Bugün cep telefonu ve tableti elinden düşürmeyen bir Z kuşağı ile birlikte olduğumuzu söyleyen Quick Sigorta Genel Müdürü Levent Uluçeçen, yeni nesil sigortalının, çok hızlı ve pratik şekilde işlerini çözmek istediğini belirterek “yeni neslin satın alma güdüsüne hızlıca cevap vermezseniz netice alamazsınız” dedi.
HAYATIMIZ SİGORTALI
Sigorta sektörünün sunduğu faydalar ve hizmetlerin hiçbir zaman değişmediğini ve değişmeyeceğini söyleyen Quick Sigorta Genel Müdürü Levent Uluçeçen, değişen şeyin nesillerimiz olduğunu vurguladı. Bugün cep telefonu ve tableti elinden düşürmeyen, sosyal medyayı profesyonelce kullanan, internetsiz yaşayamayan bir Z kuşağı ile birlikte olduğumuzu söyleyen Uluçeçen, “Eskiden sigortalı olmak isteyen kişiye dokunmak, doğrudan iletişim kurmak çok önemliydi. Şimdi ise bunu yaparken dijital platformları ve teknolojiyi de kullanmanız gerekiyor. Yeni nesil sigortalı profili, çok hızlı ve pratik şekilde işlerini çözmek istiyor” dedi.
Sigortanın, insanın dünyada var olduğu andan itibaren sahip olmak istediği güvenlik duygusunu karşılayan en temel ihtiyaçlardan biri olduğunu söyleyen Levent Uluçeçen, dijitalleşmeyle sorumluluk sigortaları şekil değiştirecek, örneğin sürücüsüz araçlarla birlikte zorunlu mali sorumluluk sigortasının yerine ya da önüne ürün sorumluluk sigortalarının geçebileceğini ifade etti. Siber risk sigortalarının daha etkili ürünler haline geleceğinden bahseden Uluçeçen, “Kişisel ve bütünleşik sorumluluk sigortaları artacak. Kasko sigortaları makine kırılması ve elektronik cihaz sigortalarının birleşik yeni versiyonları oluşacak” dedi.
“Elinden tableti düşürmeyen bir Z kuşağı ile birlikteyiz”
X, Y, Z gibi harflerle anılan, dünyayı algılamaları birbirinden zıt ve aslında çok da uygun olmayan şekilde insanları gruplara ayırmaya çalışan bir düzenin var olduğunu söyleyen Uluçeçen, şöyle devam etti: “Sigortalı profili de buna bağlı olarak değişiyor. Sunduğumuz faydalar ve hizmetler hiçbir zaman değişmedi, değişmeyecek. Değişen şey neslin bu hizmetleri nasıl algıladığı, nereden ulaştığı, nasıl satın aldığı ya da almadığı, tercihini neye göre yaptığı. Bunu anlamak için de kuşakları doğru okumak gerekiyor. Bugün cep telefonu ve tableti elinden düşürmeyen, sosyal medyayı profesyonelce kullanan, internetsiz yaşayamayan bir Z kuşağı ile birlikteyiz. Eskiden sigortalı olmak isteyen kişiye dokunmak, doğrudan iletişim kurmak çok önemliydi. Şimdi ise bunu yaparken dijital platformları ve teknolojiyi de kullanmanız gerekiyor. Yeni nesil sigortalı profili, çok hızlı ve pratik şekilde işlerini çözmek istiyor. Satın alma güdüsüne çok hızlı şekilde cevap vermez ve istendiği anda orada olmazsanız, netice alamazsınız.”
“Sosyal medyanın gücü asla yadsınamaz”
Quick Sigorta olarak ana çıkış noktalarının, ‘dijital2 olduğuna değinen Uluçeçen, dijital ayaklar üzerine kurulmuş bir şirketin sosyal medya üzerinde bir etki yaratması ve gerçek, sadık bir takipçi kitlesine ulaşmasının bir zaman meselesi olduğunu kaydetti. Quick Sigorta’nın da bunun bilincinde olarak hareket ettiğini belirten Uluçeçen, “Sosyal medyanın gücü bugün asla yadsınamaz. Biz de hedef kitlemize ulaşmak amacıyla birçok kanalı aktif olarak kullanıyoruz. Facebook, Twitter, YouTube ve Google+ kanallarında etkin çalışmalar sürdürüyoruz. QBlog adını verdiğimiz özgün yazılardan oluşan ve çok sık güncellenen bir bloğumuz var. Facebook ve Twitter’da çok keyifli yarışmalarımız, anketlerimiz oluyor. Sosyal medyayı sadece hedef kitlemize ulaşmak için değil, müşterilerimizi dinlemek ve anlamak için de kullanıyoruz” dedi.