Anadolu Sigorta 1. Genel Müdür Yardımcısı Filiz Tiryakioğlu, motivasyonun oluşmasında ‘başarı duygusu’, ‘kendini değerli hissetme’ gibi öğelerin etkili olduğunu belirterek, çalışanlarına işe girdikleri tarih itibarıyla, uzun süreli teknik ve kişisel gelişim eğitimleri verdiklerini söyledi.
Hizmet üreten ve sunan tüm şirketler, kaliteyi yakalayabilmek adına çalışan kaynağına önem veriyor. Çalışanların teknik bilgi ve uzmanlıklarının iyi bir seviyede olmasının yanı sıra kuruma olan bağlılıkları, çalıştıkları ortamdan duydukları memnuniyet ve motivasyonları, çıkardıkları işin kalitesini doğrudan etkiliyor. Mutlu çalışanlar iyi bir şirket kültürü oluşturuyor. İyi şirket kültürünü ise pozitif ve bağlı çalışanlar getiriyor. Bu birbirini etkileyen bir döngü şeklinde devam ediyor. Şirket kültürüne uyumlu, kendini geliştiren çalışanlardan oluşan bir kurumun doğal olarak iş kalitesi de yüksek oluyor.
Anadolu Sigorta 1. Genel Müdür Yardımcısı Filiz Tiryakioğlu, çalışanlarına sundukları avantajları Hayatımız Sigortalı ile paylaştı. “Müşterinin ihtiyaçları ve iş süreçleri sürekli değişmekte ve çalışanların da bu sebeple yeni eğitimlerle desteklenmesi gerekiyor” diyen Tiryakioğlu, “Bu amaçla, mesleki ve teknik eğitimlerin yanında çalışanlarımıza yetkinlik odaklı eğitimler de veriyoruz. Çalışmalarımızın sonuçlarını en net, iş kalitesi ve müşteri memnuniyeti üzerinde yapılan değerlendirmelerde alıyoruz” dedi.
Yetkin yöneticiler yetiştirmeyi amaçlıyoruz
İş süreçlerinin sürekli gözden geçirilmesi ve iyileştirilmesini, kalite anlayışının şirket kültürü olarak belirlenmesini de işin kalitesini artıran faktörler olduğunu belirten Tiryakioğlu, şöyle konuştu: “İş sonuçlarını ölçen ve yetkinliklerini değerlendiren etkin bir performans sistemi, kaliteye doğrudan yansıyor ve müşteri memnuniyeti olarak kuruma geri dönüyor. Günümüzde çalışan bağlılığını sadece; ücret, statü, iş güvencesi gibi faktörlerle ölçmek doğru olmayacak, zira bugün motivasyon öğelerinin başında “öğrenme ve gelişim imkanı”, “başarı duygusu”, “kendini değerli hissetme” gibi çok daha insan odaklı öğeler geliyor. Bu bilinçle şirketimizde çalışanlarımıza, işe girdikleri tarih itibarıyla, uzun süreli teknik ve kişisel gelişim eğitimleri veriyoruz. İlerleyen dönemlerde yönetici adayı çalışanlarımız, en az bir yıl süreyle kişisel gelişim merkezi programına da dahil oluyor. Bu uygulamamızdaki amaç, çalışanlarımızın her kademesindeki kişisel gelişimlerinidestekleyebilecek standartta yetkinlik donanımına sahip yöneticiler yetiştirebilmek. Bu ana programımız haricinde her kademe çalışanımız için yetkinlik gelişimlerini destekleyecek kişisel gelişim programlarımız da bulunuyor.”
Çalışan Etkinliği Anket çalışması yapıyoruz
Eğitimlere ve gelişim programlarına ek olarak her yıl, motivasyon amaçlı tüm çalışanlarını şirket etkinliğinde ağırladıklarını söyleyen Tiryakioğlu, “Yine her yıl çalışan bağlılığı amaçlı ‘Çalışan Etkinliği Anket’ çalışması ve çalıştaylar gerçekleştiriyoruz. Çalışanlarımızda odaklandığımız yetkinlik gelişimi eğitimleri, işin kalitesinin yanı sıra müşteri ilişkileri ve memnuniyetine de olumlu etki yaratıyor. İnsan kaynaklarımızın yaptığı tüm çalışmalar; farklı kanal ve müşteri profillerine hizmet ettiğimiz bilinciyle tasarladığımız; insana, işin kalitesine ve sürdürülebilir ilişkilere yatırımı amaçlayan çalışmalardır” şeklinde konuştu.