23 Aralık 2024, Pazartesi
spot_img

Yurtseven: Hayat ve ferdi kazada hızlı büyüme sürecek

MetLife Emeklilik ve Hayat Genel Müdürü Deniz Yurtseven, 2018 yılında MetLife’ın hem hayat hem de sektör lideri oldukları ferdi kazada hızlı büyümeyi sürdüreceğini belirtti.

Türkiye’de hayat ve ferdi kaza ile bireysel emeklilik sektöründe faaliyet gösteren MetLife Emeklilik ve Hayat, sektörde son yıllarda özellikle ‘ferdi kaza’ ve ‘hayat’ branşlarındaki hızlı büyümesi ile dikkatleri çekiyor. Ferdi kazada sektör lideri olan şirket, 2018 yılı ocak-şubat döneminde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 13 artışla 34 milyon TL prim üretti. Şirket, ilk 2 ayda söz konusu branşta hayat şirketleri arasında yüzde 44 pazar payıyla pazar sıralamasındaki 1’inciliğini korudu. Keza, yılın ilk iki ayında hayat branşında da sektör bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 20 büyürken, sektör ortalamasının üzerinde, yüzde 38 büyüyen MetLife, 116 milyon TL prim üretimi gerçekleştirdi. Biz de Hayatımız Sigortalı Dergisi olarak, geçen ay MetLife Emeklilik ve Hayat Genel Müdürü Deniz Yurtseven’i ziyaret ettik. MetLife’ın Kavacık-İstanbul’daki Genel Müdürlük binasında yaptığımız röportajda, Yurtseven’e şirketin hayat ve ferdi kazadaki başarısının sırrını sorduk. Yurtseven, 2018 yılında da MetLife’ın hem hayat sigortası hem de sektör lideri oldukları ferdi kazada istikrarlı büyümesini sürdürmeyi hedeflediklerini ifade ediyor.

600 bini aşkın ferdi kaza poliçesi sattık

Ferdi kazanın, bireyler için çok önemli bir ürün olduğunun altını çizen Yurtseven, 2017’de 600 bini aşkın ferdi kaza poliçesi sattıklarını ifade ediyor. Bir ürünü piyasaya sunarken, öncelikle pazar araştırması yapıldığını, sonrasında da müşteri ihtiyaçlarının belirlendiğini belirten Yurtseven, “Müşteri ihtiyaçlarına göre doğru ürünü satmaya çalışıyoruz. Ferdi kaza da müşterilerin talep ettiği bir ürün. Ferdi kaza dahil tüm ürünlerimizi, müşteri profiline uygun ve gerekli teminatlarla zenginleştiriyoruz” diyor.

MetLife Emeklilik ve Hayat Genel Müdürü Deniz Yurtseven

“Rakamların da ortaya koyduğu gibi hayat ve ferdi kazada başarılı bir büyüme grafiği çizen MetLife, bireysel emeklilikte nasıl bir performans sergiliyor?” Yurtseven’den bu soruya da yanıt vermesini istedik. Yurtseven, emekliliğin yaptıkları işi çeşitlendirdiğini ve şirket olarak her zaman içinde bulunmak istediklerini dile getiriyor. BES ve otomatik katılım için Yurtseven, “Otomatik katılımda DenizBank’la çalışan ve çalışanlarına maaş ödeyen müşterilere odaklandık. Geçen yıl 500 civarında firma, cayma sonrası 60 bin civarında katılımcıya ulaştık. Bu yıl da ilave olarak 500’ü aşkın yeni firma ve 10 bin civarında yeni müşteri daha katıldı.” diyor. Yurtseven’den aldığımız bilgilere göre şirket, BES’te 188 bin, otomatik katılımda da 70 bin olmak üzere toplamda yaklaşık 260 bin katılımcı sayısı ve devlet katkısı dahil 1.6 milyar TL civarında fon büyüklüğüne ulaşmış.

MetLife’ın ferdi kazada başarısının sırrı ne?

  • DenizBank ile yürüttüğümüz başarılı işbirliğimiz.
  • DenizBank’ın bankacılıkta büyürken bankasürans odaklı yaklaşımı.
  • Sunduğumuz ferdi kaza ürünlerinin müşterilerimizin ihtiyaçlarına yönelik olması.
  • Tele-satış ve dijital kanallarımızın efektif kullanımı.
  • Uluslararası bilgi ve birikimimiz.

