Unico Sigorta Genel Müdür Vekili Özer Özcan, İstanbul’da acentelerle bir araya geldi. Özcan, 2019 yılı hedeflerini ve sektöre yönelik beklentilerini paylaştığı toplantıda, acente ağını genişletecekleri müjdesini verdi.
Unico Sigorta, 2019 yılında oldukça iddialı projelere ve yeni yatırımlara hazırlanıyor. Unico Sigorta Genel Müdür Vekili Özer Özcan, İstanbul’da acenteleriyle bir araya geldiği toplantıda da acente ağını genişletecekleri müjdesini verdi.
Unico Sigorta’nın düzenlediği Roadshow etkinliğinin ilki 28 Şubat Perşembe günü İstanbul’da Fenerbahçe Wndham Kalamış Otel’de gerçekleştirildi. Acentelerin katılımıyla gerçekleşen toplantıda, Unico Sigorta Genel Müdür Vekili Özer Özcan, 2018 yılını sigorta sektörü açısından değerlendirip 2019 yılına ilişkin beklentilerini ve hedeflerini paylaştı.
Özcan, yerel seçimler sonrası ekonominin canlanacağını belirterek 2019 yılında sigorta sektöründe yüzde 15 oranında büyüme öngördüklerini açıkladı. Unico Sigorta olarak da bu yıl yeni atılımlara hazırlandıklarını kaydeden Özcan, “Kasko ve sağlık branşlarında özellikle İç Anadolu ve Akdeniz Bölgesi gibi sigorta penatrasyon oranının düşük olduğu şehirlere odaklanarak acente ağımızı genişleteceğiz” dedi.
Konuşmasında; Unico Sigorta’nın kuruluşundan bugüne kadar iş ortakları ile büyümeye özen gösterdiğinin de altını çizen Özer Özcan, “Bu süreçte acente ve broker işbirlikleri şirketimizin en önemli satış kanalı oldu. Unico Sigorta’nın toplam dağıtım kanalları içerisinde yüzde 66 acente ve yüzde 19 broker payı mevcut. Ağımızı daha da genişleterek bu oranı daha da artıracağız” değerlendirmesini yaptı.
2018’de sektörün üzerinde büyüdük
2018 yılının ikinci yarısında döviz kurlarında yaşanan hızlı yükselişin bütün sektörlerde maliyetleri olumsuz etkilediğini belirten Özcan, “Türk sigorta sektöründe de toplam prim üretiminin yarısı ‘motor’ branşından geldiği için yedek parça maliyetlerindeki artış ister istemez büyümeyi ve karlılığı olumsuz etkiledi. Bu gelişmelere paralel sektör genelinde toplam prim üretimi yüzde 17.4 oranında artış gösterirken, reel olarak yüzde 2.4 oranında geriledi. 2018 yılında Unico Sigorta olarak ise her şeye rağmen sektörün üzerinde bir performans sergilemeyi başardık. Prim üretimimiz yüzde 28.6 oranında artarken, reel olarak ise yüzde 6.9’luk bir büyümeyi yakaladık” diye konuştu.
Ekonomi seçimden sonra canlanır
2019 yılının ise Türkiye ekonomisi açısından geçen yıla göre daha iyi gittiğini, yerel seçimler sonrası iç talebin daha da artacağını ifade eden Özcan, şunları söyledi: “Unico Sigorta olarak bu yıl oldukça iddialıyız. Özellikle kasko ve sağlık branşlarında yeni projelerimizi hayata geçirmeye hazırlanıyoruz. Hedefimiz; yeni dönemde dengeli bir ürün portföyüne odaklanmak. Özellikle ‘kasko’ branşında İstanbul ve İzmir gibi büyük şehirlere ek olarak, İç Anadolu ve Akdeniz Bölgeleri’nde sigorta penetrasyon oranı düşük ve gelişmeye açık şehirlerde fırsatları değerlendireceğiz. Ayrıca sağlık sigortası ile ilgili çalışmalarımız hızla bir şekilde ilerliyor yeni ürünler çıkaracağız. Teknolojinin bizlere sunduğu imkanlardan da daha fazla yararlanacağız.”
Etkinlikte konuşan Unico Sigorta Yönetim Kurulu Başkanı Erhan Dumanlı bir arada olmaktan duyduğu heyecanı belirterek, artık daha çok sahada olacaklarının ve omuz omuza acenteler ile çalışacaklarının vurgusunu yaptı.