2 Kasım 2024, Cumartesi
spot_img

Özer Özcan: Hasar ödemelerinde dönüşüm gerçekleştirdik

Unico Sigorta Genel Müdür Vekili Özer Özcan hasar ödemeleriyle ilgili çok önemli bir dönüşüm gerçekleştirdiklerini açıkladı. Özcan, bu dönüşümü yaptıkları teknolojik yatırımlar ve çalışanlarının teknik bilgisinin arttırılması sayesinde başardıklarını kaydetti.

SİGORTAMEDYA

Riskten korunmak ve masrafları minimize etmek amacıyla yapılan sigorta, hasar ile karşılaşılması durumunda sigortalının kurtarıcısı oluyor. Hasar ihbarının yapılması ve sigorta şirketince talep edilen dosyaların eksiksiz toparlanması ise kayıpların en kısa sürede telafi edilmesini sağlıyor.

Sigorta poliçeleri ile risk satın alındığından risk gerçekleşmediği sürece sigorta poliçesinin varlığı ve değeri anlaşılmaz. Ancak risk gerçekleştiğinde ve bir zarar meydana geldiğinde, poliçenin varlığı en önemli unsur haline gelir. Bu andan itibaren de sigortalılar güvendikleri ve hizmet bekledikleri sigorta şirketinin kendilerine vereceği destek ve hizmeti tüm dikkatleri ile takip etmeye başlarlar. Hasar anında istediği hizmeti şirketinden alan bir sigortalının; ikinci yıl poliçesini yenilerken fiyatı ikinci planda bıraktığı ve güvenle poliçesini devam ettirdiği yaşanan bir gerçektir.

Özer Özcan
Unico Sigorta Genel Müdür Vekili Özer Özcan

Unico Sigorta Genel Müdür Vekili Özer Özcan hasar ödemeleriyle ilgili yaptığı açıklamada şirket olarak hasar tarafında çok önemli bir dönüşüm gerçekleştirdiklerini belirtti. Özcan, bu dönüşümü yaptıkları teknolojik yatırımlar ve çalışanlarının teknik bilgisinin arttırılması sayesinde başardıklarını kaydetti.

“Yüzde 59 oranında aşağıya çektik”

Geçen yıl başında, hem oto hasar, hem de otodışı konut hasar tarafında ödeme sürelerini hızlandırmak amacı ile önemli iki proje devreye aldıklarını ifade eden Özcan; “Oto hasar dosyalarımızın yaklaşık yüzde 50’sini hızlı hasar dosyası olarak sonuçlandırarak; proje kapsamında olmayan dosyalara kıyasla yüzde 35 oranında; oto dışı konut hasar dosyalarımızın da yaklaşık yüzde 62’sini hızlı hasar dosyası olarak sonuçlandırmak sureti ile dosya ödeme sürelerimizi; proje kapsamında olmayan dosyalara kıyasla yüzde 59 oranında aşağıya çektik” dedi.

Sigortalılara tazminat ödemelerini hızlıca yapabilmek adına çok çaba harcadıklarını söyleyen Özcan; bunun da ancak gerekli hasar evraklarının eksiksiz olarak ve zamanında ulaşmasıyla mümkün olacağını ifade etti.

“Müşterileri ve acentelerimizle birlikte…”

Sektörde hasar ödeme anlamında yüksek müşteri memnuniyeti oranına sahip birkaç sigorta şirketinden biri olduklarını da sözlerine ekleyen Özcan bu durumu şöyle açıkladı: “Geçen yılın ilk üç ayında tüm branşlarda yaklaşık 16 bin adet hasar dosyası ihbarı şirketimize ulaşmışken; bu yılın ilk 3 ayında şirketimize ulaşan ihbar adedi 19 bin adet civarındadır. Bu adetlerdeki artışın en önemli sebebi; şirketimizin 2018 yılında sektörün üzerinde bir performans sergileyerek yüzde 28.65 oranında büyümesidir. Bu büyüme de müşterilerimize ve acentelerimize olan temas ve çevikliğimizin sonucudur.”

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER