22 Kasım 2024, Cuma
spot_img

Yüzde 100 yerli olarak kuruldu, iki yılda yüzde 133 büyüdü

Quick Sigorta 2’inci yılını kutluyor. İki yıl içinde gerçekleştirdiği büyüme rakamları ve sektöre getirdiği yeniliklerle dikkat çeken şirket, 2019 yılında da büyüme ivmesini aynı hızla sürdürmeyi hedefliyor.

Sigorta sektörüne 2 yıl önce adım atan Quick Sigorta, ikinci yaşını doldururken bu süre içinde gerçekleştirdiği büyüme rakamları ve sektöre getirdiği yeniliklerle adından söz ettirmeyi başardı. Faaliyetine ilk olarak 12 Mayıs 2017 tarihinde başlayan Quick Sigorta, o nden bugüne 2.5 milyon müşteri, 3 milyon poliçe ve 1.8 milyar TL prim büyüklüğüne ulaştı. 2018’de yüzde 133 oranında rekor bir büyüme sağlayan Quick Sigorta, 2019 yılının ilk çeyreğinde ise yüzde 63 büyüme rakamıyla ivmeyi yine yukarılara taşıdı.

Quick Sigorta, 2’inci yaşını yayınladığı bir video ile de kutladı. Şirketin iki yıllık sürecini anlatana videoda özellikle 100 yerli şirket olduklarına vurgu yapılırken, “Biz, bu topraklarda doğduk. 2 yıl boyunca çalıştık, ürettik ve birlikte başardık! Türkiye’nin sigorta şirketine desteğiyle güç veren, yolumuzu başarılarla süslememize yardımcı olan herkese teşekkür ederiz!” mesajıyla sigortalılarına teşekkür ederken, aynı hızla büyümeye devam edeceklerinin de sinyalini verdi.

İlk yıl yüzde 133 büyüdü

Sektöründe oldukça genç bir şirket olmasına rağmen gerçekleştirdiği büyüme rakamlarıyla, ‘Bu sektörde bizde varız’ı tüm rakiplerine ve sigortalılarına ispat eden Quick Sigorta’nın iki yıl içinde gerçekleştirdiği rakamlara bakarak sağladığı büyümeyi daha net gözlemlemek mümkün. Quick Sigorta ilk tam faaliyet yılı olan 2018’de 1.3 milyon müşteri, 1.6 milyon poliçe ve 980 milyon TL prim sağladı. Yine aynı yıl sektörünün 6.5 kat üzerinde bir artışla yüzde 133 rekor büyüme gerçekleştiren şirket, 2019 yılının ilk çeyreğinde de bu geleneği bozmadı. 2019’da da yine sektörün 3.5 kat üzerinde büyüyen şirketin ilk üç ay içinde sağladığı büyüme oranı ise yüzde 63. Bu da gösteriyor ki 2019 yılı da Quick Sigorta için rekor bir büyüme yılı olacak.

Pazar payı iki yılda yüzde 2’ye ulaştı

İki yıl içinde gerçekleştirdiği rakamlar QuickSigorta’nın pazar payını da yüzde 2’lere çıkardı. Yüzde 100 yerli sermayeyle kurulan ve tamamı ödenmiş 50 milyon TL sermayesi olan Quick Sigorta, 2018 yılında sigortalılara 252 milyon TL tazminat ödemesi yaptı. Bu süreçte Quick Sigorta’nın çalışan başına oluşturduğu prim ise 25.7 milyon TL oldu. Şirketin bu dönemdeki Pazar payı da yüzde 2.05’a çıktı.

Öte yandan Quick Sigorta, 2019 yılının 1’inciçeyreğinde sigortalılarına 104 milyon TL tazminat ödemesi gerçekleştirdi. Bu dönemde çalışan başına oluşan prim 6.8 milyon TL olurken, pazar payı da şimdiden yüzde 2.04’e ulaştı.

Aktif büyüklüğü 1 milyar TL

2018 yılında aktif büyüklüğü 891 milyon TL olan şirket, 2019 yılı 1. Çeyrekte 1 milyar TL aktif büyüklük sağladı. Öz kaynaklara bakıldığında da durum farklı değil. İlk tam faaliyet yılı olan 2018 yılında öz kaynakları 83 milyon TL’ye ulaşan QuickSigorta’nın vergi öncesi karı ise 47 milyon TL oldu. 2019 yılı 31 Mart itibariyle ise öz kaynak 104.7milyon TL,  vergi öncesi kar ise 27.8 milyon TL olarak gerçekleşti.

Trafik sigortasında 1. olduk

Quick Sigorta Genel Müdürü Ahmet Yaşar, QuickSigorta olarak 2019 yılının 1’inci çeyreğinde yazılan poliçe adedinde yüzde 10 Pazar payı ile sektör birincisi olduklarına vurgu yaparak, “ Yazılan prime göre ise bu rakam yüzde 7.8 olarak gerçekleşti. 2018 yılında ise yazılan prim tutarına göre yüzde 6.5 Pazar payına ulaşmıştık. Yazılan poliçe adedinde ise yüzde 8.25 Pazar payıyla sektör 3’üncüsü olduk” yorumunu yapıyor.

Yeni ürünlerle sektöre liderlik etti

Quick Sigorta iki yıl içinde sigorta sektörüne yeni çıkardığı finansal sigorta ürünleriyle de öncülük etti. Özellikle Kefalet Sigortası, Quick Finasçım ve Devlet Destekli Alacak Sigortası ürünlerini portföylerine eklediklerini belirten Ahmet Yaşar, şunları söylüyor: “Bunun yanında mobil uygulamalarımızla sigortalılar için hayatı kolaylaştırdık. Tek tuşla ambulans, çekici, çilingir, tesisatçı, cam yardım çağırma, online poliçe alma, panik butonu, mobil kaza tutanağı gibi seçenekleri mobil uygulamamıza ekledik.

Quick Sigorta’nın sektöre getirdiği birçok ilk de var. Bunlardan birisi de online zeyil. 6 ayda 80 bin adet online zeyil işlemi gerçekleştiren Quick Sigorta, yeni ilkler üzerinde de çalışmalarını sürdürüyor.

1764 acenteye ulaştı

Quick Sigorta’nın bugün Türkiye’nin 81 ilde 525 ilçede 1764 acentesi var. Bunun yanında şirket yine 81 ilde 1510 anlaşmalı servisle çalışıyor. Çalışan sayısı 44 olan şirketin 31 çalışanı erkek, 13’ü ise kadınlardan oluşuyor.

Öte yandan teknolojiyi yaşamla birleştiren şirket, geliştirdiği Acente portalı QPort, dijital blog sitesi QBlog, baş data analiz programı QBig, hasar süreçleri platformu QHasar, sigortacılıkla ilgili video sözlük QSözlük, Uygulama geliştirme merkezi QLab, Care sistem QWeb, bilgilendirme sistemi QBot, Akıllı yazılım teknolojisi QRobot, öğrenciler için sosyal sorumluluk projesi QSocial, IOS&Androidprogramı QApp ve QHome ile sigortalılarına önemli kolaylıklar sağlıyor.

Ödüle doymuyor

İki yılda gerçekleştirdiği başarının karşılığı QuickSigorta’ya ödül olarak geri dönüyor. Her yıl düzenlenen ve Amerika Pazarlama ve İletişim Profesyonelleri Derneği’nin desteklediği HermesCreative Awards ‘da 1 platin, 2 gold olarak üç ödül alan şirket, The Digital Insurer tarafından düzenlenen ve dünyanın en büyük sigorta şirketlerinin katıldığı ‘Sigortacılıkta İnovasyon’ yarışmasında Avrupa birincisi seçildi. Social Media Awards Turkey’de,‘Sigortacılık Veri Analitiği’ kategorisinde bronz ödülalan şirket, son olarak da Avrupa Finansal Yönetim Derneği’nin (EFMA) düzenlediği ‘Sigortacılıkta İnovasyon’ yarışmasında finalist oldu. Bu yarışmaya bu yıl 54 ülkeden, 287 şirket 395 proje ile katıldı. Quick Sigorta “Sigortacılık Ekosistemi” dalında finale kalan 9 şirket arasında yer alırken, Amsterdam’da 24 Haziran 2019 tarihinde yapılacak törenle her kategorinin birincisi açıklanacak.

Konuyla ilgili bir açıklama yapan Quick Sigorta Genel Müdürü Ahmet Yaşar; kuruluş gününden bu yana sürdürdükleri dijital yönetim anlayışı ve iş süreçlerinin her aşamasında inovativ yaklaşımlara verdikleri değerin artık meyvelerini almaya başladıklarını belirtti. Yaşar, “İnovasyon konusunda dünya ölçeğinde yarışıyoruz, çünkü bunu hak ettik. Sürekli olarak kendini yenileyen ve çağın gereklerine uyan iş modelimiz ile inovatif yaklaşımları sürekli, destekledik. Şimdi bunların karşılığını alıyoruz. Dünya ölçeğinde Türkiye’yi temsil eden bir şirket olmanın mutluluğu çok güzel” diye konuştu.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER