HAYATIMIZ SİGORTALI
40 gün 40 gece 10’uncu kutlamalarımız devam ediyor. Geçtiğimiz ay Şemsiye Dergimizin 10’uncu yıl sayısıydı. Fakat Sigortamedya’nın kuruluşu Haziran 2019 yılı. Bu nedenle bu yazımda da vurgu yapmadan geçmek içimden gelmedi. Bu gururu yaşayalım keyfini çıkaralım izin verin. ::))
Evet sıfırdan bir yayın grubu kurup bugün sektörün en çok takip edilen lider yayın kuruluşu olmak hiç de kolay değil. Bunu yenilikçi olmamıza bağlıyorum. Yenilenemeyenler, taklit edenler, başka yollara sapanlar ne yazık ki etkinliğini kaybetti.
Bizim en önemli özelliğimiz bu işi düşünerek yatıp kalkmamız ve sektör endüstrisinin her kanalı ile iletişim içerisinde olmamız ve işimize saygımızdır. Biz öyle toplantılara önceden gelip iş bağlantılarımızı konuşup toplantıya katılmadan oradan çekip gitmedik, ayda zaten topu topu 2-3 tane olan basın toplantıları devam ederken sanki ondan daha önemli bir işimiz varmış gibi yarıda kalkıp gitmedik. Toplantılara bluejean ve lastik ayakkabı ile katılmadık. Biz hiç bir şirket yöneticisini haberciliğimizi öne sürerek ticari ilişkilere zorlamak için tehdit etmedik. Biz gittiğimiz izlediğimiz basın toplantısını, acenteler toplantısı sonrasında gelecek basın bültenini beklemedik, toplantı bittiğinden bir iki saat sonra tüm sektöre haberi geçtik. Biz internet sitemizde yeni haber koymak için basın bültenlerini beklemedik. Biz hep içerik ürettik. Bu konuda şirketlerin Kurumsal İletişim birimlerinden çok daha fazla işbirliği bekliyoruz.
İLANI GERİ ÇEVİRDİK
Biz eleştirdiğimiz bir konu ile ilgili konuyu içeren reklamı geri çevirmiş bir yayın kuruluşuyuz. Telefonda ilgili kişi “nasıl yani Can Bey biz sizde ilan çıkmak istiyoruz, siz geri mi çeviriyorsunuz. Ben bunu nasıl yöneticime anlatırım” dedi. Bu arkadaş şimdi holdingin reklam bölümünde, bunun şahidi var yani. Biz kimlerin yanlışlarını görüp eleştirdiysek, onlar şimdi o görevleri bıraktılar. Eleştirip bırakmayanlar varsa da onların da yakında yanlışlarının ortaya döküldüğünü ve o görevleri bırakacaklarını herkes görecek. Biz güven veren bir sektör olmak zorundayız. Bunu ise dürüst sözüne güvenilir yöneticilerle bu işi yapmamız gerektiğini düşünüyorum.
EKİBİME TEŞEKKÜR EDİYORUM
Sektör medyasının lider kuruluşu olmamızın diğer bir önemli noktası da; benim 40 yıllık gazetecilik deneyimim ile hiç sevmeme karşın ticaretini bir arada etik olarak devam ettiriyor olmamıza bağlıyorum. Bu sayımızda yayımlanan röportajımda Alp Süer bana kısıtlı bir yer ayırdığı için orada bahsedemedim. Geçen 10 yılda birçok arkadaşım bu kurumda görev aldı. Bütün arkadaşlarımın bu başarıda emeği var. Medyanın hali ortada hala bu kadar kişiye iş olanağı sağlayarak aynı zamanda sigorta sektörünün gelişmesine katkı sağlıyoruz. Bu fotoğrafı bir de böyle görmek gerekiyor.
SATIN ALMAYA AÇIĞIZ!
Dergimiz bu ay ilginç konularla hazırlandı. En ilginci benim röportajımın yayınlanıyor olması. Alp Süer ilk kez benimle röportaj gerçekleştirdi. Vallahi benim açımdan pek kolay olmadı. Alp Süer bu arada her röportajda sorduğu “şirket almayı düşünüyor musunuz, inorganik mi, organik mi büyümeyi planlıyorsunuz?” sorusunu bana sormadı. Şakası bir tarafa ama sorsaydı cevabım şöyle olacaktı “Bize katma değer yaratacağını düşündüğümüz bir medya kuruluşu olsa tabii ki satın alırız. Ama öyle bir şirket ne yazık ki sigorta sektör basınında yok ” derdim.
2+2=5 etmeli
Konu satın almalardan açılınca HDI Sigorta’nın Ergo’yu satın almasının önemine vurgu yapmak isterim. Allianz, Yapı Kredi Sigorta satın almasından sonra en önemli birleşmedir bence. Umut ediyorum ki 2 + 2 = 5 etsin. Ceyhan beyi kutluyorum, hayırlı olsun diyorum her iki taraf için de. Bu arada Can Akın Çağlar’ın görevinden ayrılması sektör açısından sürpriz oldu. Can beyin sigorta sektörüne özellikle Ankara ile ilişkilerde önemli bir kanal açtığını düşünüyorum. Görevinin sonunda bayrağı kime devredeceği sorusu şimdiden sektörde konuşulmaya başlandı bile. Bu ay Quick Sigorta 2’inci yaşına girdi. Quick Sigorta ekibi başta Levent Uluçeçen, Ahmet Yaşar olmak üzere büyük bir emek verdiler bu işe. Gecelerini gündüzlerine kattılar. Diğer taraftan Quick Sigorta GMY’si İsmail Kızılbay bence koca bir ajans gibi iş gördü. İletişim tarafında başarı öyküsünde payı bir hayli fazla. Bu kısa sürede, Kurumsal İletişim departmanı olup hem de dışarıdan PR şirketinden hizmet alan birçok firmaya açık ara fark attılar iletişim tarafında. Ayrıca yarışa aynı sıralarda başladıkları şirketlerle de aralarında fark gözlenir oldu. Başarılarının devamını dilerim..
Bu sayımızda RS Servis’in 10’uncu yılını kapağa taşıdık. Ünal bey ile aynı tarihlerde kurulduk, beraber büyüdük sayılır. Onunda başarı öyküsünü sizlerle bu sayımızda paylaşıyoruz. Bunların yanında Özer Şimşek ile Sompo Japan’a geçtikten sonra ilk büyük röportajımızı gerçekleştirdik. Bu röportajı de keyifle okuyacağınızı tahmin ediyorum. Tüm okurlarımızın Ramazan Bayramlarını tebrik ediyorum