Anadolu Hayat Emeklilik, ilk Sürdürülebilirlik Raporu ’nu yayınladı. Sürdürülebilir gelecek için sorumlu yatırım anlayışını gözeterek, uzun vadede ekonomik, çevresel ve sosyal değer yaratmak için çalıştıklarını açıklalan Anadolu Hayat Emeklilik Genel Müdürü Yılmaz Ertürk, “Sürdürülebilirliği iş modellerimizin merkezinde konumlandırıyoruz” dedi.
Sürdürülebilir gelecek yolculuğundaki faaliyetlerine tüm hızıyla devam eden Anadolu Hayat Emeklilik, ilk Sürdürülebilirlik Raporu ’nu yayınladı. Raporda, şirketin sürdürülebilirlik performansı, stratejik bakış açısı ve finansal sonuçları detaylı olarak yer alıyor. Global Reporting Initiative (GRI) standartlarının temeline uygun olarak 2020 yılı faaliyetlerini kapsayacak şekilde hazırlanan rapor, şirketin gelecek vizyonuna ve hedeflerine de ışık tutuyor.
2020 yılının, günümüzde de etkilerini hissetmeye devam ettiğimiz COVID-19 salgını kaynaklı gelişmelerin tüm dünyayı etkilediği bir yıl olduğuna dikkat çeken Anadolu Hayat Emeklilik Genel Müdürü Yılmaz Ertürk, “Tüm ülkelerin küresel ölçekte bir salgın ile mücadele ettiği bu dönemde, dünya ekonomisindeki büyüme de bu durumdan olumsuz yönde etkilendi. COVID-19 salgını, sürdürülebilirliğin şirketler için ne kadar önemli olduğunun bir kez daha anlaşılmasını sağladı” diye belirtti.
“Borsa İstanbul Sürdürülebilirlik Endeksi’ne sektörden kabul edilen ilk şirket olduk”
Sürdürülebilirliği iş modellerinin merkezinde konumlandırdıklarını dile getiren Ertürk “Sürdürülebilir gelecek için sorumlu yatırım anlayışını gözeterek, uzun vadede ekonomik, çevresel ve sosyal değer yaratmaya devam ediyoruz. 30. kuruluş yıl dönümümüzü kutladığımız 2020 yılında Borsa İstanbul’da işlem gören ve kurumsal sürdürülebilirlik performansları üst seviyede olan 58 şirketin yer aldığı BIST Sürdürülebilirlik Endeksi’ne sigorta ve emeklilik sektöründen kabul edilen ilk şirket olduk” dedi.
“Sera gazı emisyonlarımız yüzde 42 oranında azaldı”
Sürdürülebilir kalkınmanın gerçekleşebilmesi için küresel iklim değişikliği ile mücadelenin öneminin farkında olduklarının altını çizen Ertürk, yenilenebilir enerji projelerine destek vererek, faaliyetlerinden kaynaklanan sera gazı emisyonlarını 2016 yılından beri nötrlediklerini ifade etti. Ertürk, “Şirketimiz, operasyonlarının verimliliğine de azami dikkati göstererek kaynak tüketimini mümkün olduğunca azaltıyor. Salgın sürecinin de etkilediği operasyonel kaynaklı faaliyetlerimiz sonucu oluşan sera gazı emisyonlarımızda 2020 yılında yüzde 42 oranında düşüş gerçekleşti” dedi.
“Sürdürülebilirliği iş modelimizin merkezinde tutmaya devam edeceğiz”
Müşterilerinin ihtiyaç duyacağı geniş bir yelpazede ürün ve hizmete sahip olan Anadolu Hayat Emeklilik’in, dijital kanallardan ulaşılabilen ürünlerinin çeşitliliğini artırarak, müşterilerinin beklentilerini karşılamak amacıyla teknik altyapısını geliştirmeye yönelik çalışmalarını hızlandırdığını dile getiren Ertürk, “Faaliyetlerimizden kaynaklanan enerji ve kâğıt tüketimimizi, atık miktarımızı takip ederek azaltma yönünde adımlar atıyoruz. Dijitalleşme de bu adımlardan biri. Dijital kanalların kapsamının genişletilmesi, robotik süreç otomasyonu (RPA) ve yapay zekâ ile süreçlerin otomasyonu konularında başlatılan çalışmalarla dijital dönüşüme ilişkin çok sayıda proje yürütüyoruz. Sürdürülebilirliği tüm faaliyetlerimizde, iş modelimizin merkezinde tutmaya devam edeceğiz” açıklamasını yaptı.
“Toplumun farklı sosyoekonomik kesimleri için geliştirilen ürünlerimizle sürdürülebilir kalkınmaya katkı sağlıyoruz”
Sürdürülebilir kalkınma için en önemli konuların başında gelen kapsayıcılık ve çeşitliliğin Anadolu Hayat Emeklilik için özel bir yere sahip olduğunu belirten Ertürk, “2007 yılında başlayan sosyal sorumluluk projemiz, ‘Kadın Gözüyle Hayattan Kareler’ fotoğraf yarışmasına bugüne kadar 23 bini aşkın kadın fotoğrafçı, 88 bini aşkın fotoğrafla katıldı. Kadınların sosyal, kültürel ve toplumsal gelişimine katkıda bulunmayı hedefleyen yarışmamız, Türkiye’de kadınlara özel ilk ve tek fotoğraf yarışması olma özelliği de taşıyor. Şirketimiz, 2018 yılında Birleşmiş Milletler Toplumsal Cinsiyet Eşitliği ve Kadının Güçlenmesi Birimi ortaklığında oluşturulan, özel sektörün en önemli küresel girişimlerinden biri olan Kadının Güçlenmesi Prensipleri’nin imzacısı oldu. 2020 yıl sonu itibarıyla kadın çalışan oranımız yüzde 62, kadın müşteri oranımız ise yüzde 51 ile sektör ortalamasının üzerinde bir konuma sahip. Kadınlara, engellilere, gençlere ve çocuklara yönelik geliştirdiğimiz özel ürünler aracılığıyla toplumun farklı sosyoekonomik kesimlerinden oluşan müşterilerimize hizmet vererek, sürdürülebilir kalkınmaya katkı sağlıyoruz” dedi.