2021 yılı ile ilgili değerlendirmelerde bulunan Anadolu Hayat Emeklilik Genel Müdür Yardımcısı Murat Atalay, elde edilen başarılı sonuçlarda acentelerinin önemli bir payı olduğunu söyleyerek “Mevcut sayısı 300’ü aşan acentelerimizin dijitalleşme süreçlerini hızlandırarak online satış faaliyetlerine destek olacağız.” dedi.
2021 yılını üretim ve acente ağının geliştirilmesi anlamında başarıyla kapatan Anadolu Hayat Emeklilik, otomatik katılımın da dâhil olduğu bireysel emeklilik sisteminde yaklaşık 2,2 milyon katılımcı sayısına ve 43 milyar TL fon büyüklüğüne, hayat sigortası branşında ise toplam 1,7 milyar TL prim üretimine ulaştı. Bireysel emeklilik katılımcı sayısında sektör ortalamasının üzerinde büyüyen şirket, 31 Ocak 2022 tarihli verilere göre toplam fon büyüklüğünde özel emeklilik şirketleri arasında lider oldu. Finansal sonuçlar anlamında da istikrarlı büyümesini sürdüren Anadolu Hayat Emeklilik, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 43 oranında artan aktif büyüklüğünün 51,5 milyar TL’ye ulaşması ile sektördeki güçlü konumunu korudu.
Acente kanalının 2021 performansı memnuniyet verici
Anadolu Hayat Emeklilik Genel Müdür Yardımcısı Murat Atalay, konuya ilişkin açıklamalarda bulunarak söz konusu sonuçlara ulaşılmasında geleneksel dağıtım kanalları olan acentelerin önemli katkıları olduğunu belirtti. Atalay, bireysel emeklilik ve hayat sigortası prim üretiminde acente kanalının verimliliğinin son derece yüksek olduğunu ve kanalın katkı payı ve prim üretiminin şirketin toplam üretimi içerisindeki payının 2021’de yüzde 23 olarak gerçekleştiğini söyleyerek “Acente kanalımızın 2021 yılında gösterdiği performansı memnuniyet verici olarak değerlendiriyoruz. Kanalın, hayat sigortası ve emeklilik varlıklarını artırma odaklı yürüttüğü faaliyetler ve elde ettiği yüksek performans, şirketimize önemli düzeyde katma değer yaratıyor. Acentelerimizin, üretimimiz içerisindeki payının yıllar itibarıyla benzer düzeyde seyrettiğini ve istikrarlı bir şekilde konumunu koruduğunu görmekten memnuniyet duyuyoruz.” diye konuştu.
32. kuruluş yıl dönümleri olan 2022’de acente sayılarının 300’ü aştığını dile getiren Atalay, “Kuruluşundan itibaren ülke geneline yayılmış, yüksek hizmet standartlarına sahip güçlü bir acente ağı ile faaliyetlerimizi sürdürüyoruz. Yenilikçi ve dinamik bir yaklaşımla müşterilerimize hizmet vermeyi önemsiyor, kanalımızı yeni kurulan acentelerle iş birliği yaparak, eğitim ve teknik donanımlarla destekleyerek daha da güçlendiriyoruz” dedi.
“2022’de acentelerimiz dijitalleşmede bir adım daha öteye gidecek”
Son dönemde gerçekleşen mevzuat değişiklerinin de etkisiyle bireysel emeklilik ve hayat sigortası branşlarında önemli bir büyüme trendi öngördüklerinin altını çizen Atalay, “2022 yılının, acentelerimizin dijitalleşme süreçlerinde bir adım daha öteye gideceği bir yıl olacağını değerlendiriyoruz. Anadolu Hayat Emeklilik olarak dijital dönüşüm sürecimizi, hizmet ağımızın ayrılmaz bir parçası olan acentelerimizin adaptasyonu ile birlikte yürütüyoruz. Bu kapsamda, tamamen kanal dinamikleri ve müşteri deneyimi gözetilerek tasarlanan uygulamalar ile satış öncesi ve sonrası tüm hizmet süreçlerini dijitalleştirmeye başladık. Tablet tahsisi ve online eğitim platformu gibi desteklerin yanı sıra satış ve satış sonrası hizmet süreçlerini kapsayan çalışmaları devreye aldık. 2022 yılını, özellikle acentelerimizin online satış faaliyetlerine destek olmak ve bu kanaldan elde edilecek portföyü derinleştirmek için bir fırsat olarak görüyoruz. Tüm acentelerimizin dijital kanallarımız olan kurumsal İnternet sitesi, AHE Mobil ve AHE Online üzerinden hem mevcut müşterilerimize hem de müşteri adaylarına ulaşarak satış yapabilmesini mümkün kılacağız. Bu yeniliğin acentelerimiz için yeni fırsatlar yaratmasını ve onların iş süreçlerini kolaylaştırmaya katkı sağlamasını hedefliyoruz” açıklamalarında bulundu.