;AXA Grubu’nun tüm dünyada çalışanlarının gönüllü katılımıyla düzenlediği Kurumsal Sorumluluk Haftası; bu yıl “Çevre ve İklim Değişikliği”; “Sağlıklı Yaşam ve Hastalıkların Önlenmesi” ve “Sosyal Eşitsizlikler ve Dahiliyetçilik” temalarıyla 1-5 Temmuz tarihleri arasında gerçekleşti.
AXA Sigorta’nın da Türkiye’deki çalışanları ve acenteleriyle destek verdiği hafta boyunca barınak ziyareti; sahil temizliği, kan bağışı gibi farklı etkinlikler düzenlenirken kadın istihdamı ve Down Sendromu gibi konularda da farkındalığı artırmaya yönelik çalışmalar yapıldı. AXA Sigorta küresel temalara ek olarak yerel yol güvenliği kampanyası; “Telefon Kazasına Son” ve sigorta bilinci konularına da gündeminde yer verdi.
AXA, her yıl dünyanın dört bir yanındaki çalışanlarının eş zamanlı ve gönüllü katılımıyla gerçekleştirdiği Kurumsal Sorumluluk Haftası’nı; bu yıl 1-5 Temmuz tarihleri arasında gerçekleştirdi. Şirketin “Çevre ve İklim Değişikliği”; “Sağlık ve Hastalıkların Önlenmesi” ve “Sosyal Eşitsizlikler ve Dahiliyetçilik” konularına odaklandığı haftaya AXA Sigorta üst yönetim ekibi; çalışanı ve acentelerinin desteğiyle toplumsal yaşam ve çevreye artı değer yaratan çalışmalar gerçekleştirildi.
“AXA Tüm Kalplerde” gönüllüleri birlikte hayvan barınaklarını ziyaret ederek yardıma muhtaç hayvanların mama ve sevgi ihtiyaçlarını karşıladı; TURMEPA ile Kınalıada sahillerini plastik atıklardan temizledi; hastanelerde kan bekleyen binlerce insanın hayatını kurtarmak için Kızılay’a kan bağışı yaptı; ARYA ile birlikte kadın istihdamı odağında düzenlenen atölyelere katılarak kadın girişimcilere nasıl daha fazla destek verebileceklerini araştırdı. Down Sendromu’na yönelik farkındalığı artırmak adına Genel Müdürlük binasında yer alan kafeteryayı da Down Sendromlu gençlerin çalıştığı Down Café’ye emanet eden şirket; ÇEKÜL Vakfı ve Nahıl Vakfı’nı ise yine Genel Müdürlük binasında ağırladı. Ayrıca AXA çalışanlarına daha sağlıklı bir yaşam sürmek ve iklim değişikliğinin etkilerini azaltmak için atabilecekleri bireysel adımların anlatıldığı içerikler hazırlandı.
Küresel temaların yanı sıra sigorta bilinci ve yol güvenliği de AXA Sigorta’nın bu yıl Kurumsal Sorumluluk Haftası’na dahil ettiği konular arasında yer aldı. AXA çalışanları çocuklarıyla birlikte işe geldikleri 5 Temmuz günü Çocuk Gelişimi ve Oyun Terapisti Özge Selçuk Bozkurt ile birlikte çocuklarına sigorta ve risk kavramlarının yanı sıra sigorta güvencesi altında yaşamanın önemini anlattı.
Telefon Kazasına Son
Şirket ayrıca 2018 yılından bu yana devam eden “Telefon Kazasına Son” kampanyası için Türkiye’nin en başarılı F1 eSporcusu ve yayıncısı Cem Bölükbaşı ile bir etkinlik düzenledi. Sürüş esnasında mobil telefon kullanımının zararlarına dikkat çekmeyi hedefleyen etkinlik kapsamında Bölükbaşı ve katılımcılar; otomobil sürerken aynı zamanda mobil telefon kullanmanın ne kadar zor ve tehlikeli olduğunu bir simülatör ile deneyimleme fırsatı buldular.
Sürdürülebilir olacak
Dünyanın en büyük sigorta şirketi olmanın kendilerine sigortacılık işinin ötesinde daha büyük sorumluluklar getirdiğini söyleyen AXA Sigorta CEO’su Yavuz Ölken; “Asli işimizi yaparken müşterilerimiz için ödeyen değil hayatlarının her alanında güvenebilecekleri bir çözüm ortağı olmak için çalışıyoruz; hayallerini gerçekleştirmelerine destek veriyoruz. Aynı bakış açısıyla faaliyet gösterdiğimiz ülkelerde de toplum ve çevre için katma değer yaratacak çalışmalar yapmaya özen gösteriyoruz. Tüm dünyada çalışma arkadaşlarımızın katkılarıyla düzenlediğimiz Kurumsal Sorumluluk Haftası da bunun en güzel örneği. Kurumsal Sorumluluk Haftası’na bugüne kadar 42 ülkeden 36 bin AXA çalışanı 67 bin saat gönüllü destek verdi. Tabi ki bu hafta boyunca ortaya koyduğumuz sinerjiyi tüm yıla yaymaya ve sürdürülebilir kılmaya büyük önem atfediyoruz” dedi.