24 Aralık 2024, Salı
spot_img

Vatandaş UniKasko’yu tuttu, yenileme oranı %75’i buldu

2018’de kâr odaklı çalışacaklarını belirten Unico Sigorta Genel Müdürü Cenk Tabakoğlu, yeni yılda da UniKasko’ya yatırımlarının artacağını vurguluyor. Tabakoğlu, “Müşteri memnuniyeti çok yüksek diğer şirketlerde yenileme yüzde 60’lardayken UniKasko’da bu oran yüzde 75’leri buluyor” diyor.

HAYATIMIZ SİGORTALI

Hollanda’lı Kibele B.V.’nin, 2014 yılında Aviva Sigorta hisselerini devralmasından sonra, 2015’te hayat dışı sektörde Unico Sigorta unvanıyla yoluna devam eden şirket, sektörde hayli iddialı. Sigortalılar tarafından çok tutulan UniKasko ürünü ile dikkatleri çeken Unico Sigorta sektörde yeni hamlelere hazırlanıyor. Biz de Hayatımız Sigortalı Dergisi olarak Unico Sigorta’nın Genel Müdürü Cenk Tabakoğlu ile geçen ay bir araya geldik. Şirketin Kadıköy-Nida Kule’deki Genel Müdürlük binasında Tabakoğlu ile 2018 yılındaki hedefleri ve sektörle ilgili sohbet ettik.

Unico Sigorta Genel Müdürü Cenk Tabakoğlu

2018 yılında da hedeflerinin kâr odaklı büyümek olduğunu ifade eden Tabakoğlu, önceliklerinin UniKasko başta olmak üzere kasko ve yangın sigortasında yatırımları arttırmak olduğunu söylüyor. UniKasko’nun sigortalılar tarafından çok beğenildiğini ifade eden Tabakoğlu, “Müşteri memnuniyeti çok yüksek diğer şirketlerde yenileme yüzde 60’lardayken UniKasko’da bu oran yüzde 75’leri buluyor. Bu bizim için önemli. Müşteri memnuniyeti Unico Sigorta’nın önceliklerinin en başında yer alıyor” diyor.

UniKasko kahraman ürünümüz

Financial Innovation Awards (FIA) ödüllerinde, en yenilikçi ürün kategorisinde finalist olan UniKasko’nun, şirketin kahraman ürünü olduğunu ifade eden Tabakoğlu, “Unico Kasko’ya yatırımlarımızı arttırmaya devam ediyoruz” diyor. Sektörün 2017 yılında yüzde 11 büyüdüğünü söyleyen Tabakoğlu,” Biz sektörün üzerinde büyüyen bir şirketiz. Başlıca büyümek istediğimiz alan kasko ve yangın sigortası. Belirlediğimiz bir pazar payı yok. Kâr odaklı çalışan bir şirketiz. Bu sene yüzde 50 oranında bir büyüme sağladık. Bunu devam ettirmek istiyoruz.

Şirketi devraldığımızda 250 milyon TL olan pirim oranı şuan 500 milyon TL’ye ulaşmış durumda bu bizi küçük ölçekli sigorta şirketinden orta ölçekli bir sigorta şirketi olmaya taşıyor. Bizim derdimiz ilk 10 şirketten biri olmak” diyor.

Hata yapmaktan korkmuyoruz

“Biz yalan söyleyecek kadar akıllı değiliz”

Genç ve tecrübeli bir ekip olduklarını, çalışırken de eğlenebildiklerini belirten Tabakoğlu, şu değerlendirmelerde bulunuyor: “Bizim için iletişim her açıdan çok önemli. Şirket olarak hata yapmaktan korkmuyoruz. Başarısızlıkta bizim için başarılı olmak kadar önemli. Sürekli yeni şeyler deniyoruz. 2018 yılında da hedefimiz büyümek, kar odaklı çalışıyoruz önceliğimiz kasko ve yangın sigortasında yatırımları arttırmak. Riskleri hesaba katıyoruz. Şirket olarak şeffaf bir yol izliyoruz. Biz yalan söylecek kadar akıllı değiliz. Ajandamız hem içeriye hem de dışarıya aynı şeyleri aktarıyor.”

2018’i KOBİ yılı ilan ettik

2018 yılını küçük ve orta büyüklükteki şirketler (KOBİ) yılı ilan ettiklerini ifade eden Cenk Tabakoğlu, KOBİ’lere sosyal medyada ve dijitalde KOBİ’lere nasıl ulaşacaklarını araştırırken pazar araştırması yapmak için 2018 yılı içerisinde ciddi bütçe ayırdıklarını belirtiyor. Buna ek olarak yaşanan en büyük sorunun iletişim olduğunu söylüyor. Sektörde son yılların moda terimi ‘dijitalleşme ile ilgili olarak görüşlerini açıklayan Tabakoğlu, “Biz kendimizi dijitalleştirdiğimiz zaman dijitalleşmiş olacağız, ancak henüz o noktada değiliz” diyor. diyen Bu konuda diğer şirketlere oranla daha avantajlı hissettiklerini belirten Tabakoğlu, şunları söylüyor: ” Bizden önce yapılmış işlerden feyz alıyoruz. Yapılan hataları iyi gözlemliyoruz. Kendimizi avantajlı hissediyoruz. Dersimize iyi çalışıyoruz. Dijitalleşmede en önde ilerleyen şirketlerden biriyiz.”

58-59-CENK UNICO.QXD:Layout 1
“Büyümemizin motoru acenteler”

Acentelerle ilişkilerinin nasıl olduğunu sorduğumuz Tabakoğlu, “Biz kolay ulaşılabilir bir şirketiz. Bana isteyen telefonumdan ulaşabilir. İletişime önem veriyoruz. Tutamayacağımız hiçbir sözü vermiyoruz. Net olmaya çalışıyoruz. Bu yüzden de acentelerin güvenini kazanmış durumdayız. Hayal kırıklığı yaşatmıyoruz. Ürünlerimiz ve süreçlerimiz iyi bir şekilde ilerliyor. Bizim büyümemizin motoru acenteler. Acenteler Unico Sigorta’yı seviyor” diyor.

Gerçekleşmesinin son derece zor gerçekleştiği zaman ise yaşanan hayati, mali kaybın çok üst derece olduğu risk çeşidi olan katastrofik risk hakkında Tabakoğlu, şunları söylüyor: “Maalesef bu sene pek çok sorun yaşadık. Bir ay içinde 1 dolu 2 sel 1 deprem yaşadık. Hala doludan kaynaklanan hasar raporları alıyoruz. Bu senenin ve önümüzdeki senenin oyun planı bu riskleri hesaplayıp öngörüler içerisine koymaktan ziyade bunu önleyici ne yapılabilir? Sorusunun yanıtlanması gerek. Hiç kimse sigorta karşılayacak bile olsa arabasının doludan zarar görmesini istemez. Örnek vermek gerekirse bir fabrika düşünelim, o fabrikada yangın çıktı. Sigorta hasarı karşıladı ancak hiç kimse işinin aksamasını istemiyor.”

Havuz kâr ederse fiyat düşer

Havuz sistemi ile ilgili olarak da düşüncelerini açıklayan Tabakoğlu, havuzun kâr etmesi halinde rekabette fiyatların düşeceğini ve tüketiciye ürün ve hizmetin daha uygun bir fiyata yansıyacağını, buna karşın risklerin arttıkça bunun maliyete de yansıması olacağını söylüyor. Dolunun ardından herkesin kasko yaptıracağını düşündüğünü ifade eden Tabakoğlu “Tüketiciye daha uygun fiyatlar sunulması için havuzun kâr yapması gerekiyor” şeklinde konuştu.

Kabahat hem sigorta şirketi hem de tüketicide

Türkiye’de sigorta bilincinin neden artmadığını sorduğumuz Tabakoğlu, bu konuda kabahatin hem tüketicide hem de şirketlerde olduğunu söylüyor. Bu konuda İlk önce şirketlerin kendilerinde hata bulmalarının gerekli olduğunu ifade eden Tabakoğlu, “Tüketiciye kasko ile trafik sigortasının farkını anlatmamışız. Konut sigortası, yangın sigortası, dask diyoruz ancak içeriklerini tüketiciye aktarmıyoruz. Tüketici deprem sigortasının neleri kapsadığını bilmiyor. Bu yüzden de sigorta bir lüks olarak görünüyor. Tabi bunların yanı sıra sosyo ekonomik durumlarında etkisi var” diyor.

Tabakoğlu’nun verdiği bilgilere göre, Unico Sigorta’nın 3 yıl önce 190 milyon TL olan prim üretimi, bu yıl 450 milyon TL’ye ulaştı. 2017 yılındaki prim üretimiyle sektörün 5 katı büyüdü. Yangın ve özellikle kasko branşında pazar payı artıyor.

Çok akıllı değiliz; yalan söyleyemiyoruz

“Biz şeffafız, samimiyiz düşündüğümüzü söylüyoruz”

Unico Sigorta’nın Genel Müdürü Cenk Tabakoğlu, dışarıya da içeriye de gösterdikleri tek bir ajandalarının olduğunu belirterek şunları söyledi: “Biz şeffafız, samimiyiz düşündüğümüzü söylüyoruz. Dışarıya söylediğimizle içeriye söylediğimiz arasında bir fark yok. Biz çok akıllı değiliz, yalan söyleyemiyoruz. Olduğumuzun dışında bir şey aktarmıyoruz. Sektörde sorguladığımız şeyler var. Bir şeyleri daha farklı yapmak istiyoruz. Bizi diğer şirketlerden ayıran en önemli özellikte bu deniyoruz. Başarılı ve başarısız olduğumuz noktalar var ancak başarısızlığı da başarı kadar değer veriyoruz. Denerken çok mücadele ediyoruz. Bazen düştüğümüz de oluyor ancak kalkıp devam edebiliyoruz. Mücadeleci olmak bunu gerektiriyor.”

UniKasko Sigortalıya sağladığı avantajlar

  • UniKasko diğer kasko sigortalarından farklı olarak aylık bir sigorta ürünü.
  • Sigortalı bir kasko sigortasında ihtiyacın olan tüm teminatlara ilk 3 ay boyunca 9 TL’ye sahip olabiliyor.
  • 3. aydan sonraki aylarda da en iyi fiyatla kaskosunu kullanmaya devam edebiliyor.
  • Sigortalı ne kadar ödeyeceğini satın almadan önce biliyor.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER