Sigorta şirketleri 2025 yılında kasko seferberliği başlatacak. Şirketler, yeni ürünlerle hiç kasko yaptırmamış araç sahiplerini radarına alırken, bu sayede kasko branşındaki pazar paylarını artırmak için harekete geçti.
SİGORTAMEDYA ÖZEL
Sigorta şirketleri 2025 yılında kasko seferberliği başlatıyor. Bu kapsamda hazırladıkları yeni ürünlerle hem hiç kasko yaptırmamış araç sahiplerini radarına alan şirketler, hem de mevcut müşterilerini koruyarak kasko branşındaki Pazar paylarını artırmak için harekete geçtiler.
Geçtiğimiz yıllarda sektörün büyümesinde oldukça etkili olan kasko branşı özellikle 2024 yılında primlerdeki artış ve ekonomik zorluklar nedeniyle ciddi bir daralma yaşamıştı. 2025 yılı ile birlikte birbiri ardına yeni stratejilerini açıklayan şirketler, hedeflerinin başına kaskoda büyümeyi koydu. Bu kapsamda hazırlanan yeni ürünler içerisinde hiç kasko yaptırmamış araç sahiplerine sunulan ‘alternatif kasko’dan, çevrecilere yönelik hazırlanan ‘sürdürülebilir yeşil kasko’ya ve bütçeye uygun olarak hazırlanan ‘makul kasko’ya kadar birçok ürün yer alıyor.
Daha önce hiç kasko yaptırmayanlara ‘Alternatif kasko’
Hepiyi Sigorta, son olarak, şimdiye kadar kasko yaptırmamış, yalnızca trafik sigortası ile yetinen ve ekonomik bir şekilde aracını güvence altına almak isteyen 4 yaş ve üzeri binek araç sahipleri için Alternatif Kasko ürününü hazırladı. Hepiyi Alternatif Kasko, temel kasko teminatlarını uygun primlerle sağlarken, genişletilebilir yapısıyla dikkat çekiyor. Trafik sigortasının yalnızca karşı tarafın hasarlarını karşıladığı göz önüne alındığında, Alternatif Kasko ile sürücüler kendi araçlarını da ekonomik bir şekilde güvence altına alabiliyor. Alternatif Kasko, çarpışma, çalınma ve yanma gibi temel teminatların yanı sıra, ferdi kaza, ihtiyari mali mesuliyet ve asistans hizmetleri gibi ek teminatları da poliçeye eklemeye olanak tanıyor.
Farklı sürücü ihtiyaçlarına göre hazırlanan kapsamlı kasko
HDI Sigorta, kasko çözümlerini tanıtmak amacıyla yeni iletişim kampanyası başlattı. ‘Kaskoda Doğru Rota, HDI Sigorta’ başlıklı iletişim kampanyası, farklı sürücü ihtiyaçlarına hitap eden geniş kapsamlı kasko çözümleriyle rehberlik ediyor. Kampanya aracılığıyla HDI Sigorta, müşterilerinin ihtiyaçlarına uygun çözümler sunarak, kasko sigortasının yalnızca bir ürün değil, zamanla değer kazanan kapsamlı bir güvence sistemi olduğunu vurguluyor.
Bugün başlayan ve yılsonuna kadar televizyon kanalları, radyolar, açık hava reklam alanları ve dijital mecralar gibi birçok platformda yer alacak kampanyayla bir yandan kasko sigortasına dair farkındalığın artırılması amaçlanırken diğer yandan da kullanıcılara Süper Kasko, Ekonomik Kasko, Dar Kasko ve Pert Kasko gibi ihtiyaca yönelik ürün ve çözümler sunuluyor.
HDI Sigorta Genel Müdürü Firuzan İşcan, kasko sigortasının yalnızca bir poliçe değil, zamanla değer kazanan kapsamlı bir güvence sistemi olduğunu belirtti.
İşcan, “Kasko çözümleriyle bir aracı korumanın ötesinde, beklenmedik durumlarda devreye giren ve huzurlu bir yolculuk sunan önemli bir güvence sağlıyoruz. Sahip olduğumuz güçlü altyapı, hızlı hasar yönetimi ve müşteri odaklı hizmet anlayışıyla şekillendirdiğimiz yeni kampanyamızla, sigorta tercihlerinde doğru rotayı seçmek isteyen herkese rehberlik ediyoruz” dedi.
‘Kusursuz’ Kasko değer kaybı teminatı da veriyor
Geçtiğimiz günlerde bireylerin bütçelerine uygun ‘Makul Kasko’yu çıkartan AREX Sigorta şimdi de ‘Kusursuz Kasko’yu sunmaya hazırlanıyor. AREX Sigorta Genel Müdürü Abdullah Kara, önümüzdeki dönemde büyümek istediği branşlar arasında kaskonun yer aldığını söyledi. Kara, “AREX Sigorta’nın yenilikçi bakış açısı ile hazırlanmış olduğu Kusursuz Kasko ürünü, piyasadaki diğer genişletilmiş kasko ürünlerinden farklı olarak sigortalılara Trafik Sigortası Genel Şartları çerçevesinde hesaplanacak ‘değer kaybı teminatını’ da verecek. Bunun yanında ticari mükelleflerin iş durmasına bağlı kar kaybı teminatı ile maddi ve bedeni zararları içeren bir sigorta poliçesi olacak. Bu şekilde sigortalıların mağduriyetinin önüne geçilmiş olacak” diye konuştu.
Allianz Türkiye’den ilk sürdürülebilir sertifikalı kasko
Allianz Türkiye, sürdürülebilirlik vizyonu çerçevesinde sektöründe bir ilki gerçekleştirdi ve kasko ürününü Türkiye’nin ilk sürdürülebilir sertifikalı kaskosu olarak tescil ettirerek müşterileriyle buluşturdu. Allianz Türkiye’nin kasko ürünü, dünyada mevcut olan en kapsamlı ve detaylı sürdürülebilirlik taksonomi düzenlemesi olan AB Taksonomisi kriterleri ve Allianz Grubu Sürdürülebilir Değer Yaratma Modeli’nin tüm gerekliliklerini karşılayarak “sürdürülebilir ürün” sertifikasını aldı.
Allianz Türkiye kasko ürünüyle, sürdürülebilirlik alanında müşterilerine pek çok avantaj sağlıyor. Ekstrem hava olayları olmadan önce sigortalılar uyarılıyor, iklim risklerine karşı alınabilecek tüm önlemler paylaşılıyor. Kâğıt kullanımını önlemek için tüm poliçeler e-mail formatında sigortalılara iletiliyor. Elektrikli araçlara yönelik özel teminat ve ürünlerin yanı sıra ek olarak yüzde 10 indirim uygulanıyor. Güvenli sürüşün önemi konusunda farkındalık yaratmak amacıyla kış lastiği alımı cazip indirimlerle destekleniyor. Dezavantajlı gruplara ve sivil toplum kuruluşlarına da ayrıca indirim yapılıyor. Allianz Türkiye CEO’su Tolga Gürkan, “İyiden mükemmele doğru gitme hedefiyle çalıştığımız bu süreçte işimizi sürdürülebilirlik prensiplerine uygun şekilde dönüştürmek için kararlı adımlar atmaya devam ediyoruz. Yeşil’, ‘Çevre Dostu’, ‘Sürdürülebilir’ kavramları bir ürün ya da hizmeti tanımlarken kullanıldığında hepimizin takdirini kazanıyor ancak bu kavramları destekleyen veriler sunulmadığında yeşil aklama dediğimiz durum ortaya çıkıyor” dedi.
Sompo Sigorta ‘Somponomi’ ile sigortalıları bilinçli tercihe davet ediyor
Sompo Sigorta, kasko sigortalarındaki liderliğini ve müşteri odaklı stratejilerini vurgulayan yeni iletişim kampanyası “Somponomi” ile dikkat çekiyor. Sigortacılıkta bireylerin kaliteli hizmet ve uzun vadeli değer arasındaki en uygun dengeyi aradığı, rasyonel açıdan mantıklı karar verme sürecini ifade eden Somponomi kavramı, sigortada bilinçli ve değer odaklı seçimler yapmayı vurguluyor. Bu kampanya, sigortacılığın tüketici gözündeki önemini vurgulamak ve bilinçli sigorta tercihlerinin hayatı nasıl kolaylaştırdığını anlatmak için “iyi hizmet, doğru karar” ana teması ile işlendi. 2024 yılında kasko branşında Pazar payını koruyan sektördeki öncü şirketlerden birisi olduklarını belirten Sompo Sigorta Genel Müdürü Fahri Uğur, “2024 hedeflerimizi aştığımız güzel bir yıl oldu. Özellikle oto sigortalar toplamında birinciyiz. Aynı zamanda kaskoda pazar payını koruyan sektördeki öncü şirketlerden biriyiz. Sağladığımızperformans özellikle kasko sigortalarında sektördeki güçlü konumumuzu pekiştirmemizi sağladı. Ek olarak müşteri taleplerine yönelik sunduğumuz akıllı ve yenilikçi çözümlerle şirketin pazar payını genişlettik. Bu dönemde 2,5 milyon müşteriye hizmet sunarak, müşteri tabanımızı yüzde 16 oranında büyüttük. Önümüzdeki yıl da büyümemizi sürdürmek ve daha geniş bir acente ağı ile hizmet sunmak için aynı kararlılıkla çalışmaya devam edeceğiz” diye konuştu.
Müşterilerimizin ihtiyaçlarına görü ürün geliştiriyoruz
Anadolu Sigorta, AS+ Yetkili Servisleri aracılığıyla kasko sigortalılarının hasarsızlık kademelerinin etkilenmemesini sağlarken, araç sahiplerine farklı risklere karşı kapsamlı bir güvence ve onarım paketlerini içeren yenilikçi bir hizmet sunuyor. Anadolu Sigorta, AS+ Yetkili Servisleri’nde müşteri memnuniyetini ön planda tutuyor. Sigortalılar, 7 gün 24 saat, herhangi bir kaza veya arıza durumunda Anadolu Sigorta Müşteri İletişim Merkezi veya Sigortam Cepte uygulaması üzerinden, yolda kalan aracın tamirciye götürülmesi, özel şoför hizmeti gibi benzersiz birçok hizmetten ücretsiz olarak faydalanabiliyorlar. Anadolu Sigorta “Değiştirme Onar” prensibiyle devreye aldığı hizmet sayesinde, AS+ Yetkili Servisleri’nde ağırlıklı olarak parça değişim yerine onarımı tercih ederek hasar kaydının düşürülmesine ve araç ikinci el piyasa değerinin korunmasına katkı sağlıyor. Anadolu Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Ali Kaplan, “Anadolu Sigorta olarak müşterilerimizin ihtiyaçlarını yakından takip ediyor ve onların ihtiyaçlarına göre ürün ve hizmetler geliştiriyoruz. AS+ Yetkili Servislerimiz aracılığıyla sunduğumuz avantajlı hizmetler sayesinde de müşterilerimizin zor zamanlarında yanında duruyor, diğer yandan da parça değişimi yerine onarım imkânı sağlayarak ülke ekonomisine katkıda bulunuyoruz” dedi.
Magdeburger Sigorta, araç sahiplerini “İhtiyariMAG” ile koruyor
Magdeburger Sigorta’nın yeni nesil “İhtiyariMAG” ürünü, esnek yapısı ve kapsamlı güvencesiyle sektördeki diğer İhtiyari Mali Mesuliyet (İMM) ürünlerinden ayrışarak, araç sahiplerine mali açıdan ekstra bir koruma kalkanı sunuyor.
Otomobil ve kamyonet sahipleri, trafik sigortaları hangi firmadan olursa olsun ve araçlarının kasko durumuna bakılmaksızın ürünü satın alabiliyor ve kendilerine güvence sağlayabiliyor.
Trafik poliçelerinin mevcut yasal limitleri, günümüzün yüksek değerli araçları ve karmaşık trafik koşulları düşünüldüğünde yetersiz kalıyor. 2024 yılı zorunlu trafik sigorta poliçeleri, araç başına 200.000 TL maddi hasar ve kişi başına 1.8 milyon TL bedeni hasar teminatı sağlıyor. Ancak 10-15 milyon TL değerindeki lüks bir araçta meydana gelebilecek orta ölçekli bir hasar bile kolaylıkla 1 milyon TL’yi aşabilirken, zorunlu trafik sigortası poliçesi bu hasarları karşılamada yetersiz kalabiliyor.
İhtiyariMAG içerisinde isteyen müşterilere Asistans teminatı da sunuluyor. Bu teminat ile kaza veya arıza durumunda araçlarının çekilmesi ve ihtiyaç halinde vinç ile kurtarılması hizmeti sağlanabiliyor. Bu teminata 10 yaşa kadar olan araçlarda arıza hali de dahil ediliyor.
Ayrıca kaskosu olan müşteriler dilerlerse mevcut kasko poliçelerindeki İMM teminatını da İhtiyariMAG ürünü ile artırabiliyor.
AcnTURK Sigorta’dan ‘Kaza Yaparsan Öde Kasko’
AcnTURK, sigortalıları için yeni alternatif bir kasko ürünü sunuyor. Şirket, ‘Kaza Yaparsan Öde Kasko’ ürünüyle yüksek fiyat nedeniyle kasko yaptırmaktan kaçınan sigortalıların poliçelerinde teminatları azaltmadan ama toplam prim miktarının da yarısını ödeyerek araçlarını güvence altına alma imkânı sunuyor. ‘Kaza Yaparsan Öde Kasko’ yanma, çalınma, deprem, sel, dolu, fırtına ve yer kayması gibi diğer risklerde de ek bir ödeme talep etmiyor.


