22 Kasım 2024, Cuma
spot_img

Asistans hizmetlerinden bağımsız bir sigorta poliçesi düşünülemez

Asistans hizmetlerinin artık maliyet yönetimi, müşteri memnuniyeti, sigorta şirketinde aidiyet oluşturma ve en önemlisi de bir sosyal fayda sağlama hizmetleri haline geldiğine dikkat çeken Tur Assist Sigorta ve Diğer Kanallar Satış Direktörü Yağmur Aksudoğan, “Asistans hizmetlerinden bağımsız bir sigorta projesi düşünülemez. Umarım sektör bunun faydalarını daha fazla görmeye devam eder ve bizler de buna aracı oluruz” dedi.

SİGORTAMEDYA ÖZEL

Zorlu ekonomik koşullarda sahip olduğumuz varlıkların korunmasında sigorta yaptırmak kadar olası risk ve kazalar sonucu yaşanılan hasar ve kayıplarda sunulan asistans hizmetleri de önem kazanıyor. Söz konusu durumlarda sürecin doğru yönetilmesi yalnızca maddi kayıpların giderilmesini değil aynı zamanda sigortalının da güvende hissetmesini sağlıyor. Sigorta Ekranı’nda Damla Özafşar’a konuk olan Tur Assist Sigorta ve Diğer Kanallar Satış Direktörü Yağmur Aksudoğan ve Tur Assist Tedarik Yönetimi Direktörü İbrahim Kapar asistans hizmetlerinin artan önemi, Tur Assist’in faaliyetleri ve gelecek hedefleri ile ilgili bilgi verdiler.

Asistans hizmetlerinin, sigorta poliçelerinin ayrılmaz ve aranılan ekleri haline geldiğini söyleyen Tur Assist Sigorta ve Diğer Kanallar Satış Direktörü Yağmur Aksudoğan, “Sigortalının zor durumda kaldığında bizlerden aldığı yardımlarla esasında sigorta şirketine aidiyeti artıyor ve bu da müşteri memnuniyetine sebep oluyor. Aynı şekilde kalitenin çok iyi olması gerekiyor ki poliçe tercih edilebilir hale gelsin. Assisants hizmetleri artık maliyet yönetimi, müşteri memnuniyeti, sigorta şirketinde aidiyet oluşturma ve en önemlisi de bir sosyal fayda sağlama hizmetleri haline geldi. Dolayısıyla asistans hizmetlerinden bağımsız bir sigorta projesi düşünülemez” dedi.

Asistans hizmetlerini vermek için kaynağın sigorta şirketleri ve sigortalılar olduğunu vurgulayan Aksudoğan, “Sigortalıları, sigorta şirketlerini, acenteleri dinlemezseniz burada ilerlemeniz mümkün değil. Dinlemek, araştırmak ve gözlemlemek çok önem taşıyor bu hizmetlerde. Daha önce bir ek hizmet olarak poliçelerin içinde olan asistans hizmetleri şu anda bir sektör haline geldi” diye konuştu.

2023’te tedarikçilerimizle daha sık bir araya geleceğiz

Tur Assist Tedarik Yönetimi Direktörü İbrahim Kapar, uzun yıllardır Türkiye’de asistan sektörüne hizmet ettiklerini belirterek, “Biz tedarik yönetimini sahada iç içe, onlarla birlikte araba çekerek, ikame araç vererek ya da evlere hizmetle birlikte yönetiyoruz. Pandemi döneminde iki yıl onlardan uzak kaldık. Çok fazla sahayla iletişimimiz olamadı. Kasım ayı boyunca öncelikli olarak ikame araç tedarikçilerimiz, sonrasında seans çekici ağımız, son seansımızda da konut tesisat tedarikçilerimizle bir araya geldik. Başından sonuna kadar dertlerini dinledik. Karşılıklı olarak talep ve beklentilerimizi paylaştık. Bu bir başlangıç oldu. 2023 yılında bütün tedarikçilerimizi senede en az iki defa kendi yerlerinde ziyaret edeceğiz. Bunların denetimlerini yapacağız” açıklamalarında bulundu.

Eğitimlerimiz devam edecek

Tur Assist olarak sektöre her zaman yenilik katmak için çalıştıklarına ve sektörün bir noktadan farklı bir noktaya gelmesine öncülük ettiklerini dile getiren Kapar, “Daha önceden sıklıkla eğitimler düzenliyorduk. Artık RS Otomotiv Grubu çatısı altında Ahi Evran Eğitim Akademimiz ile birlikte 2023 yılı içerisinde çok daha fazla eğitim düzenleyeceğiz” dedi.

Sektörümüz bir çok yeni hizmete şahit olacak

Ana asistans hizmetlerinin dışında konut onarım, restorasyon hizmetleri olduğunu aktaran Aksudoğan, şunları söyledi: “Tur Assist’in en gelişmiş olduğu kanallardan biri konut ve iş yeri networkü. Aidiyeti yüksek olan kanallardan biri konut iş yeri networkü. 2004 yılından bu yana otomotiv sektörüne bireysel olarak sunduğumuz garanti ürünümüz var. Bu garanti ürününü biz yeniden oluşturup yapılandırarak artık sigorta poliçelerinin içinde de sunmaya başlayacağız. Sektörümüz önümüzdeki sene birçok yeni hizmete şahit olacak. Bunun dışında bir diğer önemli nokta müşteri şirketlerle iletişim. Biz ürün oluştururken genellikle müşteri şirketlerimizin ve sektördeki diğer şirketlerin pazarlama, ürün geliştirme ve satış departmanlarıyla düzenli toplantılar yapıyoruz. Bu toplantılar sonucunda onların gereksinimlerini, isteklerini tespit ediyoruz. Bundan sonra da bu şekilde devam edeceğiz.”

Tedarikçilerimizin maliyetlerini kısmak için çalışmalar yapacağız

Tur Assist’in kurulduğu günden itibaren tedarikçilerini destekleyen, var olmayan noktalarda tedarikçi yaratan ve var olan tedarikçilerin de gelişimine katkıda bulunan bir yapıya sahip olduğuna dikkat çeken Kapar, “Son dönemde yaşanan pandemi ve öncesinde yaşanan maddi krizler sebebiyle tedarikçilerden biraz uzak kaldık ve bu hissiyatı biraz soğuttuk. 2023 ve sonraki yıllarda sürekli olarak onlarla birlikte olarak onların gelişimine katkıda bulunacağız. İkame araç tedarikçilerimize yeni araç alma konusunda markalarla yapmış olduğumuz iş birlikleri doğrultusunda destek vereceğiz. Çekici firmalarımıza lastik alımından RS ile birlikte birleşmemiz sonucunda oluşacak sinerjiyle araç bakımlarına, yakıt alımlarına kadar destek vermeyi planlıyoruz. Aynı şekilde konut tedarikçilerimize envanter konusunda toplu alımlar yaparak onların ve diğer tüm tedarikçilerimizin maliyetlerini kısma yönünde çalışmalarımız olacak” ifadelerini kullandı.

Güçlü ve sadık hizmet ağımız ile rakiplerimizden ayrışıyoruz

Tur Assist’in güçlü ve sadık hizmet ağı ile sektördeki diğer rakiplerinden ayrıldığına dikkat çeken Aksudoğan, sıkıntılı geçen kapanma döneminde bile tedarikçilerinden son güne kadar kendileriyle çalışacaklarına ilişkin bildirimler aldıklarını aktararak, şu değerlendirmeyi yaptı: “Bize karşı aidiyet duyguları çok yüksek. Bizimle çalışmak ve bize hizmet etmek istiyorlar. Biz de onlarla birlikte çalışmak ve onları büyütmek istiyoruz. Türkiye coğrafi konum olarak oldukça sarp noktalara sahip. Buralarda tedarikçi bulunmuyorken biz farklı bir lokasyondan bir tedarikçiyi farklı bir lokasyona taşıdık. Ya da sarp noktalardan tedarikçileri alarak büyükşehirlere taşıdık. Onlara iş birliktelikleri sağladık ve bu durumun karşılığında da onların aidiyet duygusunu kazandık. Bu duyguyu stratejik planlarımız doğrultusunda arttırarak devam ettirmek istiyoruz.”

Sektörümüz doğru bir sınav verdi

2021 senesinde ikame araç konusunda yaşanan sıkıntılara değinen Aksudoğan, sektör olarak söz konusu sıkıntılı günlerde doğru bir sınav verdiklerinin altını çizerek, şöyle devam etti: “Hem Tur Assist hem de diğer rakip şirketler olarak yönetimi çok iyi yaptık. Hepimiz sigorta şirketlerine, kamu otoritelerine ve diğer kanallarla ulaşabildiğimiz herkese bunun nasıl yönetilmesi gerektiğini, bu problemin esasında asistans şirketlerinden ya da sigorta şirketlerinden kaynaklanmadığını, bu problemin bir kaynak problemi olduğunu, dolayısıyla bunun çözülmesi için de asistans şirketlerinin ellerinden gelen gayreti gösterdiklerini ve sigortalının mağdur edilmemesi için araç temin edilemediği zamanlarda alternatif yöntemler önerdiklerini çok iyi anlattık. Kaynakların doğru yönetilmesi önemli ama “Kaynak yoksa ne yapacaksınız?” gibi de bir durum var. 2022 yılı yazında yine benzer problemler vardı ama 2021 yılında verdiğimiz doğru sınavın meyvelerini 2022 yılında topladık. Sigortalı tarafında da daha farklı bir yaklaşım gördük.”

Fiyatlama konusunda sigorta şirketleriyle ortak noktada buluşuyoruz

Aksudoğan, mevcut ekonomik şartlar nedeniyle öngörülemez bir süreç yaşandığını vurgulayarak, “2022 yılı boyunca tüm sektör olarak farklı yöntemler ve kimseyi zarara uğratmayacak stratejilerle ilerledik. 2023 yılı için de öngörülerimizi aktüerya departmanımız yapıyor. Fakat 2022’de olduğu gibi öngörülerimizdeki herhangi bir sapma olması ihtimaline karşı da önlemlerimizi alıyoruz. Fiyatlama konusunda sigorta şirketlerimiz ve müşteri şirketlerimizle beraber ortak bir noktada buluşuyoruz” dedi.

Tedarikçi ağımızı genişletmek istiyoruz

Programda Tur Assist’in 2023 hedefleri ile ilgili de bilgi veren Kapar, RS Grubu’nun sinerjisiyle birlikte tedarikçi ağlarını daha fazla genişletmek istediklerini söyledi. Kapar, “Bu konuyla ilgili onlara arka tarafta maliyetlerini azaltacak destekler sunmak istiyoruz. Bu bizim öncelikli konularımızdan biri. Şu anda Tur Assist olarak 4100 tedarikçi firmamız bulunuyor. Bu tedarikçi alanı daha fazla genişletmek istiyoruz. Ortalama 20 bin nüfusu ve üzerinde bulunan noktalarda tedarikçi barındırmak istiyoruz. Bununla birlikte ulaşım sürelerinin ve müşteri memnuniyetinin artacağını düşünüyoruz. Bununla ilgili belirli çalışmalar ve stratejiler yürüttük. 2023 itibariyle de bu dersimizi çalışıp ödevimizi yapacağız. Düzenli olarak Tur Assist tarafından Tur Assist standartlarına uygun şekilde eğitimler vermeyi planlıyoruz” şeklinde konuştu.

Bireysel tarafta da pazar payımızı arttırmak istiyoruz

2023 yılında Tur Assist’i daha önce gerçekleştirdiği pazar payına yeniden ulaştırmayı ve her zaman olduğu gibi Tur Assist’in asistans sektöründe öncü ve yenilikçi hizmetleri sunan şirket konumunu sürdürmesinin güncellenen hedefleri arasında olduğunu aktaran Aksudoğan, “Bir diğer hedefimiz de mevcut ekonomik konjonktür çerçevesinde sigorta şirketlerimize hasar bazlı asistans mottomuzla hizmet vermek. Burada konumuz hasar maliyetlerine katkıda bulunmak, hasar maliyetlerini yürütebilmek, sigorta şirketlerinin oradaki faydalarını onlara anlatabilmek ve bu doğrultuda hareket etmek. Mevcutta iki sigorta şirketimizde zaten bu çalışmalara başladık. 2023’te birçok sigorta şirketiyle bu hedefimize ulaşacağımızı düşünüyoruz. 2023 yılı için yeni bir hedefimiz var. Mevcut asistans tecrübemiz ve yapılanmamızla bireysel tarafta da hedeflerimizi geliştirmek istiyoruz. Bireysel taraftaki pazar payımızı biraz arttırmak istiyoruz ve oradan aldığımız tecrübeleri bu taraftaki kurumsal şirketlerimizle, kurumsal şirketlerimizden aldığımız tecrübelerimizi bireysel tarafta kullanarak pazar payımızı daha önceki seviyelerine taşımayı planlıyoruz” açıklamalarında bulundu.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER