Otomatik katılım uygulamasıyla birlikte 2017 yılına hızlı bir başlangıç yapan Vakıf Emeklilik, 160 bin çalışanı Bireysel Emeklilik Sistemi’ne dâhil etmek üzere anlaşmaya vardı.
Vakıf Emeklilik, otomatik katılım uygulaması kapsamında Türkiye’nin önde gelen şirketleri ile toplam 160 bin kişiyi Bireysel Emeklilik Sistemi’ne (BES) dâhil etmek üzere anlaşmaya vardı. Yeni uygulamaya hızlı bir başlangıç yapan Vakıf Emeklilik, aynı zamanda bankası haricinde sisteme firma alan ilk emeklilik şirketi oldu. Vakıf Emeklilik Genel Müdürü Özgür Obalı, 2016 yılını 4.7 milyar TL fon büyüklüğü ve yüzde 7.92 pazar payı ile kapattıklarını belirterek, otomatik katılım uygulamasının sektöre katacağı ivme ile çok daha hareketli bir yıl geçireceklerini söyledi.
‘Otomatik BES Şubesi’ operasyonel süreçleri yönetecek
2016 yılında gerçekleştirdikleri teknolojik altyapı değişikliğinin de avantajıyla, otomatik katılım sistemi kapsamında hem insan kaynakları profesyonellerine hem de katılımcılarına ayrıcalıklı teknolojik hizmetler sunacaklarını belirten Obalı, bu hizmetlerden ilki ve en önemlisinin ‘Otomatik BES Şubesi’ olduğunu söyledi. Obalı, “Otomatik BES Şubesi ile insan kaynakları profesyonelleri, basit ve hızlı bir şekilde firmalarına ait otomatik BES sözleşmelerine dair tüm operasyonel süreçlerini yönetebilir, firma ve çalışanları özelinde ihtiyaçları olan tüm bilgilere ulaşabilirler. Otomatik BES Şube üzerinden giriş ve tahsilat işlemleri yapabilir, sözleşme ve katılımcı bilgilerini tüm detayları ile birlikte görüntüleyebilirler. Çalışanlar ise internet ve mobil şubelerimiz üzerinden sözleşmelerine dair bilgilere bakabilir ve işlemlerini gerçekleştirebilirler” dedi.
“SMS ve Whatsapp desteği de veriyoruz”
Genel Müdür Obalı, otomatik BES’te sundukları diğer hizmetler ile ilgili ise ‘Otomatik BES Bilgilendirme Hattı’ndan bahsetti. Bu hattı hem İK profesyonellerinin hem de katılımcıların kullanabileceğine ve işlemleri ile ilgili canlı destek alabileceğini belirten Obalı, müşterilerinin ‘Otomatik BES Şubesi’ ve ‘Otomatik BES Hattı’na ilave olarak fon seçiminde interaktif SMS desteği ve Whatsapp uygulaması ile direkt olarak müşteri temsilcisi ile yazışarak bilgi alabildiğini söyledi. Obalı, “Otomatik katılım ile sisteme girecek firmalara ayrıca VakıfBank’ın bine yakın hizmet noktası ve Vakıf Emeklilik’in ülke geneline yaygın 20 farklı bölge ofisi ile yerinde danışman desteği sağlıyoruz. Teknolojik gelişmelerin yanı sıra insan faktörünün ve yüz yüze iletişimin de hiçbir zaman ortadan kalkmayacağını düşünüyoruz. Bu nedenle biz de 360 derece bir hizmet anlayışı benimsedik. Müşterilerimize iletişim tercihlerine göre dijital, yüz yüze veya hibrid bir hizmet vermeyi amaçlıyoruz” şeklinde konuştu.
Tasarruf oranlarını ihtiyacımız olan seviyeye çıkaracağız
Vakıf Emeklilik’in performansını değerlendiren Obalı, “Otomatik katılımın başlamasıyla birlikte kısa sürede sektörde fark yarattık. Ülkemizin önemli şirketleri bizi tercih etti. Otomatik katılım sürecinde sisteme dâhil ettiğimiz firmalardan sıkıntı çekmeden işlemleri yerine getirdiklerine dair pozitif geri bildirimler almak bizleri memnun ediyor. Şu ana kadar 160 bin çalışanı BES’e dâhil etmek üzere birçok şirketle el sıkıştık. Ocak ayında 2 milyon, Nisan ayında 4 milyon ve Temmuz ayında da 1,5 milyon kişi kademeli olarak sisteme dâhil olacak. Umarım otomatik BES ile Türkiye’nin tasarruf oranlarını, ihtiyacımız olan seviyeye çıkaracağız” dedi.