AcerPro tarafından düzenlenen ‘Dijital Bankasürans Türkiye & Global 2016’ Zirvesi’nde sigorta şirketlerinin bankasürans ve internetten satış gibi alternatif dağıtım kanallarıyla müşterilerine satış yapma imkânlarının arttığı belirtilerek, sektörün bu fırsatı kaçırmaması gerektiği vurgulandı.
Günümüzde sigorta sektörü ile ilgili olarak kullanılan herkesin bildiği yaygın bir söylem var: “Sigorta sektöründe potansiyel büyük!” Yabancı sigorta gruplarının, Türkiye’ye akın etmeye başladıkları yaklaşık 10 yıl önce kullanılmaya başlanan bu söylemden halen vazgeçmedik. Kuşkusuz, son 10 yılda sektörde çok şey değişti. Sigortalı sayısı da artış gösterdi. Son yıllarda aslında sektörde değil, Türkiye’de de çok şey değişti. Yaşanan dijital ve teknolojik devrim sayesinde internetsiz, akıllı telefonsuz işlerimizi yapamaz duruma geldik. Kuşkusuz, teknolojideki baş döndürücü değişim, sigorta sektörüne de çok büyük fırsatlar sunuyor. Teknolojik gelişmeler ve sigorta sektörü üzerindeki etkileri, dün (4 Ekim 2016) AcerPro tarafından, Finansbank Genel Müdürlük binasının Kristal Kule Konferans salonunda düzenlenen ‘Dijital Bankasürans Türkiye & Global 2016’ Zirvesi’nde tartışıldı. Zirveye katılan konuşmacılar, kamuoyuna iki temel mesaj verdi:
1) Teknoloji gelişiyor; sigorta şirketlerinin bankasürans ve internetten satış gibi alternatif dağıtım kanallarıyla müşterilerine satış yapma imkânları artıyor.
2) Ancak, sigorta şirketleri bu fırsatı yeterince kullanamıyor.
“Trafikte hızlı fiyat düşüşü beklentisi yanlış”
Zirvede açılış konuşmasını yapan Türkiye Sigorta Birliği (TSB) Başkanı Ramazan Ülger, genç nüfusun teknolojiyle olan bağlılığını anlatmak için “Gençler yemeklerini bile internetten sipariş ediyor” dedi. Ülger’in verdiği örnek, başta gençler olmak üzere teknolojiyle haşır neşir olan herkese internetten sigorta ürünleri satılabileceği konusu zirveye katılanların da ilgisini çekti. Son aylarda basının da ilgi odağı olan trafik sigortası ile ilgili olarak da görüşlerini açıklayan Ülger, trafik sigortasındaki fiyatların düşmeye başlamakla birlikte, kamuoyunda fiyatların hızlı düşmesi konusunda oluşan beklentinin yanlış olduğunu söyledi. Trafik branşındaki zararın, 7.9 milyar TL olduğunu, fiyat artışına gidilmesinde de söz konusu zararın etkili olduğunu ifade eden Ülger, zararın azalması ve bilançoların düzelmesiyle birlikte fiyatlardaki düşüşün süreceğini kaydetti.
Kaliteli dijitalleşme önemli
‘Dijital Bankasürans Teknolojileri’ konulu bir sunum yapan AcerPro Yönetim Kurulu Başkanı Fatih Acer ise 2015 yılı verileri itibariyle Türk sigorta sektörünün büyüklüğünün 31 milyar TL olduğunu ve bankasürans kanalının 6.9 milyar TL ile bunun yüzde 22.3’ünü oluşturduğunu söyledi. Sigorta sektörünün 2 trilyon TL büyüklüğünde krediyi koruma altına aldığını belirten Acer, bankasürans kanalındaki hızlı büyümede söz konusu kanalın sektöre sağladığı yeni müşteriler, yeni ürünler ve teknolojik altyapıların sağladığı faydaların etkili olduğunu vurguladı. AcerPro hakkında da bilgiler veren Acer, 2005 yılından bu yana ‘Online sigortacılık’ üzerinde çalışmalarını sürdüren AcerPro’nun, ‘SigortaPro’, ‘GatewayPro’ ve ‘BankasüransPro’ ürünlerini geliştirdiklerini ifade etti. Bu yıl İsviçre-Zurich’te faaliyet göstermeye başladıklarını belirten Acer, gelecek yıl İngiltere, daha sonra da ABD’de ofis açmayı planladıklarını söyledi. Sigorta şirketlerine de mesajlar veren ve ‘kaliteli dijitalleşme’nin önemini vurgulayan Acer, şirketlerin acentelere gerekli teknolojik altyapıyı sağlamaları ve dijital platform deneyimine sahip bireyleri istihdam etmeleri gerektiğini söyledi. Toplantıda ‘Sigorta Temalı Dijital Ajans’ başlıklı sunumuyla AcerCrea hakkında bilgiler veren AcerCrea Ajans Başkanı Aslı Çırnaz da sigorta sektörüne yönelik özel bir yapı getirdiklerini söyledi.
“Türkiye’ye yardıma hazırız”
Birleşik Krallık, İstanbul Başkonsolosu Judith Slater de ‘Yazılım ve Finans Sektörü’ başlıklı sunumunda, finans ve teknolojini bir araya gelmesiyle oluşan fin-tech sektörü ile ilgili bilgiler verdi. İngiltere’nin Avrupa Birliği’nden (AB) ayrılması-Brexit’den sonra bile yabancı yatırımcıların İngiltere’de fin-tech sektörüne yatırım yaptıklarını belirten Slater, İngiltere’nin bu alanda çok gelişmiş olduğunun altını çizerek, Türkiye’ye de yatırım, ticaret anlamında yardım etmeye hazır olduklarını ifade etti.
‘Dijitalde Sigortacılık’ konulu bir sunum yapan Milliyet Dijital Reklam Grup Başkan Yardımcısı Ufuk Büyük de Türkiye’de TÜİK verilerine göre 37 milyon tekil kişinin internet kullandığını ve internet kullanım oranı yüzde 60 olduğunu ifade etti. Büyük, sigorta sektörünün de nüfusun çoğunluğunun internet kullanan bir toplumda ciddi satış potansiyeline sahip olduğunun altını çizdi.
“Veriyi fayda olarak sunuyoruz”
Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi CEO’su Aydın Satıcı ise zirvede yaptığı konuşmada sigortacılıkta inovasyonun önemine değindi. “SBM’nin kuruluşu bir inovasyon” diyen Satıcı, petrolden bile değerli hale gelen veriyi, sigortalı ve sigorta şirketlerine fayda sağlayacak ürünler olarak sunduklarını belirtti.
Sigorta müşterisi de artık dijital
Zirvede düzenlenen ‘Türkiye Bankasürans Forumu’ ve ‘Global Bankasürans Forumu’ başlıklı iki ayrı oturumda ise Türkiye ve diğer ülkelerin bankasürans deneyimleri paylaşıldı. İlk olarak düzenlenen Türkiye Bankasürans Forumu, SigortaMedya Genel Yayın Yönetmeni Can Kantar’ın moderatörlüğünde gerçekleşti. Forumda Garanti Emeklilik Genel Müdürü Cemal Onaran, Anadolu Sigorta Banka Sigortacılığı Müdürü Ahmet Gökhan Kerem, Generali Sigorta Direkt Satış ve Pazarlama Müdürü Burak Gündüz ve Finansbank KOBİ Bankacılığı Sigorta Yönetimi Müdürü Sancar Akcan konuşmacı olarak yer aldı.
Cemal Onaran, “Do It Yourself (Kendin yap)” felsefesinin finansal hayata uyarlanmaya başladığını belirterek, “Müşteriler ihtiyacına uygun ürün almayı tercih ediyor. Ürünlerde istediğini alıyor, istemediğini almıyor. Yeni dünya düzeninde biz de müşterimizin ihtiyacını karşılamasını sağlıyoruz. Teknolojik gelişmelere odaklanmış ayrı bir ekibimiz var ve bu tür gelişmelere en hazırlıklı şirketlerden biriyiz” dedi.
Sancar Akcan ise genç ve dinamik bir neslin geldiğine dikkat çekerek, dijital olarak gelen bu nesile güven ve şeffaflığı anlatmanın önemine dikkat çekti. Akcan, “Onlara sektörü ve ürünleri güven boşluğu olmadan anlatmalıyız” şeklinde konuştu.
Ahmet Gökhan Kerem ise İş Bankası ile her hareketlerinin ses getirmeye başladığını belirterek, 3 milyara yakın müşteri ile temas kurduklarını belirtti. Kerem, “Bugün itibarıyla 350 milyon TL’lik bir prim üretimine sahibiz. Bu da 881 bin poliçe anlamına geliyor. Gelecek umut vaat ediyor. Bizler de KOBİ’lere ağırlık vermiş durumdayız” ifadelerini kullandı.
Burak Gündüz ise Generali Sigorta’nın iki yıldır dijital dönüşüm içerisinde olduğunu belirterek, “Yurtdışından knowhow aldık ama ülkemizde de çok şey öğrendik. Keşke yapmasaydık dediğimiz, ders çıkardığımız yerler de oldu” dedi. Gündüz, sigorta müşterilerinin de dijital olduğunu ve bu yönde beklentilerinin arttığını da szölerine ekledi.
“Türkiye’de bankasüransta fırsatlar var”
Global Bankasürans Forum’u ise İstanbul Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Selim Yazıcı moderatörlüğünde gerçekleşti. Forumda NN Group Holland Uluslararası Dağıtım Kanalları Başkanı Friso Keijzer, SHAW International (UK) Yönetici Ortağı Andrew Warburton ve FWU Global Takaful Solutions CEO vekili Sohail Jaffer konuşmacı olarak yer aldı. Katılımcılar ülkelerindeki bankasürans deneyimlerini paylaşırken, Türkiye’de genç nüfus ile birlikte bu alanda fırsatların olduğunu ve araç, konut, sağlık gibi ürünlerin bu kanalda satılabileceğini kaydetti.
“Darbelere karşı sigortalı toplumuz”
Dijital Bankasürans Türkiye & Global 2016’ Zirvesi’nde açılış konuşmasını yapan AK Parti Genel Başkan Yardımcısı ve T.C. Milletvekili Prof. Dr. Yasin Aktay da konuşmasında, 15 Temmuz’da yaşanan darbe teşebbüsü ve vatandaşların demokrasiye olan bağlılıklarına dikkat çekerek, “Türkiye, darbelere karşı öngörülemeyen tehlikelere karşı sigortalı bir toplum” dedi. Google’da arama yaparken rastladığı bir makalede, bankasüransın sigorta sektörü içindeki payının yüzde 9 olduğunu altını çizerek, bu oranın Türkiye Sigorta Birliği Başkanı Ramazan Ülger’in de belirttiği gibi günümüzde yüzde 14’lü seviyelere çıkmasının sektörün gelişimi anlamında önemli bir gösterge olduğunu vurguladı. 79 milyon genç ve dinamik nüfusa sahip Türkiye’nin her bakımdan uluslararası yatırımcıların da ilgisini çekmeye devam ettiğini belirten Aktay, bu bağlamda Finansbank’ın da Katar Ulusal Bankası’na (Qatar National Bank, QNB) satışını hatırlatarak, bu gelişmenin Türkiye ve Katar arasındaki ilişkilerin köklü hale gelmesine katkıda bulunacağını söyledi. “Genç nüfusumuzun çok olması geleceğimizin sigortasıdır” diyen Aktay, sigorta konusunun dünyanın dönüşümünün bir ifadesi, bir düşünce tarzı olduğunu belirterek, modern dönemde her şeyin kontrol altına alındığı bir ortamda bir sürprizle karşılaşıldığında onu telafi edecek bir sigorta sisteminin olması gerektiğini vurguladı.
Sigorta, yemeğe mi benziyor?
Yemeği sipariş etmek ile sigorta poliçesi düzenlenmesini eşit gören bir şirket hakkında çok da yorum yapamıyorum.
Yemeği yedikten sonra mideyi bozduğunda restoran ilgilenmiyor ama poliçe kesildiğinde hasarda acente ilgileniyor. Bunu hala anlayamamış olmaları ne kadar acı!!!