23 Kasım 2024, Cumartesi
spot_img

“Acentelere rakip değiliz, birlikte büyümek istiyoruz”

‘Mahallenizin sigortacısı’ 5 yaşında. Son dönemde küçük şehirlerde ve mahalle merkezlerinde açtıkları mağazalara yönelik ilgiden memnun olduklarını ve acentelerle ilişkilere de önem verdiklerini belirten Sigorta Cini Yönetim Kurulu Üyesi Erdem Aydınlı,“Acentelere rakip değiliz; acentelerle birlikte çalışmak istiyoruz” diyor.

ALP SÜER / HAYATIMIZ SİGORTALI

01-KAPAK.QXD:Layout 1Sigorta mağazaları ile sigortacılık yapan kurum’, ‘Perakende sigorta dağıtım zinciri’, ‘Mahallenizin sigortacısı’… Bulunduğunuz şehirdeki semtlerin caddelerinde ya da mahalle aralarında dolaşmayı seviyorsanız, sigortaya da ilgi duyuyorsanız kurduğum bu cümlelerin hangi markayı çağrıştırdığını hemen anlamışsınızdır; ‘Sigorta Cini.’ Gerçekten de alışveriş merkezlerinden tutun, büyük şehirlerin belirli merkezlerine ve küçük şehirlerde mahalle aralarına kadar açtığı ve sigorta konusunda yetkin kişilerin çalıştığı ‘albenili dükkanlarla’ sigortayı, tüketicilerle buluşturma, aynı zamanda sevdirme misyonu taşıyan Sigorta Cini, 5 yaşında. Şirket, 2013 yılında başladığı Türkiye serüveninde bugün 14 şehirde ve İstanbul Esenyurt’ta son açtığı mağazasıyla 33 mağazaya ulaştı. Biz de Hayatımız Sigortalı Dergisi olarak şirketin 5’inci yılı olması vesilesiyle Haziran ayı kapağımıza Sigorta Cini Yönetim Kurulu Üyesi Erdem Aydınlı’yı konuk ettik. Şirketin eski Hollandalı CEO’su Pieter-Bas Vos döneminde de Finans, İş Geliştirme ve Strateji Grup Müdürü görevinde bulunan Aydınlı, Sigorta Cini’nin geldiği noktada büyük emek sarf etmiş kişilerin başında geliyor. Şirketin İstanbul-Maslak, Spring Giz Plaza’daki genel müdürlük merkezinde gerçekleştirdiğimiz röportajda Aydınlı ile hem geride kalan 5 yılı masaya yatırdık ve 2013- 2018 döneminin muhasebesini yapmasını istedik. Hem de Sigorta Cini’nin önümüzdeki dönemdeki hedeflerini öğrendik. Acentelerle ilişkilere büyük önem verdiklerini belirten Aydınlı, “Acentelere rakip değiliz; acentelerle birlikte çalışmak istiyoruz” diyor. Aydınlı, pilot dönemde alışveriş merkezlerine (AVM) yaptıkları yatırımların çok da beklentilerini karşılamadığını söylüyor; bununla birlikte küçük şehirlerde ya da büyük şehirlerin küçük semtlerinde, mahalle merkezlerinde açtığı mağazalara yönelik tüketici ilgisinden duyduğu memnuniyeti dile getiriyor.

30-31-32-33-KAPAKHABERI (1).QXD:Layout 1

Sigorta Cini ile çalışan acente ne gibi avantaj elde ediyor?

  • Kurumsal ve profesyonel bir yapının bir parçası oluyor.
  • Portföyünü daha da büyütüp, daha fazla müşteriye ulaşma imkanına sahip oluyor.
  • Sigorta Cini’nin know-how, altyapı ve teknoloji imkanlarından yararlanıyor.
  • Çok kısa sürede fiyat karşılaştırması yapabiliyor. Ürün bilgilerini bir kere girdiğinde fiyat ve karşılaştırmayı 1 dakika içinde alıp müşterilerine belli bir formatta sunabiliyor.

60 farklı acente aramıza katıldı

Aydınlı’ya, Sigorta Cini’nin ilk yıllarında acentelerden gelen yoğun tepkileri hatırlatarak, “Bu tepkiler devam ediyor mu?” sorusunu yönelttim. Aydınlı, acentelerin her yeni oluşumda olduğu gibi ilk yıllarda Sigorta Cini’ne kuşku ile yaklaşmalarının gayet doğal olduğu düşüncesinde. Zaman içinde bu tepkilerin azaldığını vurgulayan Aydınlı, “Acentelere rakip değiliz; acentelerle birlikte çalışmak istiyoruz. Nitekim, Türkiye’nin her yerinden acentelerin başvuruları oluyor. Bugüne kadar 60 farklı acente Sigorta Cini ailesine katıldı” diyor.

30-31-32-33-KAPAKHABERI (1).QXD:Layout 1

“Sigorta Cini’ne katılmak isteyen acenteler için kriterleriniz nedir? Sözgelimi, sadece kasko ve trafik poliçesi kesen bir acente Sigorta Cini’de dahil olabilir mi?” soruma Aydınlı, şu yanıtı veriyor: “Aramıza katılmak isteyen bir acentenin ‘oto sigortaları’ ağırlıklı bir portföyü olabilir. Ancak, acente sahibinin bu portföyü büyütmesi ve sağladığımız imkanlardan da yararlanarak, konut, sağlık, kritik hastalıklar vb. ürünlerle ürün gamını genişleterek portföyünü çeşitlendirmesi önem taşıyor. Ayrıca, acente sahibinin girişimci, yeniliklere açık, vizyon sahibi, işini büyütmek isteyen bir kişi olması da çok önemli.” “Peki, Sigorta Cini ailesine katılmak isteyen acentelere maddi bir yardım yapılıyor mu?” Aydınlı, bu soruya da şu yanıtı veriyor: “Acentelik faaliyetini durdurmaya yönelik çeşitli işlemler söz konusu. Bunun da acente sahipleri için belli masraf yaratıyor. Bu tip durumlarda desteğimiz oluyor. Ancak portföyleri ile ilgili olarak onlara büyük miktarda ödemeler yapmıyoruz.”

Yaşlı teyze iki arkadaşıyla çıka geldi

30-31-32-33-KAPAKHABERI (1).QXD:Layout 1Aydınlı’nın, küçük yerlerde ve mahallelerde bireylerin gösterdiği ilgiye ve mağazaların gösterdiği performansa yönelik olarak bizlerle paylaştığı ‘yaşlı teyze’ örneği de oldukça dikkat çekici. Sigorta Cini’nin, pilot dönemde açtığı İstanbul Göztepe İstasyon Caddesi’ndeki mağazasında, yazlığı için konut sigortası yaptırmak için mağazayı ziyaret eden yaşlı bir kadına ‘konut sigortası’ yapılmış. Yaşlı kadın, mağaza çalışanlarının gösterdiği ilgiden o kadar memnun kalmış ki; ertesi gün iki tane kadın arkadaşıyla mağazaya gelmiş ve arkadaşlarının da yazlıkları için sigortaya ihtiyacı olduğunu mağaza personeline iletmiş. “Bizim de tam olarak yapmak istediğimiz bu. Yaşlı teyze örneği, özellikle müşterilerle iletişim kurulabilecek mahallerde mağaza açmanın ne kadar isabetli olduğunu da bizlere gösterdi” diyor Aydınlı.

AVM’lerdeki müşteri trafiği sigortaya yansımadı

İş modellerini müşteri ihtiyaçlarına göre sürekli güncellediklerini belirten Aydınlı, AVM’lerde açtıkları mağazaların müşterilerin sigorta alma sürecindeki beklentileriyle örtüşmediğini söylüyor. İkisi İstanbul, biri de Ankara’da olmak üzere 3 tane AVM’de mağaza açtıklarını dile getiren Aydınlı, şu bilgileri veriyor: “AVM’lerdeki müşteri trafiğinin, sigorta mağazalarında sigorta alımına dönüştüğünü söylemek mümkün değil. AVM müşterileri mağazalarımızı ziyaret etseler bile müşterilerin sigorta alımları beklediğimiz kadar olmadı. Bu sebeple bu mağazalarımızı, daha iyi sonuç alabileceğimiz yakınlardaki mahalle merkezlerine taşıdık.”

30-31-32-33-KAPAKHABERI (1).QXD:Layout 1Aydınlı’ya 5 yıllık dönemde şirketin kâra geçip geçmediğini de sordum. Aldığım yanıta göre, Sigorta Cini henüz kâra geçmemiş. Buna mukabil, Sigorta Cini’nin dünyanın en büyük hayat sigortası ve emeklilik gruplarından NN Intenational Group’un bir parçası olduğunu hatırlatan Aydınlı, “Sermayedarla anlaştığımız şekilde ve belli bir plan dahilinde yatırımlarımız devam ediyor. Önümüzdeki birkaç yıl da yatırımlar sürecek. Yatırım döneminin sonunda şirketimiz planlarımıza göre kâra geçecek” diyor.

Sigorta Cini mağazalarında yok yok!

Türkiye’de 5 yılı geride bırakan Sigorta Cini’nin günümüzde 1 tanesi hayat/emeklilik (NN Hayat ve Emeklilik) 18 tanesi de hayat dışından (elementer) olmak üzere tam 19 şirketle anlaşması var. Diğer bir deyişle tüketiciler söz konusu şirketlerin ürünlerini Sigorta Cini mağazalarından satın alabiliyor. Aydınlı’dan öğrendiğimize göre, şirketin hayat dışında birlikte çalıştıkları 18 şirket, toplam prim üretimi bakımından sektöründe yüzde 70’ini temsil ediyor. Şirket çeşitliliği nedeniyle mağazalarda ürün gamı da oldukça geniş. Tüketiciler, kasko ve trafik sigortalarından, konut, sağlık ve kritik hastalıklar sigortasına kadar ihtiyaç duydukları tüm ürünleri mağazalarda bulabiliyor. Hatta, tüketicilerin siber riskler sigortası gibi yeni piyasaya sunulan ürünleri de satın alabilmeleri mümkün.

Tüketiciler online karşılaştırma yapabiliyor

Aydınlı’ya piyasaya yeni giren bazı şirketlerin dijital sigortacılığa ve dijital kanallardan satışa ağırlık verdiğini hatırlatarak, “Anlaşmalı sigorta şirketlerini ürünlerini internet sitenizden satın almak mümkün mü?” sorusunu sordum. Aydınlı’nın verdiği bilgilere göre, www.sigortacini.com.tr’ye girerek tüketiciler sigorta şirketlerinin sundukları ürünlerle ilgili online fiyat karşılaştırması yapabiliyor. Ancak, siteden ürün satışı Seyahat Sağlık ve DASK’la sınırlı. Şirket stratejisi gereği tüketiciler bunun dışındaki ürünleri mağazalardan satın alabiliyor. Tüketici, ayrıca siteye girip, teklif formunda istediği ürünü belirttiğinde en kısa sürede ilgili kişilerce aranarak teklif sunuluyor veya yüzyüze bir iletişim tercih ediyorsa müşteriye en yakın Sigorta Cini mağazasına da yönlendiriliyor.

2018’de 2 kat büyüyeceğiz

Aydınlı’dan söyleşimizin sonunda 2018 yılında Sigorta Cini ve sigorta sektörü ile ilgili büyüme tahminlerini sordum. Aydınlı, Sigorta Cini’nin bir önceki yıla göre 2 kat büyümeyi planladıklarını belirtiyor; sektörün ise bu yıl enflasyondan arındırılmış (reel) yüzde 10 büyümesinin beklenebileceğini söylüyor.

Ünlü ressam Nolde’nin izinde Almanya yollarına düştü

Sıra geldi, kapak röportajlarımızın en ilgi çekici bölümü olan ‘sigortacıların hobileri’ne. Sigorta Cini Yönetim Kurulu Üyesi Erdem Aydınlı’dan öğrendiğimize göre en büyük tutkusu ‘seyahat etmek.’ Bugüne kadar yaklaşık 20 ülkeyi gezdiğini belirten Aydınlı, sanat tarihine ilgi duyduğunun altını çizerek, gittiği ülkelerde ‘sanatla ilgili müzeleri gezmekten keyif aldığını dile getiriyor. Aydınlı, Almanya-Danimarka sınırında olan Danimarka doğumlu (Daha sonra yaşadığı toprakların Almanya’ya katılmasıyla Alman olan) ünlü ressam Emil Nolde’nin atölyesini gezdiğini ve bulunduğu ortamdan çok etkilendiğini itiraf ediyor. Almanya’da Bremen Mızıkacıları, Türkiye’de ise tarihin en eski tapınağı olan Urfa’daki ‘Göbeklitepe”, Aydınlı’nın ziyaret etmekten büyük keyif aldığı yerler arasında yer alıyor. Tiyatro’yu da çok sevdiği ifade eden Aydınlı, her yıl 40-45 oyun izlediğini söylüyor.

1 Yorum

  1. Bildiğin rakip işte! Küçük, tekli acenteyi ezen sistem. Onların hedeflediği mahallenin sigortacısı zaten her küçük acentenin bir fiil yapmakta olduğu iş…
    Demiş ki;
    -Kurumsal ve profesyonel bir yapının bir parçası oluyor. = ZATEN BİR SİGORTA ŞİRKETİNİN ACENTESİ İKEN DE ÖYLE

    -Portföyünü daha da büyütüp, daha fazla müşteriye ulaşma imkanına sahip oluyor. = NASIL DAHA FAZLA MÜŞTERİYE ULAŞIYOR? VE DAHA AZ KAZANÇ KARŞILIĞI!

    -Sigorta Cini’nin know-how, altyapı ve teknoloji imkanlarından yararlanıyor. = = ZATEN BİR SİGORTA ŞİRKETİNİN ACENTESİ İKEN DE ÖYLE.

    -Çok kısa sürede fiyat karşılaştırması yapabiliyor. Ürün bilgilerini bir kere girdiğinde fiyat ve karşılaştırmayı 1 dakika içinde alıp müşterilerine belli bir formatta sunabiliyor. = HER ÇOKLU ACENTE VE BROKER IN ŞU AN YAPMAKTA OLDUĞU VE FİYAT ODAKLI SİGORTACILIĞIN SEKTÖRÜ NE HALE GETİRDİĞİ ORTADA. ACENTE BİLE FİYATA BAKARSA, SİGORTALI TABİKİ İÇERİĞE BAKMADAN, TEMİNAT KARŞILAŞTIRMADAN SADECE FİYATA BAKAR!

    “BAŞLIK İSE BİZİMLE ÇALIŞIRSANIZ BÜYÜRSÜNÜZ, YOKSA EZERİZ” OLMALIYDI!

    UZUN LAFIN KISASI BU BİR HABER DEĞİL REKLAM YAZISIDIR GENEL OLARAK!

    ACENTELER, ÇALIŞTIKLARI ŞİRKETLERE, BU TİP OLUŞUMLARA ACENTELİK VERİLMEMESİ İÇİN BASKI YAPMALIDIR!

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER