23 Kasım 2024, Cumartesi
spot_img

2014 normale dönüş yılı olacak

ramazanulgerGroupama Sigorta Genel Müdürü Ramazan Ülger, 2013 yılında yapılan düzenlemeler sonrasında 2014’ün istikrarlı bir yıl olacağını söyledi. Sigorta sektörü 2013 yılını kapatıp 2014 yılına giriş yaptı. Sektörün yeni dönem beklentileri de şekillenmeye başladı. 2012 yılının sektör açısından en kötü yıl, 2013 yılının ise düzenlemelerin hazmedildiği bir yıl olduğunu ifade eden Groupama Sigorta Genel Müdürü Ramazan Ülger, 2014 yılının istikrara kavuşulan bir yıl olacağını düşünüyor. Ülger, yapılan düzenlemelerin hazmedilmesi sürecinde sektörün sistem için doğru olan yöne girip, eksikleri kapatması sonucunda iyi bir yıl geçirdiğini ve bunun olumlu etkilerinin 2014’te görüleceğini ifade ederek, “Sektör olması gereken seyre girecek” dedi.

2013 yılında Groupama Sigorta’da hem büyük hasarlar hem de frekans anlamında iyi bir yıl yaşandığını belirten Ülger, “Hasar sayılarımızda ciddi düşme oldu. Bu ciddi düşüş sonucunda, şirketimiz adına söylüyorum fakat sektörde de böyle olduğunu düşünüyorum- 2013 teknik sonuçları 2012’ye göre çok daha iyi oldu” dedi. Ülger, 2013’ü şirket olarak iyi bir şekilde kapatacaklarını da sözlerine ekledi.

Trafikteki zarar sorunu çözülmeli

Sigorta sisteminin istikrarlı bir düzene girmesinin önündeki en büyük engelin trafik sigortalarındaki zarar sorununun çözülememesi olduğunu söyleyen Ülger, “Diğer branşlar düzgün giderken trafikteki sorunlar çözülmedi. Bu sorunun çözülmesi ancak yasal altyapının düzenlenmesiyle mümkün olur. Bu düzenlemeye duyulan ihtiyaç zaten biliniyor. Sorun, bedeni hasarlarla ilgili. Maddi hasarlar daha kontrollü, düzgün yürüyor. Türkiye Sigorta Birliği bu konuda bir çalışma yürütüyor. 2014 yılı içerisinde yasal düzenlemeler yapılırsa trafik sigortası, hem bizim açımızdan hem de müşteriler açısından sorunlu bir poliçe olmaktan çıkar. Çünkü trafik sigortasının bu hali tüketici açısından da problemli. Bu kadar yüksek prim artışlarının olması sigortalıyı da şirketleri de üzüyor” şeklinde konuştu.

İhtisas mahkemelerinin sigorta davalarının sonuçlanmasında etkili olsa da altyapı olmadıkça trafikteki bu soruna tek başına bir çözüm olamayacağını söyleyen Ülger, “İhtisas mahkemeleri sigortacılık davalarının sonuçlanmasında etkili ama yasal altyapı olmadıkça bu da bir çözüm olmaz. Yasal altyapı derken kastettiğim şey, destekten yoksunluk tazminatının hesap ve ödeme yönteminin netleşmesi. Bu netleşmeden aynı doğru üstünde buluşamayacağız” dedi.

Döviz artışı maliyette etkili olacaktır

2013’te hasar frekanslarının düşüşünün net bir nedeni olmadığını söyleyen Ülger, olası nedenleri şöyle sıraladı: “Hasar frekanslarının düşük olmasının nedeni havaların iyi olması olabilir, trafiğin sıkı denetlenmesi olabilir, hasar yapan sigortalıların daha yüksek primle karşılaşması gibi konuların etkisi olabilir; bunu tam olarak bilemiyorum ama bir düzelme var.” Oto branşında poliçe sayısı çok fazla ve sektörde en büyük pay oto branşında olduğu için, hasar frekansında yaşanan düşüşü normal karşıladığını belirten Ülger, “Bunun net nedeni zamanla ortaya çıkacaktır” dedi. Döviz artışının da maliyetlerde etkili olacağını vurgulayan Ülger, “Döviz artışı özellikle tamir masraflarını, yedek parça maliyetlerini etkileyecek. Çünkü araç değerleri de dövize bağlı olarak artıyor. Arttıkça da doğal olarak parça değerleri de artacak. 2013 bunun daha az yansıdığı bir yıldı. 2014’te bana göre bu biraz daha maliyetlere etki edecektir” şeklinde konuştu ve ekledi: “Direk maliyete olan etki, teknik sonuçları da etkileyecektir.”

2014 rekabet yılı olacak

Önümüzdeki dönemde serbest rekabetin daha etkili olacağına inandığını belirten Ülger, “Herkes kendi tarifesini kendi belirliyor tabii ama rekabetin daha etkili olacağı görüşündeyim. Kimin ne fiyat açıklayacağını bilemeyiz, fakat uzun süreli zararla yönetilen bir sektör olamayacağı için herkes kendi bilançosuna göre çalışmasını yapmıştır. Bizim şirket olarak zararı göze alarak fiyat açıklamamız mümkün değil. Bunu hiçbir zaman yapmayız. Çünkü bu durum yönetilebilir değil. Bir matematik dengemiz var ve bu dengeyi tutturmak zorundayız. Bizim için, rekabetçi fiyatlardan ve pazar payından ziyade teknik kârlılığı koruyan bir fiyat sunmak önemli. Biz bu şekilde çalışacağız, dileriz herkes de böyle çalışır” şeklinde konuştu.

2013’te trafikte küçüldük

2013 yılında şirket olarak hedeflerine ulaştıklarını belirten Ülger, bu hedeflerden birinin toplam pazar payı ile trafikteki pazar payını eşitlemek olduğunu söyledi. Ülger, “Bizim pazar payımız yaklaşık olarak yüzde 5 civarında, fakat trafik payı bunun üstündeydi. Biz toplam pazar payımızla trafikteki pazar payımız denk olsun istiyorduk. 2013’teki birinci önceliğimiz buydu aslında. Bunu da başardık; şu anda her ikisi de aynı seviyede” şeklinde konuştu. Hedeflerine ulaşmak için 2013 yılında trafikte adette küçüldüklerini söyleyen Ülger, 2014 yılına düz bir zemine gelebilmek için hazırlandıklarının ve bunu başardıklarının altını çizdi.

Oto dışında büyüyeceğiz

Ülger, 2013 yılında trafik sigortasında yaşadıkları küçülme sonrasında bu alanda yasal altyapı netleşmeden büyüme niyetleri olmadığını da sözlerine ekledi. Ülger, sözlerine şöyle devam etti: “2013’te oto dışında daha fazla büyüdük. Trafikte büyümediğimiz için de sektörün toplam büyüme oranının altında büyüdük gibi görünse de trafiğin etkisini çıkardığımız zaman sektör ortalamasının üstünde bir büyüme yaşadığımız görülüyor.” 2014 büyüme hedeflerinde oto dışında büyüme olduğunu söyleyen Ülger, oto branşında da mevcut paylarını koruyarak ilerleme hedefleri olduğunu söyledi. Ülger, bu hedeflerine uygun çalışmalar ve fiyatlamalar yaptıklarını da belirtti.

Hedefimiz pazar payını korumak, teknik kâra ulaşmak

2013’ün Groupama adına geriye dönük sorunların veya eksikliklerin giderildiği bir yıl olduğunu söyleyen Ülger, sorunların giderilmesinden dolayı 2014 yılının teknik kâr edecekleri bir yıl olacağını ifade etti. 2014 yılı hedeflerinin, pazar payını korumak ve teknik kâra ulaşmak olduğunu vurgulayan Ülger, büyüme öngürüleri ile ilgili olarak şöyle konuştu: “Genel olarak 2014’te 2013’te olduğu gibi büyük bir büyüme beklemiyorum. 2014 yılını normale dönüş olarak görüyorum. Enflasyonun üstünde bir büyüme bekliyor ve yüzde 13 ile 15 civarındaki büyümenin normal bir büyüme olacağını düşünüyorum.”

Acentelerimize yapmak istediklerimizi açıkça sunuyoruz

Ağırlıklı olarak acente kanalından iş yaptıklarını ve acenteleriyle hiçbir sorun yaşamadıklarını söyleyen Ülger, “Teknik kriterlerimizi ve nasıl iş yapmak istediğimizi açıkça ortaya koyuyoruz. Acentelerden de buna uygun dönüş alıyoruz zaten” dedi. Acenteleri ile sık sık bir araya geldiklerini belirten Ülger, “Acentelerimizle bütün detayları konuşuyoruz. Aksayan bir şey varsa bizzat onlardan dinleyerek bunu düzeltmeye yönelik önlemler alıyoruz. Çünkü acentelerimiz de farkında ki, taraflardan birinin kâr etmemesi kendi işlerini de zora sokar. Bundan dolayı birbirimize destek oluyoruz” şeklinde konuştu.

Küçük üreticilere sigorta bilinci veriyoruz

Tarım alanında Groupama’nın oldukça etkili ve farklı olduğunu söyleyen Ülger, bu farkın temelinde küçük üretici olan çiftçileri sigortalıyor olmaları olduğunu vurguladı. “Küçük üreticilerle çalışınca, aslında bir sosyal faaliyet de yürütmüş oluyoruz. Sigorta bilincinin en düşük olduğu ama korunmaya da en çok ihtiyaç duyan kesime, özellikle Tarım Kredi Kooperatifleri aracılığıyla, çok küçük primlerle hayatlarını kolaylaştıracak sigortalar yapıyoruz” diyen Ülger, bizzat köylere, tarlalara giderek, insanlarla birebir konuşarak bu kesimi tarım sigortası dışında farklı sigorta ürünleri ile tanıştırdıklarını ve en büyük farkı bu şekilde yarattıklarını söyledi.

Çiftçilere özel bu projeyi 4 yıldır yürüttüklerini vurgulayan Ülger, sözlerini şöyle sürdürdü: “Bir vatandaş kazaen vefat ettiği zaman mirasçılarına onları rahatlatacak bir para kalıyor. Ecel ile vefatta kredi borçları ödeniyor, borç ödendiyse ailesine belirli bir para veriliyor. Ürününe, bağına, bahçesine bir şey olursa onlar karşılanıyor. Bizim bu konuda yarattığımız fark, tüm bunları doğrudan bu insanların yanına giderek yapıyor olmamız. Projeler yaparak ilerliyoruz. 2014 yılı için 209 farklı merkez belirledik. Sigorta bilincini yaymak için kooperatif üyesi olan herkesle birebir irtibat kurup onlara sigortanın da bir ihtiyaç olduğunu anlatan projeler düzenliyoruz.”

Anketlere yönelik revize çalışmaları

Ülger, müşteri memnuniyetini ölçmek için sürekli çalışmalar yaptıklarını söyledi. Özellikle hasar almış müşterilerle yapılan anketlerin yanı sıra acentelerle, Tarım Kredi çalışanlarıyla anketler yaptıklarını söyleyen Ülger, bu anketlerin verilerini personel ve acente toplantılarında detaylı olarak paylaştıklarını belirtti.

Groupama için Sosyal Sorumluluk Projeleri oldukça önemli

Sosyal sorumluluk projelerine çok önem verdiklerini ve 2014 yılında da sosyal sorumluluk projelerinin süreceğini belirten Ülger, bu tarz projeleri sadece dışarıda değil kendi içlerinde de gerçekleştirdiklerini vurguladı. Ülger, “Çalışanlarımızın kişisel hayatlarına yönelik seminerler düzenliyoruz. 15 günde bir açılan sınıflarda ‘Işığını Yansıt’, ‘Hitabet Sanatı’, ‘Sağlıklı Yaşamın Kaynağı: Ailem ve Çocuğum’, ‘Yaşam Bir Nefes’, ‘Kalple Yaratım’ gibi seminerler veriliyor. Seminerlerimiz, 60 kişilik sınıflarda her Cuma 12:30-15:30 arasında mesai saatlerinde ‘Bizbize Cuma Söyleşileri’ adı altında yapılıyor” dedi. Ülger, restorasyon film çalışmalarına bir yenisini ekleyeceklerini ve Nisan ayında bir film galaları daha olacağını sözlerine ekledi.

Çalışanlarımız için hobi kulüpleri de açacağız

Çalışan mutluluğunun kendileri için çok önemli olduğunu belirten Ramazan Ülger, çalışanların kişisel gelişimlerine yönelik eğitimler verdiklerini belirterek, “Bir çalışanın, ‘Ben bunu Groupama’daki eğitimde öğrenmiştim’ demesi çok önemli bir şey” dedi. Groupama bünyesinde hala birtakım hobi aktiviteleri olduğunu belirten Ülger, “İyi bir Kadın Koşu Takımı’mız var. Çalışanlarımızdan oluşan 18 kişilik bu takımın da içinde bulunduğu Groupama takımı Paris’teki Meme Kanserine Destek Koşusu’nda birinci oldu. Türkiye’de de Avrasya Koşusu’na ve yapılan diğer maraton koşularına katılıyorlar. Ayrıca erkek futbol takımımız var. Bunlara ilaveten 2014 yılı içerisinde spor, sağlıklı yaşam, fotoğrafçılık, dans ve drama, bahçecilik gibi aktiviteleri içeren hobi kulubü kurma projemiz var. Çalışanların sadece meslekle ilgili faaliyet göstermelerini değil sosyal hayatta da var olmalarını istiyoruz.”

Groupama’dan konut sigortası yaptırana ücretsiz bilgisayar asistans hizmeti

Groupama Sigorta konut poliçesi yaptıracak olan herkese yepyeni bir hizmet sunuyor: Bilgisayar Asistans. Böylelikle konut sigortası olan herkesin bilgisayarlarında meydana gelebilecek sorunları gidermek; sorularını yanıtlamak için ‘telefon’ ve ‘uzaktan erişim’ ile ücretsiz teknik destek sunuluyor. Sigortalılar 1 Ocak 2014 tarihinden itibaren alacakları konut poliçelerinde ücretsiz bilgisayar asistans hizmetinden yararlanabilecek. Groupama, kişisel amaçlı kullanılan masaüstü ve dizüstü bilgisayarlarda mevcut olan yazılımlar (Windows XP, Windows Vista, Windows 7 İşletim Sistemleri, Microsoft Word, Excel, Powerpoint, Internet Explorer, internet araçları vb) konusunda müşterilerine destek verecek. Europ Asistance ile sunulan bilgisayar asistans hizmeti, telefon yoluyla veya gerektiğinde sigortalının sözlü veya elektronik ortamda onayını almak koşulu ile IT uzmanının uzaktan bağlantı yapmasıyla gerçekleşecek.

Groupama her bütçeye uygun sağlık sigortası sunuyor: Alternatif Sağlık Sigortası

Groupama Sigorta, farklı ihtiyaçlara yönelik hazırlanmış Alternatif Sağlık Sigortası ürünleriyle sağlığınızı güvence altına alıyor. Her bütçeye uygun alternatif sunan Groupama Sigorta, seçkin hastanelerde Nitelikli Hizmet sağlıyor. Alternatif Sağlık Sigortası, sadece limitsiz yatarak tedaviyi kapsayan temel plandan, limitsiz hem yatarak hem de ayakta tedaviyi teminat altına alan en kapsamlı plana kadar farklı bütçe ve ihtiyaçlara hitap eden yedi farklı plan sunuyor. Groupama’nın sunduğu avantajlar hastaneden taburcu olduktan sonra da devam ediyor. Yatarak tedavi sonrasında bile 60 gün boyunca gerekli ilaç harcamaları, fizik tedavi, tetkik ve muayene gibi ayakta tedaviler sigorta kapsamında karşılanıyor. Alternatif planlara göre yılda bir kez veya her iki yılda bir olmak üzere ücretsiz ve tam check-up (Klasik, Elite, VIP veya diyetisyen check-up) imkanı da sunuluyor.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER