CGM Genel Müdürü Fatma Zakaryan, genel müdürlük binasında yaşanan doğalgaz patlaması sonrası Acil Eylem Planı ile yedek ofislerinde müşterilerine sürekli hizmet verdiklerini söyledi. Hizmetin sürekliliği bir işletme için en önemli unsurların başında gelir. Yaşanacak olumsuz durumlarda müşterilere verilen hizmetin sürekliliğini dolayısıyla kalitesini sağlamak için bazen “B planı”nın olması büyük önem arz eder.CompuGroup Medical (CGM) de geçtiğimiz aylarda Teknopark bölgesinde bulunan genel müdürlük binasında yaşanan patlama ile sarsıldı. Doğalgaz sızıntısı nedeniyle yaşanan patlamanın mesai saatleri dışında olması büyük bir şans olurken, binada CGM de dahil olmak üzere yer alan şirketlerin faaliyetlerinin de kesintiye uğrama tehlikesi geçirdi. CGM Genel Müdürü Fatma Zakaryan, bu aşamada Acil Eylem Planı’nın devreye girdiğini, yedek ofis ve sistemleri ile hizmet vermeye devam ettiklerini ifade etti. Zakaryan, “Böyle durumlarda hizmetin kesintiye uğramadan devam etmesi hem bizim hem müşterilerimiz açısından önemli bir gereklilik” dedi. Zakaryan yaşanan olayı ve süreci bizlerle paylaştı.
Tüm sistemlerimiz tam kapasite çalıştı
23 Ekim’de yaşanan patlama olayının sabaha karşı saat 05:00 sularında gerçekleştiğini ifade eden Zakaryan, bu sırada 7/24 hizmet vermeleri nedeniyle ofislerinde nöbetçi personelin görev yaptığını ifade etti. Zakaryan, “Olayı duyduğumuzda nöbetçi arkadaşlarımızın sağlık durumlarına dair bilgi almak önceliğimiz oldu. İki arkadaşımızın hafif yaralanması bizi üzse de daha büyük bir yaralanma veya can kaybı olmaması sevindirici oldu” şeklinde konuştu. CGM’nin bu tür olumsuz durumlarda uyguladığı bir Acil Eylem Planı olduğunu söyleyen Zakaryan, bu plan çerçevesinden yedek ofislerinde yedek sistemleri ile hizmete devam ettiklerini belirtti. Zarkaryan, “Olay sonrası sadece 06:00 – 07:00 saatleri arasında bir kesinti gerçekleşti. Bunun dışında tüm sistemlerimiz tam kapasite çalıştı” dedi. Hizmet verdikleri şirketlere her şeyin stabil hale geldiğine dair bir bilgilendirme yazısı geçtiklerini de belirten Zakaryan, “Tüm müşterilerimiz öncelikle bir yaralanma veya can kaybı olup olmadığını öğrenmek için bize ulaştılar. Olmadığını öğrendiklerinde ise hizmetin kesintisiz devam etmesiyle ilgili memnuniyetlerini dile getirdiler. Biz de onlara bu hassasiyetlerinden dolayı çok teşekkür ediyoruz” şeklinde konuştu.
Bina taşıyıcı sisteminde yapısal bir hasar yok
Patlama sonrası kontroller ve araştırmaların yapıldığını belirten Zakaryan, sözlerini şöyle sürdürdü: “Patlamanın olduğu gün güvenlik sebebiyle binaya girişe izin verilmezken İnşaat Fakültesi öğretim görevlileri tarafından teknik kontroller yapılmaya başlandı. İlk kontroller sonrasında patlamanın ertesi günü binaya girişler serbest bırakıldı. Geçtiğimiz hafta ise “YTÜ Davutpaşa Yerleşkesi Teknopark B2 Bloktaki Patlamanın Yapı Taşıyıcı Sistemi Üzerindeki Etkileri İle İlgili Teknik İnceleme Raporu” yayınlandı. Rapora göre, bina taşıyıcı sisteminde herhangi bir yapısal hasar olmadığı tespit edilmiş.’
İstanbul ve Ankara’da yedek ofislerimiz var
“Şimdiye kadar teorik olarak varlığından bahsettiğimiz Acil Eylem Planı’mızın her ne kadar istemesek de pratiğini yapmış olduk” diyen Fatma Zakaryan, planlarının acil durumlarda kullanılmak üzere doğal afet riskinin daha az olduğu lokasyonlarda tutulduğunu belirtti. Zakaryan, “Biliyorsunuz İstanbul’da deprem gerçeği ile yaşıyoruz. Aynı gerçek burada faaliyet gösteren şirketler için de geçerli. Böyle bir durumda dahi verdiğimiz hizmetin kesintiye uğramadan devam etmesi hem biz hem müşterilerimiz açısından önemli bir gereklilik. Bu sebeple kullandığımız programların,verdiğimiz hizmete temel teşkil eden dataların yedekleri doğal afet riskinin nispeten daha az olduğu lokasyonlarda tutuluyor. Biri İstanbul’da diğeri Ankara’da yedek 2 ofisimiz ve personellerimiz mevcut. Nitekim yaşanan bu patlamada İstanbul’daki diğer ofisimizde hizmet vermeye devam ettik” şeklinde konuştu.