8 Eylül 2024, Pazar
spot_img

Can Kantar: “Biz de 15’inci yaşımıza giriyoruz”

Haziran ayı bereketli bir ay. RS Otomotiv Grubu bu ay 15’inci yaşını kutluyor. 15 Haziran 2009,  sektördeki ilk dergimizin yayınlandığı tarih olarak bu ay bizim yani Sigortamedya’nın kuruluşunun da 15’inci yılı. Gururluyuz.

Şemsiye tüketicinin ilk sigorta dergisi

Bundan tam 15 yıl önce tüm yapılanların aksine, taklit etmeden, çalmadan çırpmadan bir yolculuğa çıktık. İlk aylar hatta, ilk yıl bizim için çok zordu. Sektör medyasında strateji olarak farklı alışılagelmiş geleneksel yayın yapanların tam aksine ve en önemlisi odağına tüketiciyi koyan bir dergi çıkardık. Şemsiye Dergisi bir ilkti. Para Dergisi’nin poşetinde yer alarak yıllarca hazır ekonomi okuruna ulaştık. Sigorta bilincinin tüketiciye aktarılması konusunda ilk projeydi. Sonrasında benzer projeler bizim açtığımız yoldan gittiler.

Hayatımız Sigortalı ile çıta yükseldi

Şemsiye Dergimizde hep tüketiciye mesajlar yer aldığından,  sigorta sektörü ve başlıca dağıtım kanalı acentelere bir iletişim ihtiyacı açık kalmıştı. Bu ihtiyaç için ise Hayatımız Sigortalı’yı hazırladık. Sektör, bu dergide sektör iletişim mesajlarının da yer aldığını görünce bu yayına desteğini artırdı.

Acentenin ilk yayını TÜSAF e-gazete

Sektör iletişimi derken, bu iletişimi tersine de çevirmeyi amaçlayan TÜSAF e-gazete projesini rahmetli Levent Ergun ile hayata geçirdik. Işıklar içinde uyusun dostum Levent ve ben bu projede acentelerin mesajlarını da sigorta şirketlerine aktarmaya başladık. Gerek şirketlerden gelen baskı ve maliyetlerin yüksekliği ile ikimizde zor günler geçirdik ama, başardık.

Sektörün ilk canlı yayın televizyonu

İlk canlı yayınlarımızı Sigorta Haber TV’den yaptığımızda sektör çok şaşırmıştı. 2011 yılında ABD’de server kiralayarak, kamera ışık telsiz mikrofon alarak internet üzerinden sektörel konuların toplantılarını canlı yayınladık. O zamanlar böyle YouTube kolaylığı da yoktu. O konuda da, o zaman da, konunun önemini anlayamayan bu konuda vizyonu eksik sektör yöneticilerinin engellemeleri ile karşılaşınca hevesimiz kaçtı. Bu konuda ki yatırımımızı durdurduk. Cebimizden para ve emek harcayarak bu işi sürdürmemiz çok zordu.

Dergilerimiz dijital olarak rekor okundu

İlk dergilerimizi dijital ortamda başladığımız yıllar Dijimecmua ve Turkcell Dergilik projeleri sırasında biz tüm içeriklerimizi dijital ortamda ücretsiz paylaştığımızda sektör dergileri abone yapıyor, dergilerini para ile satıyordu::)) o dönemde buradan para kazanmaya çalışan dostlarım bizden sonra (10 yıl sonra) teker teker dergilerini dijital ortamlarda paylaşmaya başladılar. Bu arada dijital ortamlarda aylık 20 binlik indirme sayıları yakaladığımızı söyleyebilirim.

Gazete Sigorta en çok yayınlanan sektör mecrası

Sonrasında bir çılgın projeyi daha hayata geçirdik. Günlük dijital gazete… Evet, Gazete Sigorta bir ilk. Dijital günlük bir gazete..Ulusal yayınlarla birlikte bütün dijital platformlarda yayınlanıyor. Bu arada Gazete Sigorta 5 yıl 1120 sayı yayınlanarak bir rekoru da eline geçirmiş bulunuyor.  Türkiye’nin en çok sayısı yayınlanan sektörel mecrası oldu. Bu arada hafta sonları İngilizce yayınlanan Insurance Media Türkiye ve Azeri dilinde yayınlanan Sigorta Gazetesi Azerbaycan projelerimizi de düzenli sürdürüyoruz.

Sigorta Ekranı sektörün iletişim odağı oldu

Pandemiye denk gelen Sigorta Ekranı YouTube projemiz ise sektörün en önemli iletişim noktası oldu. 10 bine yaklaşan abonesi ile sektörün en önemli mecrası oldu. Kurduğumuz stüdyo yatırımı ile daha önemli projeler planlıyorduk ama ne yazık ki pandemi, bizi uzak bağlantılı iletişime yönlendirdiği için stüdyo projemizi sonlandırmak zorunda kaldık.

Sigortamedya e-gazete her gün 32 bin kişiye ulaşıyor

 TÜSAF e-gazete sonrası yoluna Sigortamedya e-gazete olarak devam etti. Her iş günü sektör endüstrisinden 32 bin kişiye yakın ilgiliye mail kutularına eksiksiz ulaştı. Hâlâ devam ediyoruz. Buna ek olarak Sigortamedya WhatsApp hattını geçtiğimiz ay içerisinde hayata geçirdik.

Sigortamedya’nın diğer web siteleri, sosyal medya etkinliği ile birlikte sektörün medya alanında en etkin, en çok takip edilen yayın kuruluşu olduğunu belirtmeliyim. Bu arada biz kocaman bir aileyiz. Sigortamedya’nın, medya tecrübesi 20-40 yıl arası değişen 13’e yakın arkadaşımın katkısı ile bu başarıyı elde ettiğinin de altını çizmeliyim. Daha nice başarılara hazırız.

RS Otomotiv Grubu’nu kutluyorum

Bu sayımızın geniş röportajını RS Otomotiv Grubu’nun 15’inci yılına ayırdık. Özel röportaj yapıldı, özel çekimler yapıldı. Keyifle okuyacağınızı umuyorum. RS Otomotiv Grubu’nun 15’inci yılını candan kutluyorum. Bu yolculuğuna bu başarı öyküsüne an be an tanıklık ettiğim için çok mutluyum. Emin adımlarla daha nice başarı öyküsüne tanıklık edeceğimizi de umuyorum.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER