22 Kasım 2024, Cuma
spot_img

Acente DNA’mıza işledi!

“İşimiz acente, gücümüz acente” diyen NN Hayat ve Emeklilik Satış Kanallarından Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Alper Erdinç Türkiye’de faaliyet göstermeye başladıklarından beri acente kanalının DNA’larına işlediğini söyledi.

SEVAL ÖZKAP / HAYATIMIZ SİGORTALI 

Türkiye’de acente kanalında Bireysel Emeklilik Sistemi (BES) ve hayat branşında faaliyet gösteren ilk şirketlerden biri olduklarını belirten NN Hayat ve Emeklilik Satış Kanallarından Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Alper Erdinç, mottolarının “İşimiz acente, gücümüz acente” olduğunu söyledi. Acente kanalının inandığı işi layıkıyla yapacağını belirten Erdinç, “Bunu fark etmiş bir şirket olarak eğitim, komisyon modelleri, kampanya teşviki gibi desteklerle bu kanalın kendi dinamiğini yaratıp büyütmesini sağlıyoruz” dedi.

Tüm paydaşlarına attıkları her adımda ‘önemseriz’, ‘şeffafız’ ve ‘sözümüzü tutarız’ ilkeleriyle destek olduklarını ifade eden Erdinç, “Acentelerimize verdiğimiz sözlerle ilgili neler yaptığımızı anlatıyoruz. Dolayısıyla acente istikrarı ve sözümüzde durduğumuzu, şeffaf ve açık olduğumuzu görüyor. Tüm bunları alt alta koyduğunuzda geriye acentenin gelir modeli kalıyor. Bu noktada doğru modelleri kurgularsanız acente sizinle yola çıkmaya hazır oluyor” şeklinde konuştu.

NN grubunun DNA’sında acente kanalının olduğunu söyleyen Erdinç, “Türkiye’de NN olarak çalışmaya başladığımız andan itibaren acentelerle bu yapıyı kurmuşuz. 2003 yılından beri, BES’te en önemli partnerimiz banka ile birlikte, acentelerdeki fırsatları ve bu kanalda büyüme faaliyetlerine devam ediyoruz. O dönemden bu döneme acenteler bizim de DNA’mıza işledi” dedi

Önemli olan üreten acente sayısını artırmak

Şu anda 400 acenteleri olduğunu ancak yılsonunda 500 acenteye ulaşmaalper erdinç hedefinde olduklarını kaydetti. Acente sayısını artırmanın bir kriter olmadığına dikkat çeken Erdinç, önemli olanın üreten acente sayısını artırmak olduğunun altını çizdi. “Yeni işbirliklerimizde üreten ve bizimle aynı noktaya doğru koşan acentelerle yol alacağız” diyen Erdinç, acentelerinin üretimde yüzde 50’ye kadar pay sahibi olmaya başladığını, bu sayıyı artırmaları halinde üretimlerinin de çok daha fazla artacağını dile getirdi. Erdinç, “Müşterisi, acentesi mutlu dolayısıyla mutlu bir şirket haline gelmeyi hedefliyoruz” şeklinde konuştu.

Erdinç, acentelerin BES ve hayat branşlarına ilgisinin az olmasının nedeninin alışkanlıklarını değiştirmek istemeyen acente yapısı olduğunu belirtti. Yaklaşık 17 bin acentenin yüzde 80’inin motor branşında üretim yaptığını hatırlatan Erdinç, geri kalan kısmın ise ürün gamını çeşitlendirebildiğini söyledi. “Acenteler mevcut işlerini yaparken operasyonel süreçleri, yoğunlukları BES’i biraz daha geri plana atmış durumda” diyen Erdinç, BES ürünlerini satabilmek için BES aracısı lisansına sahip olunması gerektiğinin de altını çizdi.

“Sektörde yüzde 10’lar seviyesinde fon büyüklüğü olan acente grubu yüzde 12’lere kadar ulaştı” diyen Erdinç, acente kanalının her geçen gün kendi dinamiğini yaratıp büyümeye devam ettiğini söyledi. Erdinç, “Acenteler BES ve hayat da satabiliyor. Sadece alışkanlıklarını değiştirmeli ve bir adım atmalı” diye konuştu

NN Akademi ile acentelerimizi kopyalıyoruz

BES ve hayat branşında üretim yapmayı hedefleyen acentelere verdikleri destekleri de açıklayan Erdinç, süreci şöyle açıkladı: “Acentelerimize NN Akademi bünyesinde zaman yönetiminden tutun BES lisanslandırmasına kadar 100’den fazla eğitim veriyoruz. Sahada da yanlarında olarak güçlü bir kadroyla yerinde eğitim veriyoruz; müşteri ziyaretlerini birlikte yapıyor, acente ekibine destek veriyoruz. Gelirlerine pozitif katkı sağlayan bir komisyon modelimiz var. Ayrıca kampanyalarımızla da onları teşvik ediyoruz.” “NN Akademi ile acenteleri kopyalıyoruz” diyen Erdinç, bu cümlesini şöyle açıkladı: “Bir kişi olarak çok fazla efor sarf edip, belli bir kapasitede üretim gerçekleştirebilirsiniz ama ekiple çalışmak, onları yönetmek ve size benzer insanlar yaratıp ölçeğinizi büyütmek istiyorsanız NN Akademi devreye giriyor. Bu kişilerin lisanslandırılması, satış etkinliğinin artırılması, onlara kurum kültürü kazandırılması konusunda NN Akademi’nin büyük başarıları var. Lisanslanma başarı oranı konusunda sektör ortalaması yüzde 69 iken NN Akademi’de 89’a ulaşmış durumda.”

Zaman kazandırıyor satışa yönlendiriyoruz

acente

Acentelerinin günlük aktivitesini artırmaya çalıştıklarını belirten Erdinç, “Daha fazla müşteri ziyareti yapılmasını sağlıyor, sözleşmelerde de operasyonun azalmasını sağlamaya çalışıyoruz” dedi. Acentelere randevu alma, referans alma hizmetleri sunduklarını söyleyen Erdinç, “Bu anlamda başarılı çalışmalarımız oldu. Çalışmalarımızı 2016’nın ikinci yarısı ve 2017’nin ilk yarısında genişleterek artıracağız” şeklinde konuştu. Erdinç, acenteye zaman ve müşteri yaratmanın acente gelirlerini daha da artıracağına inanan bir şirket olduklarını da belirterek, “Mobil şube, internet şubesi ve çağrı merkezleri üzerinden müşterilerin kendi işlemlerini yapabilmesi de acenteye zaman kazandırıyor” dedi.

Acentenin arka taraftaki operasyonunu azaltmak için, Türkiye’de sadece birkaç şirkette bulunan satış portalı ile acenteye işlem yapabilme kabiliyeti sunduklarını söyleyen Erdinç, “İnternetin olduğu her yerde kendileri sözleşmelerini düzenleyebiliyorlar, kendi raporlarını kendileri alabiliyorlar. Ayrıca acenteye destek olacak bir Help Desk’imiz bulunuyor, acente burayı arayarak gerekli desteği anında alabiliyor. Bu yardım masası dediğimiz Help Desk’ten acentelerimiz çok memnun. Çünkü şirkette sahada onlara olan arkadaşlarımız dışında aradıkları ulaştıkları tek kaynak. Bu kaynaktan tüm sorunlarını çözebilir haldeler” şeklinde konuştu.

alper erdinc 1Hayat branşında sektörü büyüten şirket olmak istiyoruz

“BES ve hayat sigortacılığını meslek edinmiş, etik değerleri olan her acentenin NN Hayat ve Emeklilik ile çalışması gerekiyor” diyen Erdinç, acente kanalına yatırımlarını sürdüreceklerini söyledi. Erdinç, “Bu, uzun soluklu bir koşu, kısa vadeli planlar yapmıyoruz. Acentelere rağmen, onlardan öte bir şeyler yapmak bizim işimize gelmiyor. Özellikle hayat tarafında acente kanalında sektörü büyüten şirket olmak istiyoruz. BES’te müşteriye doğru hizmet sunulması çok önemli ve acente kanalının payı burada çok önemli. Acentelerimiz bunu farkına varmış durumda. Her bir acentemizin bizimle birlikte büyümesini istiyoruz” dedi.

Acenteler Hayat Ligi için yarışıyor

alper erdinc 2NN Hayat ve Emeklilik, hayat sigortalarında adından çokça söz ettirmeye hazırlanıyor. “Önce Sen” mottosu dahilinde sundukları eğitim sigortasının büyük bir ilgi gördüğünü belirten Alper Erdinç, yılsonunda yeni ürünleriyle sektörde gözlerin üzerlerine çevrileceğini söyledi. Acentelerin ürünlere konsantrasyonunu artırmak için kampanya ve teşvikler düzenlediklerini belirten Erdinç, ‘Hayat Ligi’ adında bir segmentasyon programı düzenlediklerini de dile getirdi. Hayat branşında istekle ve sürekli üretim yapan acenteleri bir araya getirdiklerini söyleyen Erdinç, oluşum hakkında şu bilgileri verdi: “Hayat Ligi’nde acentelerin bizlerden beklentilerini ölçmeye çalışıyoruz. Bu doğrultuda Türkiye’nin dört bir yanından acentelerimizi workshopa davet ettik. Hayat Ligi acentelerinin üretimlerini artıracak motivasyonları olacak. Yaşayan bir sistem, bu yüzden bugün Lig’de olan bir acente iki gün sonra olmayabilir, yerine başka bir acente gelebilir.”

Erdinç, doğru ürün doğru operasyonel süreçlerle desteklendiğinde, acentenin ilgisinin doğru motivasyon faktörlerinin tetiklendiğinde ve eğitim desteği verildiğinde acentenin bu işe inandığını ve yola devam ettiğini de sözlerine ekledi.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER