19 Haziran 2024, Çarşamba
spot_img

AIG Sigorta ve HSBC Türkiye nin tercihi, SFS nin Banka Sigortacılığı ürünü

AIGlogoAIG Sigorta’nın HSBC Türkiye ile imzaladığı stratejik işbirliği anlaşmasının yazılım çözümleri SFS tarafından tamamlandı. Dört ay gibi kısa sürede tamamlanan projede, SFS’nin Winsure Banka Sigortacılığı ürünü ile otomatik poliçe üretimi sağlanıyor. Stratejik işbirliği anlaşmasına imza atan AIG Sigorta ve HSBC Türkiye, SFS çözümlerini tercih etti. Anlaşmanın teknolojik altyapısı, sektörün öncü yazılım şirketlerinden SFS tarafından dört ay gibi bir süre içerisinde hazırlandı. Böylelikle proje, AIG Sigorta, HSBC Türkiye ve SFS’nin işbirliğiyle kısa sürede tamamlanmış oldu. AIG Sigorta Operasyon Direktörü Ufuk Yıldız ile SFS Yazılım ve AR&GE Genel Müdür Yardımcısı Hakan Gülseven, bu başarı hikayesini SİGORTALI ile paylaştı. Ufuk Yıldız, SFS çözümleri ile ana sigortacılık faaliyetlerinin kolaylaştığını belirtirken, Hakan Gülseven, Winsure Banka Sigortacılığı ürünü ile sigortacılık konusunda uzman olmayan banka kullanıcısının otomatik poliçe üretmesine imkan tanındığını söyledi.

SFS sayesinde sigortacılığa konsantre oluyoruz

SFS ile yıllar öncesinden gelen bir iş ortaklıkları olduğunu belirten Ufuk Yıldız, SFS çözümlerinin AIG Sigorta’nın büyüme stratejilerini destekleyen projeleri hızlı bir şekilde hayata geçirmesini sağladığını söyledi. Yıldız, sözlerini şöyle sürdürdü: “SFS’nin yazılım platformu Winsure, gerek bireysel gerekse kurumsal sigortacılık ihtiyaçlarımıza esnek çözümler sağlayabiliyor. SFS, diğer yandan entegre arka ofis sistemleriyle, reasürans ve hasar yönetimi, tahsilat, muhasebe ve raporlama gereksinimlerimizi de karşılıyor. SFS, sektörü iyi okuyabiliyor ve güçlü sistem mimarisi ile gelişmiş çözümler üretebiliyor. Bunların yanı sıra SFS, kullanıma hazır, başarısı kanıtlanmış çözümlerle AIG Sigorta’ya maliyet avantajı yaratıyor. SFS’nin hazır çözüm paketleriyle, yazılım geliştirme yerine, ana sigortacılık faaliyetine daha fazla konsantre olabiliyoruz.” “Ekip olarak iyi bir sinerji yakaladık” diyen Yıldız, SFS ile çalıştıkları dönemlerde iş süreçlerinde elde ettikleri avantajlardan da bahsetti. AIG Türkiye’nin 1995’ten bu yana SFS sigortacılık yöntemleri ile çalıştığını ifade eden Yıldız, “SFS’nin AIG Sigorta için geliştirdiği sigortacılık yönetim sistemi aynı platformda bireysel ve kurumsal iş kollarını destekliyor. Gerçek zamanlı dağıtım kanalları sayesinde teklif ve poliçeler detaylı şekilderisk kontrolü yapılarak yazılıyor. AIG’nin kullanmakta olduğu internet tabanlı elementer sigortacılık sistemi, yeni ürün geliştirme ve değişiklik yönetiminde şirketimize kolaylık sağlıyor” şeklinde konuştu.

Stratejilerimizi hızlıca uygulama avantajına sahibiz

Banka kanalları ve müşteri segmentlerine yönelik ürünlerin SFS’den programlama desteği gerekmeksizin iç kaynaklarla üretilebildiğine dikkat çeken Yıldız, reasürans ve hasar yönetim kurallarının sadece ürün seviyesinde değil aynı zamanda ürün gruplarında da tanımlanabildiğini ifade etti. “SFS çözümleri, Türk sigortacılık mevzuatına ve düzenleyici kurum taleplerine hızlı ve zamanında uyum sağlamamıza yardımcı olduğu gibi, global düzeyde raporlama gereksinimlerimize de yanıt veriyor” diyen Yıldız, her tür değişikliği veya stratejiyi tanımlayabilme yeteneğine sahip olan Winsure sayesinde, değişiklik yönetimi maliyetlerini düşürdüklerini ve tüm kanallar üzerinde stratejilerini hızlıca uygulama avantajını yakaladıklarını söyledi.

Esnek raporlama kolaylığı

İşbirliğiyle geliştirilen platformun, bankasürans kanalları için özel olarak tasarlandığını ifade eden Yıldız, “Banka kullanıcıları online olarak üretim yaparken, ihtiyaçları olan bilgilerin büyük çoğunluğu platform tarafından arka sistemlerden beslenerek oluşturuluyor; tahsilat süreci banka sistemleri ile yapılan entegrasyon sayesinde online olarak gerçekleşiyor ve poliçeleşme sağlanıyor” dedi. Operasyonel ek adımlara ihtiyacı ortadan kaldıran, kullanıcının hızlı ve üretim yapmasını sağlayan akıllı bir arayüzün söz konusu olduğunu belirten Yıldız, sözlerini şöyle sürdürdü: “Örneğin şube yetkilisi, konut kredisi alan müşterisine, sigortacılık bilgisine sahip olma gereği duymadan ve müşteriden ek bir bilgi istemeden, kullanıcı dostu AIG Bankasürans Sisteminden DASK ve konut poliçesini kolaylıkla ve kısa sürede tanzim edebiliyor. Sistem tarafından otomatik hesaplanan yenileme teklifleri şube kullanıcılarının ekranına hazır olarak geliyor. Kullanıcıya sadece müşterisini arayıp yenilenen teklifinin primini bildirmek ve müşterisinden teyit alarak poliçeyi onaylanmak kalıyor. Sistem, onaylanan poliçenin bedelini müşteri hesabından veya kredi kartından online tahsil ediyor. Stratejik banka iş ortağımız, BI (Business Intelligence) entegrasyonu sayesinde üretim, tahsilat ve hasar bilgilerini kendi sistemlerine transfer edebiliyor. SFS’nin esnek raporlama teknolojisi sayesinde birim (şube, bölge, genel müdürlük) ve kullanıcı bazında, faklı kriterlerde raporlar alabiliyor. Bu raporlara ihtiyaç duyulan yeni alanlar kolaylıkla dahil edilebiliyor.”

Winsure: Kullanıcı dostu banka sigortacılığı arayüzü

SFS Yazılım ve AR&GE Genel Müdür Yardımcısı Hakan Gülseven, AIG Sigorta ile yaptıkları işbirliğini dört ay gibi kısa bir sürede hayata geçirerek büyük bir başarıya imza attıklarını söyledi. 2013 yılının eylül ayında hayata geçen AIG Sigorta & HSBC Türkiye projeleri kapsamında Winsure Banka Sigortacılığı ürünlerinin, güçlü altyapı ve entegrasyon sistemleri ile hayata geçirildiğine dikkat çeken Gülseven, ürün ile iş ortaklarına sunulan kolaylıkları şöyle özetledi: “Hazırlanmış olan kullanıcı dostu banka sigortacılığı arayüzleri ile sigortacılık konusunda uzman olmayan banka kullanıcısının minİmum bilgi girmek suretiyle kendi işlemlerini yaparken otomatik poliçe üretmesine imkan tanındı. Bu imkan, INET entegrasyon alt yapımız ile bankacılık sistemi ve kullanılan sigortacılık sisteminden bağımsız olarak verileri üretildiği yerden alıp işleyerek, banka ve sigorta kurumlarına her iki yönde gerçek zamanlı entegre ederek sağlandı. Bilginin alt sistemlerden (Müşteri, Krediler, Mevduat, Muhasebe vb.) alınarak yeniden kullanılması, sadece otomatik poliçe üretimi değil, müşteri, tahsilat, muhasebe gibi işlem ihtiyaçlarının karşılıklı otomatikliğinden, elle veri girişlerinin ortadan kaldırılmasından dolayı sistemin hızlı ve etkin kullanımına olanak sağladı.” Proje süreci konusunda da bilgi veren Gülseven şunları söyledi: “SFS, stratejik proje yönetim süreçlerinde firmanın ihtiyaçlarına yönelik yöntemleriyle de farklılık gösteriyor. Şirketimizin uluslararası proje deneyimi ile, müşterimizin ve bankanın global firma olmasının getirdiği tüm ihtiyaçlarına özel planlanan proje yönetim sürecinde 4 ay gibi kısa bir sürede büyük bir başarıya imza atıldı.”

AIG, HSBC ve SFS ortak hedefe odaklandı, başarı geldi

“Stratejik iş ortağımızın ülkemizdeki tüm şubelerini kapsayan bankasürans projesi, dört ay gibi kısa bir sürede tüm talepleri istenen seviye ve kalitede karşılayacak biçimde başarı ile hayata geçirildi” diyen Yıldız, projenin başarısının temelinde, AIG, HSBC ve SFS proje ekiplerinin ortak hedefe odaklanmasının, maksimum katkıyı sağlamasının ve özverisinin geldiğinin altını çizdi. Yıldız, “PMI metodolojisi temelinde, üç kurumun organizasyonel iletişim kültürleri dikkate alınarak ortak bir iletişim dili ile yönetilen projede, ana hedefler ve ihtiyaçlar iyi tanımlandı ve proje süreçleri iyi yönetilerek başarıya ulaşıldı. İş adımlarında ortaya çıkan ve her projenin kaçınılmazı olan değişiklik isteklerimize SFS’nin esnek ve tanımsal yapısı sayesinde çok kısa sürede yanıt alarak projenin zaman kriterine uyum sağladık. SFS’nin kurumsal yapısı içinde yetişmiş olan deneyimli yazılım ekibi ile, AIG’nin global sigortacılık kültürüne sahip uzmanları ve HSBC’nin banka sigortacılığı konusunda deneyimli ve uzman proje ekibinin efektif iletişimi, proje ihtiyaçlarının kısa sürede belirlenmesine ve kısa sürede bankasürans için özel tasarlanmış, günün teknolojisine uygun, maksimum seviyede otomasyonu ve entegrasyonu sağlayan yeni platformumuzun hayata geçmesini sağladı” dedi.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER