ama görünen o ki sektör bu değişimleri Pandemi falan dinlemeden yaptı denilebilir. Hani şu ünlü kalp cerrahı DeBakey’e demişler ya, “Senin bir karbüratörcüden ne farkın var?” onunda, “Ben otomobili stop ettirmeden tamirini yapıyorum” diye cevapladığı söylenirdi. Şimdi görüyoruz ki sektördeki bu köklü değişimler de ‘otomobil stop edilmeden’ yapılıyor.
Evet bu köklü değişimlere teker teker değinmek çok doğru değil. Artık bunlar biliniyor. Kamu sigorta şirketlerinin birleşerek tek şirket haline gelmesi, SEDDK’nın atamalarının yapılması, emeklilik sisteminin tamamen, “Tamamlayıcı Emeklilik Sistemi”ne evrilmek istenmesi ve TurkRe çatısı altında bazı birimlerin oluşturulması gibi değişimler sektörde fark yaratacak uygulamalar olacak gibi görünüyor.
Bu arada Pandemi nedeniyle özellikle Hayat Dışı tarafta büyümenin sıfırlanması çok da şaşırtıcı bir sonuç değil. Her ne kadar sektör şirketleri sigortadan vazgeçilmemesi için tüketiciye farklı seçenek sunma çabasında olsa da, tüketicilerin gerçek yaşamındaki sıkıntıların sigorta yaptırmamaya ve yenilememeye yönelmesi normal karşılanmalı.
TSB’DE SEÇİM HEYECANI
Yazım yayınlandığında TSB’de ertelenen seçim gerçekleşmiş olacak. Fakat görünen o ki sektördeki değişim TSB’nin yönetim şemalarına da yansıyacak. Birkaç dönemdir yönetimde olan kişilerin yerine gençlerin istekli olduğu bana gelen duyumlar arasında. Orada da tatlı bir rekabet yaşanıyor. SEDDK yönetimi başta Türker Gürsoy, Hayat Dışı Genel Müdürlerini davette bir araya getirdi. Bu toplantıda sektörün bir yöneticisi, sektördeki sermaye yeterliliklerine dikkat çekmek istemiş. Son düzenleme ile haksız rekabetin önüne tam anlamı ile geçilemeyeceğini, daha radikal önlemlerin alınmasına ihtiyaç olduğunu dile getirmiş. Daha sonra yerli bir şirketin genel müdürü ise, yerel şirketlerin desteklenmesi gerektiğinin altını çizmiş ve eklemiş: “Burada arz güvenliği de önemli.” Geçmişte trafikte yaşanan yabancı şirketlerin poliçe kesme konusunda istekli olmaması neticesinde yerli şirketlerin daha çok sorumluluk ile olaya yaklaştığını belirtmesi salonda bir soğuk hava estirmiş. Sonunda TSB Başkanı Atilla Benli araya girerek Türkiye’de kurulu sigorta şirketlerinin gerçekte yerli şirketler sayılması gerektiğine vurgu yaparak havayı yumuşattığı bilgisi bize ulaştı. Önümüzdeki yıllarda Birlik içerisinde yerli-yabancı ayrımının daha çok gündeme geleceği görülüyor.
Medya Assist & SigortaMedya işbirliği rekorlara imza atıyor!
Turassist kuruluşu Medya Assist organizasyonu Hürriyet, Milliyet, Sabah, Posta ve Sözcü’nün “COM.TR” lerinde sigorta haberlerinin yayımlanması büyük ilgi görmeye devam ediyor. Son rakamlara göre bu sitelerde tıklanma oranları 10 milyonlara ulaşmış durumda. Sektör kabuk değiştirirken medya alanında da yaşanan değişimin paralelindeki bu projenin sigorta sektörü için bir avantaj olduğunu düşünüyorum. Bu öngörü nedeniyle Tur Assist yöneticilerini başta Nevra Hanım olmak üzere kutlamam gerekiyor. Hele hele Pandemi nedeniyle bütün mecraların dijitale kaymış olması da projeye ayrı bir özellik yarattı.
SİGORTA EKRANI VE GAZETE SİGORTA
SigortaMedya kurulduğundan bu yana sektörün medya alanında ilklerine imza atmış bir yayın grubu. Bu yılbaşından itibaren ise Gazete Sigorta ve Sigorta Ekranı projelerimizi sırayla hayata geçirdik. Gazete Sigorta’nın günlük yaklaşık 5000 kişi tarafından indiriliyor olması bizim için büyük başarı. Sigorta Ekranı için çok söylenecek bir şey yok zaten. Üç ayda aldı götürdü. Hatta sildi süpürdü. Sektörde önemli bir açığı kapattığını söyleyebilirim. Tüm teknik olanakların sonuna kadar kullanıldığı bir platform oldu. Ulusal TV kanallarındaki gibi canlı yayın, 4 kişinin aynı anda yayına bağlanabildiği bir yapı olması değer katıyor elbet. 10 bin saate yakın izlenme süresi, 3 ayda 3 bine yaklaşan abone sayısı önemli bir başarı. Tabii ki bunların nedeni kaliteli içerik. İşte bunlar Sigorta Ekranı’nı farklı kılan faktörlerin başında geliyor. SigortaMedya mecraları arasında bilinirlilik açısından diğer markalarımız arasındaki açığı hızla kapattığını söyleyebiliriz. Tabii ki bunda Pandemi sürecinin de önemli bir payı var.
YENİ PROJELER BİTMEZ!
Şimdi Sigorta Ekranı’nda yeniliklerimizi ve projelerimizi eylül sonrası yayın dönemine hazırlamanın telaşı içerisindeyiz. Yani yılın son aylarında sürprizlerimiz olacak.
SigortaMedya’yı izlemeye devam edin. üzel, sağlıklı bir yaz dönemi dilerim.