NasSan Gayrimenkul Yönetim Kurulu Başkanı Selahattin Ertem, memnun bir sigortalı. Daha önce aracıyla yaptığı kaza sonrası oldukça yüksek meblağlı zararı sigorta şirketi tarafından sorunsuz olarak karşılandı. Ertem, “Bentley marka aracımla yaptığım kazada 300 bin liralık zararım eksiksiz karşılandı. Hiç zorluk çekmedim” dedi.
SİGORTAMEDYA ÖZEL
Sigorta Medya’nın klasikleşen “Memnun Sigortalı” röportajları devam ediyor. Bu ayki memnun sigortalımız Selahattin Ertem. NasSan Gayrimenkul’un Yönetim Kurulu Başkanı Selahattin Ertem, oldukça iyi bir sigorta müşterisi. Daha önce sigorta ile ilgili yaşadığı deneyimler Ertem’in memnun sigortalı olmasında oldukça etkili oldu. Öyle ki Bentley marka aracı ile yaptığı kaza sonrasında zararının sigorta şirketi tarafından eksiksiz karşılanması Ertem’in sigorta şirketine duyduğu güveni ve memnuniyeti daha da artırdı. Ertem, “Sağlık poliçem küçük bir ameliyat ücretimi karşılamamasına rağmen sigorta şirketimi değiştirmedim” dedi. ‘Poliçe şartlarını çok iyi okumalıyız’ Sigorta bilinci ile ilgili sohbet ettiğimiz Ertem, ‘Sigorta’ deyince aklına güvence geldiğini söyledi.
Ertem, “Kendi sağlığımızı, sevdiklerimizin sağlığını ve sahip olduklarımızı risklere karşı sigorta ile koruyabiliriz. Ancak ülkemizde sigorta bilinci tam anlamıyla yerleşmiş değil. Bu noktada bazı sigorta şirketlerinin istismarı söz konusu. Çok uygun fiyatlarla sigortanızı yaparlar. Fakat problem yaşadığınızda da kapsam dışı gerekçesiyle ödemenizi yapmazlar. Aslında sigorta poliçesindeki şartları çok iyi okumalıyız. Fakat biz daha çok bize söylenenlerle yetinip, poliçede ne yazdığına bakmıyoruz. Tıpkı kredi kartı sözleşmesinde yazılanları okumadığımız gibi” değerlendirmesini yapıyor.
“Tanıdığım şirketlerle çalışırım”
Ertem, sigorta yaptırırken nelere dikkat ettiğini ise şöyle anlattı: “Kurumsal yapısına, geçmişine ve sektörde ne kadar zamandır hizmet ettiğine bakıyorum. Sigorta yaptıracağımız zaman firmamızın ilgili birimi, çeşitli firmalardan çeşitli kurumlardan teklifler alır ve en uygun teklifi verenle anlaşmamızı yaparız. Yaşadığım deneyimler de bize her sigorta şirketiyle çalışılmaması gerektiğini öğretti. Yeni şirketlerin tamamı piyasaya girmek için fiyat kırarlar. Başınıza bir şey geldiğinde de olmayacak aklınıza gelmeyecek sorunlarla sizi meşgul ederler. Ben bunu yaşadım. Ama baktık ki gerçekten verdikleri tekliflerle bu şirketler iyi çıkışlar yapıyor ama finale geldiğimizde ortada yoklar. Bu nedenle tanıdığımız, bildiğimiz sigorta şirketi ve acenteyle çalışıyoruz.”
Anadolu Sigorta sorunumu hemen giderdi
“Sigorta poliçelerimin çoğunu yıllardır çalıştığımız Anadolu Sigorta’dan yaptırıyoruz. Son derece de memnunum” diyen Ertem ile röportajımızın konusu olan kaza ve hasar ödeme olayını da detaylı olarak konuştuk. Ertem, konuyla ilgili şunları söyledi: “Bentley marka aracımla kaza yaptım. Acentem aracılığıyla bu durumu paylaştım. Yetkili servise götürdüm. Bu segmentteki araçlarının masrafları yüksek olur. Çok kısa zamanda aracımın eksper raporu çıktı ve 300 bin lira civarında bir masraf olduğu için pert raporu verildi. Aracımın bedeli zamanında ödendi. Ama ben aracımın pert olmasını istemedim tekrar yaptırarak kullanılacak hale getirdim. Sigorta şirketi ‘Ben aracı pert ediyorum ve şu tutardan satıyorum’ dediğinde teklif ediyor mal sahibine. Bu durumdan istifade ederek aracımın parçalarını karşılayabilecek tutarı bana Anadolu Sigorta ödedi. Sadece aracımın kazadan dolayı bir değer kaybı oluşmuştu. Yetkili servis de bana güvence verdiği için hoşnut kaldım ve aracımı tamir ettirdim. İki-üç kez de kasık ameliyatı oldum. Anadolu Sigorta tarafından hiçbir problemim olmadan masraflarım küt diye ödendi. Diğer sağlık sorunlarımda da hiç sıkıntı yaşamadım. Ufak tefek sorunlar olsa da hep çok memnun kaldım.”
Hayat ve sağlık zorunlu olmalı
Selahattin Ertem, DASK ve KASKO’nun dışında başka sigortaların da zorunlu olması gerektiğini belirtti ve şunları söyledi: “Zorunlu sigortalar içerisinde hayat ve sağlık mutlaka olmalı. Özellikle hayat yüzde 100 zorunlu olmalı. Primleri de kişilerin konum ve durumlarına göre belirlenmeli. Öğrenciyle, ev hanımının veya tehlikeli işte çalışanla normal çalışanın ödeyeceği primler aynı olmamalı. Primler, riske göre belirlenmeli.” Sigorta ile ilgili başından geçen başka bir olayı anlatan Ertem, şöyle devam etti: “Yakın zamanda yurtdışından bir misafirim geldi. Türkiye’de kalacağı süre için sigorta yaptırmıştı. Rahatsızlandı ve 39 derece ateşle özel bir hastanenin acil servisine götürdüm. Normalde bizim acilden 1 lira ödemeden çıkmamız gerekiyordu. Ancak ben para ödedim. İnsanlarımızı kandırıyoruz. Sigorta şirketleri de suistimale uğruyorlardır, hak veriyorum. Ama bunun bir kriteri olmalı. Gerçekten insan muamelesi görmeliyiz. Benim sigorta şirketimden beklentim; Sağlık haklarımı güvence altına almalı. Çünkü ben bir nevi danışman olarak onu atadım. Poliçem ailemin güvenliğini sağlıyor. Vatandaşı mağdur etmeden çözüm üretmeliler diye düşünüyorum.”
Kişisel bilgiler korunmuyor
Selahattin Ertem, sigortadan memnuniyetini yüzde 85 olarak açıkladı. Ertem, memnun olmadığı durumu ise kişisel bilgilerin iyi korunmamasına bağladı. Ertem, “Ne tür sağlık sorunları yaşadığımızı sigorta şirketleri görebiliyor. Oysa bu bilgiler benim için mahremiyeti olan bilgilerdir ve başkaları tarafından bilinmesini istemem. Kişisel bilgilerin korunmasıyla ilgili çeşitli düzenlemeler var, bunu biliyorum ama bunu ne derece uyguluyorlar. Denemek için bir acente arkadaşımdan bilgi istedim. Benim sağlığımla ilgili bilgiyi bir acente öğrenebiliyorsa, bu işte bir yanlışlık var” yorumunu yaptı. Ertem’in memnuniyetsizliğinin bir bölümünü ise yanlış yönlendirilmeler oluşturuyor. Ertem, bu memnuniyetsizliğini ise şöyle açıkladı: “Doktorlarım, vücudumdaki bir yağ bezesi nedeniyle ameliyat olmam gerektiğini söyledi. Yatışım sağlandı. Her şey yolunda giderken sigorta şirketim sorunum doğuştan olduğu için ödemeyi yapmadı. Oysa 17 senedir sağlık sigortam var ve her yıl düzenli check-up yaptırırım. Sonuçta hastane masrafını kendim karşıladım. Bu olumsuzluğa rağmen sigorta şirketimi değiştirmedim.”
Acenteyle çalışmak avantajlı
Selahattin Ertem, bütün sigorta poliçelerini acenteler üzerinden kestirdiğini ifade etti. Ertem, “Tekne, trafik, KASKO, işyeri, yangın, hayat ve sağlık olmak üzere sigortalarımızın hepsini acente üzerinden yaptırıyoruz. Sorunlarımızı acente üzerinden daha çabuk çözüyoruz. Ayrıca acente sayesinde daha fazla indirimden yararlanabiliyoruz. Sigorta şirketleri de acenteleri sadece poliçe kesen, sigorta satan bir birim olarak görmemeli. Acentelerden, müşteri memnuniyetini artırma ve hatta sigorta bilincini geliştirme anlamında faydalanmalı. Örneğin acenteler sunumlar yapmalı. Bizler böyle olduğunda daha rahat hayatımıza sigortaları yerleştiririz. Daha bilinçli oluruz” diye konuştu.