22 Aralık 2024, Pazar
spot_img

Uğur Özer: Sigortalımızı mağdur etmedik

Sompo Japan Sigorta’dan kasko ve konut poliçesi alan sigortalıların dolu teminatı olup olmadığına bakmaksızın hasarlarının giderildiğini açıklayan Sompo Japan Sigorta Hasar ve Hukuk Genel Müdür Yardımcısı Uğur Özer, “Ekspertiz işlemine müteakip sigortalılarımıza hemen nakdi ödemeler yapıldı” dedi.

Temmuz ayında İstanbul’u etkisi altına alan sağanak yağış, dolu ve fırtına sonucunda çok sayıda iş yeri, konut ve araçta hasar meydana geldi. Şiddetli dolu yağışı nedeniyle oluşan hasarlar hakkında konuşan Sompo Japan Sigorta Hasar ve Hukuk Genel Müdür Yardımcısı Uğur Özer, dolu afeti sonrası hasar yaşayan sigortalılarına hemen nakdi ödemeler yapıldığını söyledi.

01-ON-KAPAK.QXD:Layout 1

Konut ve iş yerlerinde cam kırılması ve dış cephe kaplamalarında hasar görüldüğünü ve onarım aşamasında yoğunluk nedeniyle aksaklıklar yaşandığını belirten Özer, bu aksaklıkların kısa sürede aşıldığını belirtti. Özer, “Doluya yakalanan bazı araçlarda binin üzerinde göçük oluştuğu tespit edildi. Göçük ve cam hasarlarının onarım süreci halen devam ediyor” şeklinde konuştu.

Bu sefer sigortalılarımız bizim yanımızdaydı Gerek araçların orijinalliğinin bozulmaması gerekse araçlarda dolu nedeniyle oluşabilecek değer kayıplarının önlenmesi için sigortalılara ‘boyasız göçük düzeltme’ işleminin önerildiğini söyleyen Özer, özellikle bu yöntemin tercih edildiğini ifade etti. Özer, boyasız göçük düzeltme yönteminin uygulanabilmesi için gerekli donanıma sahip teknik personel ve servis organizasyonunun yetersizliği nedeni ile onarımlarda bazı aksaklıkların yaşanabildiğini kaydetti. Özer, “Yoğunluktan kaynaklı aksaklığın üstesinden gelebilmek adına, sigortalılarımızdan araç kullanımına engel olmayan göçük onarımlarında yetkili servislerden randevu alarak hizmet almalarını rica ettik ve bu konuda onlardan destek gördük” yaralarını sarıyor.

Kasko, konut ve iş yerlerinde muafiyetleri kaldırdık

Genellikle olağanüstü durumlarda sigorta şirketlerinin, hizmetleri konusunda oldukça olumsuz eleştirilere maruz kaldığını ifade eden Özer, ancak bu son olayda sigortalıların anlayış gösterdiğini belirtti. Özer, şöyle devam etti: “Bizden kasko ve konut poliçesi satın almış tüm sigortalılarımıza dolu teminatı olup olmadığına bakmaksızın hasarlarının karşılanacağını, hatta poliçelerde var olan muafiyet ve kesintileri de uygulamayacağımızı duyurduk. İş yerlerinde dahi muafiyet uygulamamızı kaldırdık. Hasarların ödenmesi için gerekli evrakları da minimuma indirdik. Danışma ve yardım hatları oluşturduk. Kasko ve konut poliçelerinde, dolu hasarı alan sigortalıların poliçe yenilemelerinde hasarsızlık indiriminin bozulmayacağını da duyuran ilk şirket olduk ve rakiplerimiz bu noktada da bizi izledi.”

“Yeterli donanıma sahip uzman ve teknik servis az”

Araç göçük onarımlarında yeterli donanıma sahip uzman ve teknik servis sayısının az olması nedeniyle zarar gören çok sayıda aracın kısa sürede onarılamadığını söyleyen Özer, söz konusu onarım imkanına sahip olanların da artan talebi ve yoğunluğu fırsat bilerek onarım maliyetlerini 3-4 katına çıkarttığını kaydetti. Özer, Sompo Japan Sigorta’yı tercih eden sigortalılara göçük adedini karşılayan tutarı ödemek suretiyle nakden tazmin hizmetini sağlayabildiklerini de sözlerine ekledi.

“Kamu otoritesi ve sigorta şirketleri iş birliğine gitmeli”

Uğur Özer, beklenmedik doğa olayının neden olduğu hasarlar sonucu artan talep karşısında, konut ve araç camlarının onarımları aşamasında fırsatçılık yaparak fiyatları artırmaya çalışan kötü niyetli organizasyonlar olduğunu da tespit ettiklerini belirterek, “Sigortalılarımız bu tür yanlış uygulamalarda bulunan firmaları bize bildirerek, bu süreçte bizlere ciddi kolaylıklar sağladı” dedi. Özer ayrıca, aşırı fiyat artışını kontrol edebilmek adına kamu otoritesi ile sigorta şirketlerinin iş birliği içerisinde hareket etmesi gerektiğinin altını çizdi.

HAYATIMIZ SİGORTALI

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER