Hayatımız Sigortalı Dergisi Yazarı, Eğitmen ve Danışman Devrim Ersöz, iş aramanın ilk aşamasının iyi bir özgeçmiş (CV) sahibi olmaktan geçtiğini ifade ederek, iyi bir CV hazırlayabilmeye ilişkin ipuçları paylaştı.
DEVRİM ERSÖZ / HAYATIMIZ SİGORTALI
Her hafta tanıdığım ya da tanımadığım onlarca kişiden iş arayışlarına ilişkin yardım talepleri alırım. İş aramanın ilk aşaması iyi bir özgeçmiş (CV) sahibi olmaktan geçiyor.
Doğal olarak ben de yardım talep edenlerden CV’lerini istiyorum. Şimdiye kadar neredeyse bir insan kaynakları müdürü kadar CV inceleme şansım oldu. Bana ulaşan CV’lerin çok büyük bir kısmı adayları tam olarak ifade etmeyen ve teknik olarak yanlış yazılmış dokümanlardı.
İster okuldan yeni mezun, isterseniz çalışan biri olun eğer bir profesyonelseniz her zaman güncel bir CV’ye sahip olmalısınız. İşinizden memnun olsanız bile çekmecenizde yeni fırsatlar için hazır duran bir CV bulunmalı.
CV’niz fotoğrafınız gibidir. Aday olduğunuz pozisyon için sizi işe almaya karar verecek kişilere nasıl bir fotoğraf göstermek istersiniz?
Bu yazımda iyi bir CV hazırlayabilmeye ilişkin ipuçları paylaşmak istiyorum. İşte size 10 temel öneri:
- İyi bir CV yazmanın ilk kuralı içeriği basit tutmaktır. Ağdalı bir dil kullanarak çok fazla ayrıntı vermek CV’nin okunmasını ve değerlendirilmesini zorlaştırır. Uzun cümlelerden uzak durun. Anlam kaymalarına dikkat edin.
- CV’nizin biçimi de sade ve profesyonel görünmelidir. Bu konuyla ilgili olarak internette çok sayıda şablon ve tasarım bulabilirsiniz. Yazı karakteri olarak “Arial” gibi sade ve rahat okunabilir olanları tercih edin. Yazı büyüklüğü 11-12 punto olarak kullanılabilir.
- CV’nizi başvurduğunuz pozisyona göre özelleştirmelisiniz. Her şirkete ve pozisyona aynı CV’yi göndermeyin. İlanda aranan özelliklere göre CV’nizi yeniden şekillendirin.
- CV’nize mutlaka bir ön yazı ekleyin. Bu ön yazıda sizi farklı kılan yönlerinizi ifade edin ve temel amaçlarınızı sıralayın.
- Yazım hataları yapmamaya dikkat edin. CV’nizi kendiniz yazın ve başkasından yardım alsanız dahi son kontrolleri bizzat siz yapın. Gerçek dışı ve abartılı şeyler yazmayın.
- Eğlenceli ve güzel görünüyorum diye düşünerek profesyonel olmayan fotoğraflar kullanmayın.
- CV’nizde bulunması gereken ana alanları şu şekilde sıralayabiliriz: Kişisel bilgiler, iletişim bilgileriniz, en son işiniz en başta olmak üzere profesyonel deneyiminiz, eğitim bilgileriniz, yabancı dil ve bilgisayar bilginiz, katıldığınız kurs ve seminerler, hobileriniz, sosyal faaliyetleriniz, kulüp/dernek üyelikleriniz, referanslarınız, varsa başvurduğunuz pozisyonla ilgili olabilecek diğer bilgi ve belgeler.
- Profesyonel iş deneyiminizi yazarken sadece unvan ve görev tanımınızı yazmanız yeterli olmaz. Çalıştığınız kuruma olan katkınızı net ve ölçülebilir olarak ifade etmeniz daha doğrudur.
- Örneğin ‘XXX Sigorta Şirketi/Pazarlama Uzmanı/Pazarlama araştırması yapmak, basılı doküman yönetimi’ şeklinde bir ifade sadece görev tanımını anlatır. Bu bölümü katkılarınızı anlatacak şekilde yazmak isterseniz, bu bölümü takip eden bir paragraf ve liste yaratarak şuna benzer ifadeler yazmanız yerinde olur: Katkılar: 2015 yılı içinde üç piyasa araştırmasının tamamlanmasında rol aldım. Basılı dokümanlarda yapılan revizyonlarla şirketin pazarlama giderlerinde yıllık 300 bin TL tasarruf sağladım.
- Son olarak iletişim bilgilerinizin güncelliğini kontrol edin. İş deneyimleriniz arasında uzun tarih aralıkları ve kopukluklar varsa ara dönemlerde neler yaptığınızı net bir şekilde gösterin. Kronolojik aksaklıkların olmamasına dikkat edin.
Keyif alarak çalışacağınız işler bulmanız dileğiyle.
DEVRİM ERSÖZ / HAYATIMIZ SİGORTALI