23 Aralık 2024, Pazartesi
spot_img

“Biz günü kurtarmak yerine, geleceğe yatırım yapıyoruz”

CAN KANTAR / SİGORTAMEDYA – KKTC

Sompo Japan Sigorta 9 yıl aradan sonra ilk kez acente toplantısı düzenledi. Sompo Japan Sigorta CEO’su Recai Dalaş’ın da katıldığı toplantının sloganı “Liderlik Sözü”ydü. Toplantıda Recai Dalaş, Sompo Japan’ın başarı öyküsünü acenteleri ile paylaştı.

Son yıllarda sektörün üzerinde bir büyüme performansı gösteren Sompo Japan Sigorta, 9 yıl aradan sonra ilk kez bayi toplantısı düzenledi. Geçen hafta KKTC’de düzenlenen acente toplantısında Sompo Japan Sigorta’nın CEO’su Recai Dalaş, acente yetkilileri ile bir araya geldi. Dalaş, toplantıda 2014-2017 yılları arasında sektörün üzerinde büyüdüklerini belirterek, “Kriz döneminde kriz yokmuş gibi davranma lüksümüz geçmişteki doğru stratejimizle elde ettiğimiz karlılıktan kaynaklanıyor.  Sompo Japan olarak operasyonel karımız her zaman istikrarlı oldu. Biz sigortacılıktan para kazanıyoruz” dedi.

sompo acenteler (8)

Sompo Japan olarak satılma döneminde özellikle büyümediklerinin altını çizen Dalaş, süreci şöyle anlattı: “O dönemde karlılıktan ödün vermedik. Şirket satıldıktan sonra Japonların bu pazarda büyümek istediklerini anladım. Bu dönemde kendilerine karlılıktan ödün vermem diyerek hızlı büyüme isteklerine hayır dedik. 2012 yılında büyük oyuncular zarar edince biz açık ara karlılığımız ile sektörde fark yarattık. Özellikle 2014-2017 yılları arasında sektörün üzerinde büyüdük. Bu dönemde hesapsız büyüyor denildi. Fiyatlar yerlerdeyken bazı şirketler rekabete girdiler. Fiyatlar yüksekte iken ise poliçe satmadılar. Sonra tavan uygulaması getirildi, havuz uygulaması ile fiyatlar düşünce tekrar poliçe kesmeye başladılar. Hatta rekabete girerek normal fiyatların altında poliçe kesmeye başladılar. İşin bu kısmı anlaşılabilir değil. Bütün tablolarda ilk 5 şirket sektör ortalamasından ayrılamıyor. Öz sermaye karlılık oranında da fark attık. Sompo olarak acente prim üretiminin toplam içindeki payı yüzde 80 oranındadır.”

Gelecek için çalışana yatırım yapıyoruz

sompo acenteler (9)
“Gelecek için çalışana yatırım yapıyoruz”

Sompo Japan Sigorta’nın bir acente şirketi olduğunu kaydeden Dalaş, acentelerin de sevdiği bir şirket olduklarını vurguladı. Dalaş, “Acente kanalının 4’üncü büyük şirketiyiz. Sektörde istihdamı yaratan en önemli şirketiz. Yeni kurulan bir şirketin eleman sayısının iki katı kadar son bir yılda istihdam yarattık. Sektörde şirketler günü kurtarmaya çalışırken kriz dönemlerinde krizi fırsat bilerek yatırımlarımızı artırıyoruz. Biz bugünü düşünmüyoruz, geleceği düşündüğümüz için çalışana yatırım yapıyoruz. Kaliteli eleman ile şirketimizi güçlendiriyoruz ve teknolojiye yatırım yapıyoruz” diye konuştu.

Kurum kültürü çok önemli

Dalaş, Japon sermayedarların kendilerine bu şekilde nasıl büyüdüklerini sürekli sorduklarına dikkat çekerek, şunları söyledi: “Stratejimizi soruyorlar. Burada özellikle kurum kültürünün çok önemli olduğunu söylüyorum. Şirketin başarısı belirlediği stratejilerden değil, kurum kültürü nedeniyledir. Çünkü kurum kültürü doğru stratejiyi oluşturur. Şirketlerin stratejileri ise şirketlerin kimliğidir. Kurum kültürü ise bu şirketle iş yapanlar için algı yaratan bölümdür. Strateji taklit edilebilir. Kurum kültürü ise taklit edilemez. Nihai amaç liderlik ama bizim bundan anladığımız sadece prim üretim liderliği değildir. Biz kalitede, acentede, dijitalleşmede lider olmalıyız.”

sompo acenteler (1)
“Hedeflerimizi yüksek tutuyoruz”

Öte yandan Dalaş, Sompo Japan olarak kurum kültürünü sektöre tam olarak yansıtamadıklarını belirterek, bu noktada eksikliği kendilerinde de aradıklarını söyledi. Dalaş, “Ucuz olduğumuz söyleniyor ama en karlı şirketiz. Demek en pahalı şirketiz. Grubun en iyi motor sigortalarını yöneten şirketiyiz. Bu bilgimizi diğer ülkelerle de paylaşacağız” dedi.

Sompo Japan’ın hedefleri ise oldukça yüksek. “Hedeflerimizi yüksek tutuyoruz” diyen Dalaş, şunları söyledi: “Yapay zekayı şirketin operasyonuna soktuk. Başarılı olmak için süreci doğru yönetmeliyiz. Şirket yönetimi tek sestir. Bizde farklı ses olmaz. Biz bunu çalışanlarımızla açık, şeffaf iletişim ile içimizde çözümlüyoruz. Onlara değer veriyoruz. Daima uzun vadeye odaklanıyoruz. Bu yılın karına odaklanırsanız o zaman uzun vadeye odaklanamazsınız. 2018’i çoktan bitirdik. Biz 2019 ve 2020’yi planlıyoruz”

Krizleri fırsat olarak görüyoruz

Dalaş, son dönemde şirket satın alma konusunda somut bir proje olmasa da istekleri olduğunu belirterek, bazı aracı kuruluşların kapılarını sık sık çaldıklarını söyledi. Dalaş, “Bizde gelenlere tüm satın almalara açığız diyoruz. Dünyada ve ülkemizde kriz bahanedir. Tüm şirketler iyi yönetilirse krizlerden etkilenmezler hatta bunu fırsata dönüştürebilirler. Şirketler kötü yönetilince sermayedar Türkiye’den ümidi kesiyor. Bir takım sıkıntılar hepimiz için geçerlidir. Şikayet etmemek gerekiyor. Serbest piyasaya hızlıca geri dönülmeli. Tavan var, rekabet var. Tavan fiyat olmasına rağmen rekabet oluyor.  Bunun için serbest piyasa koşullarında sabredilmeli diye ısrar etmiştik. Türkiye’de sigortacılıktan para kazanılabileceğinin bir örneğiyiz. Bunu şirketimiz, sermayedarımız için yapmıyoruz aynı zamanda ülkemiz için yapıyoruz. Krizden korkma. Eğer güçlüysen kriz fırsatları barındırır. Krizden en az etkilenecek sektörlerden biriyiz” diye konuştu.

sompo acenteler (5)

Sektörde sermaye yeterliliği çok önemli

Ekonomide yaşanan çalkantılar sonrası hasar maliyetlerinin yüzde 30 arttığını ve kaskoda zarar edebileceklerini belirten Dalaş, güçlü şirketlerin bu durumdan daha az etkileneceğine de dikkat çekti. “Yüzde 40 kredi maliyeti ile iş yapılamaz” diyen Dalaş, şöyle devam etti: “Sektörde sermaye yeterliliği çok önemli. Yetersiz sermayeye sahip şirketler büyük pazar kaybına oynuyor. Nakit para peşine düşüldü. Uzun vadede maliyetleri karşılayamayacağı açıktır. Birileri 10 milyon sermaye ile piyasadan 1 milyar TL para topluyorsa bunu takip edecek biz değiliz kamu otoritesidir. 2016’daki riskler tekrar gündemde. Dünyada hiç bir ülkede yeni kurulan bir şirkete bütün ruhsatlar verilmiyor. 10 yıl sonra bu şirketlerin sermayedarlarının nerede olduğunu kimse bilemez.”

sompo acenteler (10)

Sompo sektörün ‘kaplan’ı

Acente toplantısına Sompo Japan Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Özer Şimşek de katıldı. Şimşek, 6 ay öncesine kadar Sompo Japan’ı Sigorta’yı takdirle izlediğine dikkat çekerek, “Sompo Japan, çevik, akılcı yönetim, aynı zamanda rekabetçi ve en önemlisi bunları yaparken  karlılığını da sürdürebilen ender şirketlerden biri olarak görüyorum. Sompo Japan Sigorta’yı hızlı, çevik ve güçlü tanımladığımızda bunu doğada canlı ile özleştirelim dedik. Hem Anadolu’da hem Asya’da yani Japonya’da yaşayan kaplanı bulduk. Evet Sompo Japan Sigorta’nın sektörün gerçek bir kaplanı olduğunu söyleyebilirim” dedi.

 Yapay zeka ile hasar süreçlerini hızlandıracağız

Sompo Japan Sigorta’nın teknolojiyi en iyi kullanan şirket olduğunu belirten Şimşek, acentesini ve müşterisini en iyi dinleyen şirket olduğuna da dikkat çekti. Şimşek, şöyle devam etti: “Empati yeteneği ile çözümler üretip kendisini her zaman yeni ve diri tutuyor. Ve en önemlisi adil olan bir şirketiz bu nedenle sizlere liderlik sözü veriyoruz. Acentelere ise bizim kampanyalara destek verdiklerinde ekstra primlerle yüksek ve sürdürülebilir gelir öneriyoruz.

sompo acenteler (2)

Dijital gelişmeleri en yakın takip eden şirketiz. Bütün çabamız acentelerimizi dijital satışa hazırlamak. Acentelerimize bu yolla yeni müşteriler ve yeni satış sahaları yaratmak istiyoruz. Biz Sompo Japan olarak bunun için çalışıyoruz. 1 Ocak’ta kurumsal web sitemiz yenilenecek ve mart ayında da bloğumuz hayata geçecek. Gelecek için teknolojiyi hep kullanacağız. Özellikle yapay zeka ile hasar süreçlerini daha da hızlandıracağız.”

acenteler toplantisi (4)

Acenteler hem eğlendi hem bilgilendi

Öte yandan Sompo Japan Sigorta acenteler toplantısında acenteler ilk gece Ümit Besen ve Pamela‘nın şarkılarıyla çoştu. Gala gecesinde ise Aşkın Nur Yengi acentelere keyifli dakikalar yaşattı.

acenteler toplantisi (1)

Son günlerin popüler finansçılarından Prof.  Dr. Özgür Demirtaş da Sompo Japan Sigorta’nın davetlisiydi. Demirtaş, 2.5 saate yakın acentelere dünyadaki teknolojik gelişmeler yanında finansal piyasasındaki son gelişmeleri paylaştı. Acentelere önerilerde bulunan Demirtaş, şunları söyledi: “Herkes iyi bildiği işi yapmalı. Sizler de işlerinizde daralmalar genişlemeler olabilir ama asla bilmediğiniz bir başka işte şansınızı denemeyin. Çünkü finansal dalgalanmalar geçmişte böyle davranan şirketlerin çok başarısızlıklarına tanık olmuştur. Birikimlerinizi de değişik sepetlerde değerlendirmelisiniz.”

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER