10 yıl aradan sonra ilk kez geçtiğimiz yıl kârlılığa dönüş yapan Unico Sigorta, yeni yönetimiyle şirketi 3 yılda bu noktaya getirdi. Unico Sigorta CEO’su Cenk Tabakoğlu, “Çok hızlı bir büyüme yaşadık. Bu kârlılığı da beraberinde getirdi” dedi.
Sigorta sektörü genelinde zorlu bir sene olarak görülse de, 2017 yılı Unico Sigorta’ya uğurlu geldi. Attığı emin adımlar ile hayat dışı branşta en çok büyüyen 3 şirketten biri olarak, Aviva Sigorta dönüşümünün 3. yılında yeni yönetimiyle şirket kârlılığa döndü. Bu 3 yıldır şirkette CEO koltuğunda oturan Cenk Tabakoğlu, “Bizim için kârlılık çok önemli” derken, bu süreci kârlı alanlara odaklanıp ölçek ekonomisi yaratarak, yenilikçilik bakış açısını benimseyerek ve dijitalleşme stratejisini sürdürerek gerçekleştirdiklerini belirtti. Sektör büyüme ortalaması yüzde 12 iken, şirketin 2017 yılında yüzde 56 oranında büyüme gerçekleştirdiğini belirten Tabakoğlu, “Üretimimizi de yaklaşık 470 milyon liralık bir prim üretimiyle kapadık. Devraldığımızda bu rakam 190 milyon liraydı. Çok hızlı bir büyüme yaşadık. Bu kârlılığı da beraberinde getirdi. Bundan dolayı çok mutluyuz” diye konuştu.
Müşteri istedi UniKasko’yu çıkarttık
Unico Sigorta’yı sektörde öne çıkaran ürünlerden birisi de kasko alanında piyasaya sürdüğü UniKasko. Bu ürünü çıkarmadan önce ciddi bir pazar araştırması yaptırdıklarını kaydeden Tabakoğlu, ürünün hazırlanması sırasında müşteri taleplerinin ön planda olduğuna dikkat çekti. Tabakoğlu, UniKasko ile ilgili süreci şu şekilde anlattı: “Biz UniKasko’da öncelikle abonelik usulünü getirdik. Müşterilerimiz bu sistemle UniKasko’yu kullandığında ödemelerini 12 ayda taksitli olarak ödeyebildiler. Taksitli ödemenin yanı sıra UniKasko’da müşterilerimizin kredi kartlarını da bloke etmiyoruz, ödemeleri her ay kredi kartlarından çekiyoruz. Müşterilerimizin bir diğer yorumu ise ‘Ben aracımı kullanmadığım dönemde neden kaskoya para ödüyorum?’ oldu. Durdur-başlat özelliğimiz burada devreye girdi… UniKasko’da aracınızı kullanmadığınızda ürünü durdurup daha sonra devreye alabiliyoruz. Bunların yanı sıra yenileme derdi yok. Acentelerimiz için de avantajlı olan tarafı bu. Tüm süreçlerle biz uğraşıyoruz, acentemizin komisyonunu da ödüyoruz. Acentelerimiz sistemin dışına itmiyoruz. Onlar da bizimle birlikte dijitale taşınmış oluyor. Bizim şirkette şeffaf bir yönetim şeklimiz var. Müşterimize ve acentemize ne vaadimiz varsa onu yapıyoruz.”
UniKolay acentelerin işini kolaylaştıracak
Acentelere yönelik dijital projeleri UniKolay’dan da bahseden Tabakoğlu: “Platformu tasarlarken hız ve basitliğe odaklandıklarını söyledi. Şu an UniKolay’ın pilot dönemindeyiz, müşteri temsilcilerimiz acentelerimizi ziyaret ettiklerinde platformu anlatmadan acentelerin işlemlerini kolayca yapmaya başladıklarını ve eğitim sürecine ihtiyaçları olmadığından bahsediyorlar. Bu sebeple biz de platformun logosunu kolaylığa vurgu yapmak için parmak şıklatmak üzerine tasarladık. UniKolay parmak şıklatmak kadar kolay. Projenin hasar tarafında acentelerimiz ve hasar ekiplerinin iletişimini hızlandırmak için yazışma yapabilecekleri bir ayağı da olacak. 2018, UniKolay ile acentelerimizin gündelik hayatlarını kolaylaştırmaya yönelik yatırımlarımızın devam edeceği bir sene olacak.
Dijital alanda ikinci faza geçiyoruz
Unico Sigorta CEO’su Cenk Tabakoğlu, şirketin yeni dönemde uygulamaya koyacağı projeler hakkında da bilgi verdi. 2018 yılının geçmiş dönemde teknolojiye yapılan yatırımların sonuçlarını görmek açısından önemli olacağının altını çizen Tabakoğlu, ana gündemin yeni ürünler geliştirmek olduğunu belirtti. “Bizden bu işi öğrenen, ‘Unico ne yapıyor’ diye bakan çok şirket var. Yönetim kurulu toplantılarımızda dahi gündemimiz “Dijitalde bunları başardık, peki liderliği nasıl sürdüreceğiz?” oluyor. İşte biz bu noktada ikinci faza geçmiş durumdayız, farklı planlarımız var. Sadece bir kısmını anlatabiliriz. Bu anlamda heyecan verici bir gelecek bizi bekliyor” dedi.
Yeni nesil işlere odaklandık
Tabakoğlu, projenin detayları ile ilgili ser verip sır vermese de anlattıklarından nesnelerin interneti teknolojisiyle sektöre yeni bir girişimi sunmak üzere olduklarını öğrendik. Unico Sigorta’nın dijital anlamda ikinci faza geçiş yaparken planladığı yeniliklerden birisi de farklı bir strateji ile sigorta satışını artırmak. Bu kapsamda yeni nesil işlere odaklandıklarını kaydeden Tabakoğlu, “Biz sigortayı, sigorta diye satmak yerine başka şeyler satmak istiyoruz. Tüketicinin günlük hayatta işine yarayacak işlerin peşindeyiz. “Hem önleyici, hem de hasar getirmeyecek ürünleri sunmak istiyoruz.” Bu noktada piyasanın kendilerinden beklediği yenilikleri sunmak istediklerini kaydeden Tabakoğlu, hedefledikleri yeni proje ile ilgili bazı detayları şu şekilde açıkladı: Dijitalleşme dendiğinde herkesin ilk algısı, acentenin dijitalleşmesi, dijitalden ürün satmak, belki yeni dijital bir ürün sunmak oluyor.” Biz Unico Sigorta olarak daha farklı bir bakış açısı benimsiyoruz. Yaptığımız pazar araştırmalarımızda, halkımızda sigortaya karşı negatif bir algı olduğunu gördük. Örneğin şirketler konut sigortalarında genellikle asistans özellikleri ile satış yapıyor. O zaman da yapılan satış konut sigortası olmaktan çıkıp, kuru temizleme veya çilingir hizmeti satışına dönüşüyor. Unico Sigorta olarak bu stratejiyi uygulamaktansa daha farklı bir çözüm bulma yoluna yöneldik. O kadar çok gelişmiş cihazlar var ki, evinizde kullanabileceğiniz internete veya telefonunuza bağlı, her anlamda sizi koruyabilecek ürünler. Ya da araçlarınızda kullanabileceğiniz. Örneğin arabanıza koyduğunuzda araçta bir hareket olduğunda sizi uyarıyor. Bu cihazla bir evi veya aracı koruyabilirim, bir sorun olduğu takdirde de zararı karşılarım. İşte biz bu işlere kafa yoruyoruz.”
Dünyaya örnek olmak istiyoruz
Bu noktada sigortayı sigorta gibi değerlendirmeyeceklerini kaydeden Tabakoğlu, “Sigorta yaptığımız işin bir sonucu olacak. Bu sayede de sigortayı daha ulaşılabilir hale getirmeye çalışıyoruz. İşlevine göre bu girişimimizi sınıflandırmak gerekiyor. Arkasından da sigortasını yapacağız. Buna sigorta demek zorunda da değiliz aslında. Bu bir koruma” dedi. “Unico Sigorta, bu ürünün uygulamaya geçmesinden sonra ilk sene için 50 bin satış yapmayı planlıyor.” İle ilerlemek isteriz. Tabakoğlu’na göre milyon adetlere kısa sürede ulaşmak mümkün. Bu noktada Unico Sigorta’nın planları sadece Türkiye için değil. Ürünü global olarak da düşündüklerini kaydeden Tabakoğlu, “Yurt dışında bu ürünle sigortacılık alanında ödüller alıp, dünyaya açılmayı hedefliyoruz. Yani yerelde yaptığımız bu girişim ile, dünyaya örnek olmak istiyoruz” dedi.
Sağlıklı bir ürün dağılımıyla büyüyoruz
Zorunlu Trafik Sigortası dışında büyümeye büyük önem verdiklerini belirten Tabakoğlu, “Biliyorsunuz biz bu büyümemizi trafik sigortasıyla yapan bir şirket değiliz. Eğer trafik sigortasında agresif olsaydık, 1 milyar TL’yi de bulurduk. Biraz daha zor ve zahmetli yoldan büyümeye çalışıyoruz. 450-500 milyon TL’lik prim üretimini kritik eşik olarak görüyorduk. Şimdi o eşiğe geldik ve geçtik. 2018’in ilk çeyreği de çok iyi gidiyor. Şu ana kadar elde ettiğimiz rakamlar bizim 600-650 milyon TL’lik prim üretimini yakalayacağımızı gösteriyor. En önemlisi sağlıklı bir ürün dağılımıyla bunu yapıyoruz” dedi. Tabakoğlu, kaskoda 2017’yi yüzde 2,5 Pazar payıyla kapattıklarını ve Şubat sonunda ise hemen hemen yüzde 3’e geldiklerinİ ve hedeflerinin ilk 10’a girmek olduğunun altını çizdi.