MetLife dışında hayat sigortaları ve BES’le ilgili sorularımızı yanıtlayan Yurtseven, hayat sigortası branşının 2016’da olduğu gibi geçen yıl da iyi bir performans sergilediğini söylüyor. Hayat branşının, 2017’de yüzde 36 büyüdüğünü belirten Yurtseven, bu durumun kredi piyasası ile yakından ilgili olduğunu belirtiyor. Geçen yıl kredi piyasasının, ihtiyaç ve mortgage kredilerindeki artıştan dolayı iyi bir performans gösterdiğini ifade eden Yurtseven, bu durumun sigorta sektörüne ve hayat sigortalarına olumlu yansıdığını söylüyor.

BES’te yavaşlama var

Yurtseven, hayat sigortalarındaki büyümeye karşın, BES’te ise özellikle 3’üncü basamakta (gönüllü BES) bir yavaşlama olduğu görüşünde. 2013’te devlet katkısı başlamadan önce sisteme ilk 10 yılda 3 milyon kişinin katıldığını hatırlatan Yurtseven, şunları söylüyor: “2013-2017 arasında da 4 milyon kişi sisteme girdi ve toplamda 7 milyon kişiye ulaşıldı. Devlet katkısı sektöre ivme kazandırdı. Ancak, ilk yıllarda, yılda 1 milyon civarında olan yeni katılım, 2016’da 600 bin’e, 2017’de ise 300 bin’e geriledi. Gönüllü BES’teki düşüş trendinin bu yıl da devam ettiğini ifade eden Yurtseven, geçen yılın ilk 3 ayında BES’e 120 bin kişi (net) dahil olurken, bu sayının bu yılın aynı döneminde 30 bin kişiye gerilediğine dikkat çekiyor. Ancak tabii otomatik katılımda da sisteme yeni katılımcılar dahil oldu ve emeklilikte katılımcı sayısı arttı.

Yurtseven’e göre BES yeniden nasıl canlanır?

  • 18 yaş altı nüfusun BES’e dahil edilmesi gerekli.
  • Kıdem tazminatlarının yeniden yapılandırılarak BES’e aktarılması önemli.
  • Konjonktürel olarak işveren katılımı şu an da zor olmakla birlikte, ileriki dönemde kademeli bir katılım yapısı oluşturulabilir.
  • Devlet kurumları, emeklilik şirketleri, özel kurumlar seviyesinde ilişkiler daha da yukarı çekilmeli ve sistem kamuoyuna daha iyi anlatılmalı.

Otomatik katılımda işveren katkısı önemli

Yurtseven, Otomatik Katılım Sistemi (OKS) ile ilgili olumlu düşüncelere sahip. Sektörün OKS’de geçen yılı 3.4 milyon kişi ile tamamladığını belirten Yurtseven, bu yılın tamamında sisteme 4.6 milyon kişinin girmesinin beklendiğini ve sistemde yaklaşık 1.8 milyon kişinin kalabileceğini belirtiyor. OKS’de bu yıl cayma oranlarında bir miktar düşme olduğunu ifade eden Yurtseven, bunun sebebinin otomatik katılımın kamuoyunda bilinirliğinin artması olduğunu söylüyor. Meclis’te kabul edilen Torba Yasa ile gelen otomatik katılımdaki iyileştirmelerle ilgili düşüncelerini açıklayan Yurtseven şunları söylüyor: “Otomatik katılımdan erken çıkanların tekrar istedikleri takdirde dönüş yapabilmesi, cayma süresinin uzatılması ve devlet katkısının nemalandırılması gibi düzeltmeler söz konusu. Bu değişiklikler olumlu olmakla birlikte cayma oranlarını en aza indirecek en önemli alternatifin işveren katkısı olacağını düşünüyorum.

Rakamlarla 2017’de MetLife…

  • Hayat branşında 577 milyon TL prim üretimi gerçekleştirdi.
  • Sektörün, yüzde 36 büyüdüğü hayat branşında yüzde 65 büyüdü; 2017’yi 3’üncü sırada tamamladı.
  • Ferdi kazada 179 milyon TL prim üretimine ulaştı.
  • Vergi sonrası net kâr rakamı, 195 milyon TL.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER