Merhaba değerli okuyucularımız,
Geçtiğimiz ayki yazımızda kasko branşındaki enflasyon ve devalüasyon etkisinden bahsetmiştik. Trafik sigortalarında da gelecek yılların zor olacağından bahsederken trafik yeni genel şartlar ve asgari ücret artış haberi geldi. Asgari ücret artışı tabidir ki dar gelirli vatandaşımız için çok önemli ve artış oranı mutlaka memnuniyet yaratmıştır. Ancak, hayat dışı sigortalardan özellikle trafik (ve de diğer bedeni zarar sorumluluğu içeren branşlar) için bu çok kritik bir haber. Üstüne üstlük yeni genel şartlarda sigortacılar aleyhine birçok düzenleme yapılmışken.
Hasar maliyetleri yüzde 60 arttı
En son açıklanan trafik sigortası genel şartlarında eşdeğer parça kullanımı kısıtlandı (neredeyse yasaklandı), sakatlık ve değer kaybı hesaplamalarında yargı pratiğine paralel ama sigortacıların maliyetini artıran düzenlemeler yapıldı. Yedek parçalarda (özellikle orijinal parçalarda) ortalama yüzde 70 civarında artış olduğu söyleniyor. Bunların üstüne yüzde 50’lik asgari ücret zammıyla bedeni zarar maliyetleri de ciddi artmış oldu. Çok kabaca hasar maliyetlerinin yüzde 60 civarında artacağı söylenebilir. Buna karşılık fiyatlar aynı oranda artacak mı?
Sektör ortalama fiyatları pandemi şartlarıyla tavan fiyatlardan ortalama yüzde 20 civarında iskontolu veriliyordu. Bu iskonto sıfırlanıp, fiyatlar tavana dayansa bile fiyatların daha da artırılması gerektiği çok açık. Aksi durumda ise özellikle öz kaynağı güçlü olmayan trafik ağırlıklı şirketleri çok zor bir dönem bekliyor. Güçlü olanları da büyük bir trafik zararı…..
Bu aylık da bu kadar.
Kalın sağlıcakla…