Quick Sigorta’nın yeni Genel Müdürü Ahmet Yaşar, izleyecekleri stratejiyi futboldan benzetmeyle “Arjantin gibi oynayacağız, sigortalıya keyif vereceğiz” şeklinde açıkladı. Bu yıl trafik dışındaki branşlara ağırlık verecek şirket, yangın, mühendislik ve nakliyat sigortalarının yanında kefalet, bina tamamlama, alacak sigortası, sürücü sorumluluk gibi yeni ürünleri de sunmaya hazırlanıyor.
ALP SÜER / HAYATIMIZ SİGORTALI
Daha dün gibi hatırlıyorum… Geçen yıl mayıs ayında, Türkiye’de hayat dışı (elementer) sigorta sektörüne yeni katılan Quick Sigorta’nın yöneticileri ile tanışmak için şirketin Maslak, Veko Giz Plaza’daki ofisinin yolunu tuttuk. Ofis’te şirketin CEO’su Levent Uluçeçen’le de bir röportaj yaptık. Sorularımıza çok samimi yanıtlar veren Uluçeçen, sigorta şirketi kurmanın zorluklarını anlatırken, şirketi kurmak için adeta iğne ile kuyu kazdıklarını söylüyor; ‘sosyal dijital sigortacılık’ misyonuyla yola çıktıklarını da özellikle vurguluyordu. Zaman su gibi akıp geçiyor; aradan tam 1 yıl geçti. Peki, 1 yıllık zaman zarfında neler oldu? Quick, dijital sigortacılık anlayışıyla adından en çok söz ettiren şirketlerin arasında yer alarak önemli bir portföye sahip oldu. Bunu yaparken, “cepten netten acenteden” mottosuyla çoklu kanal yapısına vurgu yaptı. ‘Web sitesi’ni efektif kullanırken acente dağıtım kanalını da ihmal etmedi. Sosyal sorumluluk projeleri ile dikkatleri çekti; özellikle üniversitelerde, ‘Teoriden Pratiğe Atlayış Serbest’ konseptli etkinlikle üniversite gençliğinin de gönlünü kazandı. Geçen günlerde şirket yönetimiyle ilgili önemli bir gelişme oldu. Quick Sigorta’da Genel Müdürlük koltuğuna şirkette daha önce Yönetim Kurulu Danışmanı olarak görev yapan Ahmet Yaşar oturdu. Levent Uluçeçen’in de CEO’luk görevine devam ettiği açıklandı. Yönetimdeki yeni yapılanma nedeniyle, son günlerde “Quick Sigorta neden böyle bir değişikliğe gitti?” sorusu da sıkça sorulmaya başladı. Biz de Hayatımız Sigortalı Dergisi olarak yeni Genel Müdür Ahmet Yaşar ile bir söyleşi gerçekleştirdik. Yaşar’dan hem yönetim değişikliğinin nedenini öğrendik; hem de önümüzdeki dönemde Quick Sigorta’nın izleyeceği stratejilerle ilgili bilgi aldık. Öncelikle Uluçeçen’le uyum içerisinde süren çalışmalarının kuvvetlenerek devam edeceği mesajını veren Yaşar, Quick Sigorta olarak önümüzdeki dönemde trafik dışındaki branşlara da odaklanacaklarını söylüyor.
‘Arjantin gibi topu koşturacağız’
Sektörde özellikle Galatasaray taraftarı olması ayrıca spor ve sigorta projelerini başlatması ile bilinen Yaşar, Quick Sigorta’nın önümüzdeki dönemde izleyeceği stratejiyle ilgili olarak futboldan bir benzetme yaparak, “Arjantin gibi oynayacağız; topu koşturacağız” diyor. Yaşar’ın Arjantin tipi oyundan, topu koşturan, orta sahaya
sıkışmayan, sonuç odaklı olan, seyir zevki veren, futbol benzetmesi ile bireyi odağına alan, teknolojiyi kullanırken insanı odaktan düşürmeyen ve bireye nitelikli hizmet veren bir sigortacılık anlayışını kastediyor. “Arjantinliler, futbolu kendi kimlikleriyle özdeşleştirmiş ve hayatlarının her noktasına entegre etmişlerdir, tarzları başkalarının tarzına benzemez, teknikleri yüksektir, çalım atarlar, organize ataklar yaparlar, milimetrik ara pasları, sert, isabetli şutları vardır, dirençlidirler, gerektiğinde sert girerler, rakipleriyle dalga geçmez ama adam geçerler. Pas, şut, oyun kurma hepsinde iyidirler, fark yapmak için oynamazlar, atıp üstüne yatmazlar, onlar için esas olan futboldur ve oynayıp kazanmaktır. Halkının sıcaklığını iyi yansıtırlar, güzeldir izlemek.” diyor Yaşar. Sigortalıları sadece bir plaka, poliçe numarası olarak görmediklerini belirten Yaşar, nitelikli hizmetleri sigortalıların kayıt numaralarına değil bizzat kendilerine sunacak bir yapı kurguladıklarını müşterilerine “işte bu” dedirtecek deneyim yaşatmak üzere ihtiyaçlarını önceden belirleyip, sadece trafik değil trafik dışında da ürünleri hızlı bir şekilde tüketicilerle buluşturmak için çalıştıklarını vurguluyor.
Yaşar’ın verdiği bilgilerden hareketle Quick Sigorta’nın 1 yıllık performansıyla ilgili olarak kısa bilgi verirsek, sosyal dijital sigortacılık misyonuyla sektöre giriş yapan şirket, teknolojiyi çok etkin kullanarak poliçe satışları gerçekleştirdi. Özellikle sosyal ve dijital mecraları kullanarak çoklu kanal yapısını oluşturan şirketin toplam portföyünün ağırlıklı, yüzde 91’lik kısmı Zorunlu Trafik Sigortası’ndan oluştu. Trafik sigortasında da hayat dışı sektörde yüzde 3,04’lük pazar payına sahip oldu. Quick Sigorta’nın ürün satışı kuşkusuz trafikle sınırlı değil. Şirket, trafik dışında da bireysel tarafta kasko, konut, seyahat sağlık, hekim sorumluluk, ferdi kaza, DASK gibi branşlarda da poliçe satışı yaparken, ticari ve kurumsal segmentte hemen tüm branşlarda poliçe satıyor.
‘Şirket Yeni Biz Değiliz’
Quick Sigorta Genel Müdürü Ahmet Yaşar, nisan ayında Genel Müdürlük görevine getirilmesinin şirketi bilenler ve yakından takip edenler için sürpriz olmadığını söylüyor. Quick Sigorta’da hiçbir şeyin tesadüf olmadığının altını çizen Yaşar, şu görüşleri dile getiriyor: “Şirkette atamalar tamamen bilinçli bir şekilde yapıldı. Çalışan herkes Levent Uluçeçen’in davetiyle geldi. Ünvanlar ve dağıtılan görevler, ‘uzmanlık’ üzerine kurulu. Şirkette birbirinin yerine ikame edebilecek çok sayıda insan var. Klasik anlamda bir hiyerarşik yapı yok; yatay organizasyon söz konusu. Ben de şirketin kuruluşundan beri Yönetim Kurulu Baş Danışmanı ve Maher Holding Yönetim Kurulu Üyesi’ydim. Geçen aydan beri de Genel Müdürlük görevini icra etmeye başladım. Levent Bey’in CEO’luk görevi devam ediyor. Levent Bey’le uyum içinde çalıştığımızı ve alınan kararlarda iki başlılık olmayacağını ise herkes bilmeli. ‘Şirket Yeni, Biz Değiliz’ mottomuzla ifadesini bulan deneyimli kadro hiyerarşik bir yapı değil, bürokrasiden uzak, iknaya dayanan, hızlı karar alan bir ‘uzmanlar topluluğu’. Doğal olarak alınan kararlar da bilgiye dayanıyor.”
Trafikte fiyat rekabetine girmedik
Yaşar’ın, şirketin toplam portföyü içinde ağırlığı oluşturan trafik sigortasında sektörle ilgili görüşlerini ve şirket olarak aldıkları pozisyonla ilgili açıklamaları da özellikle not aldım. Yaşar, öncelikle söz konusu branşta poliçe kesmeye, 2017’de tavan fiyat ve havuz sistemi uygulamasının başladığı ve (Yaşar’ın tabirine göre) ‘arz problemi’nin olduğu bir dönemde başladıklarına dikkat çekiyor. Quick Sigorta’nın bu dönemde ‘arz güvenliğini sağlamakla’ kalmadığını, kendisine başvuran hiç kimseyi de teminatsız bırakmadığını belirten Yaşar, “Quick Sigorta olarak fiyat rekabetine ise girmedik. Doğru ve rasyonel fiyatlama yapmaya özen gösterdik” diyor. “Peki, Quick Sigorta, yeni dönemde nasıl bir strateji izleyecek?” Yaşar’dan bu soruya da yanıt vermesini istedik. Yaşar’ın verdiği bilgilere göre, Öncelikle, trafik sigortasının portföy içindeki ağırlığı sürecek. Hatta, Quick’in söz konusu branşta hayat dışı sektörde segment liderlikleri sürerken pazar payını bu yıl da artırması bekleniyor.
Kur artışı hasar maliyeti ile sektöre zarar verecek
Quick Sigorta Genel Müdürü Ahmet Yaşar, kurdaki yükselişin sektör üzerindeki etkisi ve sektörde büyüme beklentisi konusunda şu görüşleri dile getiriyor: “2016 yılının 2. çeyreğinden itibaren dolar kurundaki artış, sigorta sektörünü doğrudan etkiliyor, yedek parça maliyetleri sebebiyle özellikle trafik ve kasko branşında, kur ve enflasyon artışının, 2018 yılı hasar maliyetlerini önemli ölçüde artırmaya başladığı gözlemleniyor. Yüzde 35’ler seviyesindeki oto hasar dosya maliyet artışları bu durumun hasar maliyetleri anlamında sektöre zarar verebileceğini gösteriyor. Kurlardaki yükseliş ve özellikle global piyasalarda hammadde fiyatlarındaki artışları sonucu Türkiye’de enflasyon beklentisi yüzde 10’lar civarında, bu yıl ekonomideki reel büyüme beklentisi ise yüzde 5 civarında. Sonuç olarak, ekonomide yüzde 15 nominal büyüme bekleniyor. Sigorta sektöründe ise trafik sigortasında yüzde 15’lere yakın nominal büyüme beklentisi yanında kasko branşında beklenen hasar/maliyet kaynaklı fiyat artışı ve yüzde 10 nominal büyüme beklentisi ile dövizli poliçe primlerinin TL prim üretiminde sağlayacağı artış dikkate alındığında sektörün 2018’de nominal yüzde 18’lerde büyüyeceğini tahmin ediyoruz. Sonuç olarak sigortacılık sektöründeki büyüme beklentisi, genel ekonomideki büyüme beklentisinin birkaç puan üzerinde gerçekleşecek.”
Yeni ürünler yolda
Bununla birlikte, trafik branşının Quick Sigorta’nın kendi toplam portföyü içindeki payının yüzde 70-80’lere gerilemesi hedefleniyor. Diğer bir deyişle hayat dışı tüm branşlarda ruhsat sahibi olan şirket, hem portföyündeki trafik dışındaki ürünlerin satışını artıracak. Hem de yeni ürünleri tüketicilerle buluşturacak. Quick, önümüzdeki dönemde sektöre kefalet branşında birbirinden farklı yeni ürünler sunarken, ‘Kiram Quick’ten’, ‘Sürücü Sorumluluk’, ‘Tamamlayıcı Kasko’, ‘Konut All Risks’ ,’Siftah’ gibi yeni ürünlerin satışına hazırlanıyor. Şirket, aynı zamanda mart ayında Kayseri’de lansmanını yaptığı Güneş Enerjisi Santralları (GES) Sigortası’na ağırlık verecek. Türkiye’de GES’lerin geliştiğini vurgulayan Yaşar, “Çatılarda bireysel elektrik üretimine dair yasal düzenlemenin yayımlanmasıyla artık çatılarda da elektrik üretebilecek ve fazlasını da şebekeye satabileceksiniz. Binaların çatılarında da GES’ler kurulacak. Galatasaray’ın stadında da bunun ilk kurumsal örneğine rastlayacağız” diyor. Nisan ayı ortasına kadar GES Sigortası’nda 25 civarında poliçe sattıklarını ifade eden Yaşar, poliçe satışlarının önümüzdeki dönemde artacağını dile getiriyor.
2018 sonunda 2 bin acente hedefi
Quick Sigorta, çoklu kanal yapısına ve sektörün en önemli dağıtım kanalı ‘acenteler’le ilişkilere de büyük önem veriyor. Yaşar’dan aldığımız bilgilere göre şirket, 1 yıl içinde 6.500 civarında acente başvurusu almış, ilk 6 ay içinde 1.200 acenteyi kurmuş. Şirket, 2018 yılı sonunda Türkiye’nin 81 ilinde 2 bin acenteye ulaşmayı hedefliyor. “Türkiye’de resmi ilçe sayısı 957. Bu ilçelerin 254 tanesinde TOBB’a kayıtlı lisanslı acente yok. Geri kalan 703 ilçenin 400’ünde Yetkili Quick Sigorta acenteleri olarak varız. Her ne kadar satış noktalarımız olsa da hedefimiz, tüm ilçelerde yetkili acenteliğimizin olması” diyor Yaşar.
Teknolojiyi kullanarak bu süreçleri yönettiklerinin altını çizen Yaşar, Quick Sigorta’nın geliştirdiği robotik yazılımların acente başvuru ve kuruluş yönetimi süreçleri yanında filo ve ihale yönetimi ile toplu poliçe ve zeyil süreçlerinde de zaman ve kaynak maliyetlerinde çok büyük oranlarda tasarruf sağladığını vurguluyor. Acentelere aynı zamanda yeni bir vizyon kazandıracaklarını ifade eden Yaşar’ın bizimle paylaştığı kısa bir gösterimde, Yaşar, bilgisayar ekranında tek bir tuşla sözgelimi bir ilçenin bir mahallesinde acentesinin bulunduğu sokağı, acentesinin ofisini görüntülüyor; acentenin kaç tane poliçe kestiği hakkında bilgi sahibi oluyor hatta, söz konusu acentesinin prim üretimini aynı lokaldeki diğer sigorta şirketlerinin acentelerinin üretimleri ile karşılaştırma yapıyor.
Acenteler dışında dağıtım kanalı olarak 50 brokerle çalışan şirket, banka dağıtım kanalı olarak Abank’la çalışıyor. ‘Quick.com’ ve ‘Quick Mobil Uygulaması’ ise ‘cepten, netten, acenteden’ diye özetlenen çoklu kanal yapısının önemli unsurları. Yaşar, Quick Sigorta ‘da en önemli kurallardan birisinin ise dağıtım kanalları arasında fiyat farklılaşmasının ve haksız rekabetin olmaması olarak özetliyor.
Sigorta sektörüne öğrenciyken sigorta acentesi olarak başladı
1968 yılında Sakarya’da doğan Ahmet Yaşar, Ankara Atatürk Lisesi ve Gazi Üniversitesi Uluslararası İktisat Bölümü mezunu. Öğrencilik yıllarında muhabirlik, gazete temsilciliği ve yerel gazete yayımcılığı ile iş hayatına başladı, ‘Hürsöz’ ve ‘Semt Gazetesi’ gazetelerini yayımladı, eş zamanlı olarak 1989 yılında üniversite öğrencisiyken sigorta acenteliği ile girdiği sigorta sektöründe Adana’da Merkez Sigorta ve Ankara ‘da Universal Sigorta, EGS Sigorta Bölge Müdürlüğü , 2003-2013 yılları arasında HDI Sigorta’da İcra Kurulu üyesi ve Genel Müdür Yardımcısı, 2013-2018 yıllarında Sigortayeri Kurucu Genel Müdürlüğü , Team Brokerlik Genel Müdürlüğü, Quick Sigorta Yönetim Kurulu Baş Danışmanlığı yaptı.
Hayat dışı tüm branşlar başta olmak üzere, bölgeler, hasar yönetimi ve tasfiyesi, teknik, satış, pazarlama, iş ve ürün geliştirme, IT, reasürans, poliçe wording, sözleşmeler, mevzuat ile hayat, BES alanlarında 30 yıla yakın sigortacılık deneyimine ulaştı. Yaşar, aynı zamanda Genç Sigortacılar Derneği (GESİD) Ankara Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı, Sigorta Tatbikatçıları Derneği Yönetim Kurulu Üyesi ve Galatasaray Spor Kulübü üyesi.
Quick Sigorta, geleceğimizin güvencesi gençlere de büyük önem veriyor. Şirketin, sektör profesyonelleri ile öğrencileri buluşturan ‘Teoriden Pratiğe Atlayış Serbest’ konseptli etkinlikleri de büyük ilgi görüyor. Yaşar’ın verdiği bilgilere göre, etkinlik önümüzdeki dönemde de devam edecek. Sırada, İstanbul Üniversitesi var. Bunun ardından, yıl sonuna kadar Antalya, Yozgat , Konya, Gaziantep, Bilecik’te düzenlenecek. Bugüne kadar Sivas’ta Zara, Suşehri ve Divriği’den sonra Ankara Başkent Üniversitesi, Erzurum Atatürk Üniversitesi, Ankara Üniversitesi Beypazarı MYO, Kütahya Dumlupınar Üniversitesi’nde etkinlik gerçekleşti. Quick Sigorta’nın üniversitelere yaptığı yatırımla açtığı sistem alt yapısı okullarda uygulama derslerinin de müfredatta yer almasını sağlamış. ‘Sigorta Sözlüğü’nün de gençlerden büyük ilgi gördüğünü belirten Yaşar, öğrencilerin hazırladıkları ve yayınlanan videolarına 300 TL ödediklerini söylüyor. Yaşar, bunların yanında gençlerin ve öğrencilerin insurtech konusunda yönlendirilerek desteklendiklerini söylüyor.
Gazete koleksiyonu olan Yaşar’ın evinde Safiye Ayla’nın poliçesi bile var!
Bu kapak röportajımızda da geleneği bozmadık. Quick Sigorta Genel Müdürü Ahmet Yaşar’ın hobi ve ilgi alanlarını öğrendik. Aldığımız bilgilere göre, Yaşar tam bir koleksiyoner. Eski ve retroya düşkün olan Yaşar, Ankara’daki evinde en başta yerel gazeteler olmak üzere pek çok eski eşyanın koleksiyonunu yapıyor. Kendisini yakından tanıyanlar gittikleri yerlerden ya da ülkelerden mutlaka yerel gazete getiriyorlar.
Sigortaya ilişkin doküman ve materyalleri toplamayı da seven Yaşar’da, çok sayıda eski poliçe ve fire markın yanında Safiye Ayla’nın geçmişte Ankara Sigorta’dan kestirdiği trafik sigortası poliçesi bile bulunuyor. Müziğe, özellikle Türk musikisine ve türkülere meraklı Yaşar, Ortaokul yıllarında ‘Buğday’ın Türküsü’ adlı albümü ile tanıştığı Yeni Türkü’yü ve Ezginin Günlüğü’ nü de büyük bir keyifle dinlediğini kaydediyor. Güzel yemek yemekten ve Anadolu’yu gezmekten de hoşlanan Yaşar, söz konusu gezilere ve koleksiyonculuğa ilk öğrencilik yıllarında şehirlerarası otobüs firmalarının biletlerini toplayarak, başlamış.
[images cols=”four”]
[image link=”#” image=”51630″]
[image link=”#” image=”51629″]
[image link=”#” image=”51628″]
[image link=”#” image=”51627″]
[/images]
Röportajın tamamı Hayatımız Sigortalı‘da…