18 Aralık 2025, Perşembe
spot_img

Türkiye Sigorta’yla basketbol yükseliyor

Türkiye Sigorta’nın yaptırdığı iki kapsamlı araştırmada, Türkiye’de basketbol izleyici kitlesinin büyüdüğünü, millî maçların izlenme oranlarının yükseldiğini ve millî takım sponsorluğunun marka algısına güçlü katkı sağladığını ortaya koydu.

Türkiye Sigorta’nın yaptırdığı kapsamlı araştırmalar, Türkiye’de basketbola olan ilginin ve millî takımlara duyulan bağlılığın her geçen gün arttığını ortaya koydu. Basketbol Süper Ligi ile başlayan, Türkiye Basketbol Ligi ve Kadın-Erkek Basketbol Millî Takımları ana sponsorluğuyla devam eden Türkiye Sigorta, spora verdiği desteği kararlılıkla sürdürüyor.

ERA Research & Consultancy tarafından yürütülen çalışmalarda; Türkiye’de basketbol izleme alışkanlıkları, A Millî Basketbol Takımları sponsorluğunun genel değerlendirmesi ve Türkiye Sigorta’nın sponsorluk faaliyetlerine yönelik farkındalık düzeyi ele alındı. Telefonla ve yüz yüze görüşmelerle 4–10 Ekim 2025 tarihleri arasında gerçekleştirilen saha çalışmasında, Haziran–Eylül dönemindeki millî maçları takip eden, 15 yaş ve üzeri, farklı sosyoekonomik gruplardan 311 kişiyle görüşüldü.

Araştırma sonuçlarına göre katılımcıların yüzde 45’i A Millî Basketbol Takımlarını düzenli olarak takip ederken, yüzde 55’i millî maçların yanı sıra diğer ligleri de izlediğini belirtti. İzleyicilerin yüzde 82’si Basketbol Süper Ligi’ni takip ediyor. Yaz dönemindeki A Millî Erkek Takımı maçlarının yüzde 77 oranında televizyondan, yüzde 62 oranında ise internet üzerinden izlendiği tespit edilirken, sokak ekranlarından izleme oranı yüzde 4 olarak ölçüldü.

Çalışma, Türkiye Sigorta’nın millî takım sponsorluğunun marka algısına olan etkisini de ortaya koydu. Katılımcıların yüzde 69’u Türkiye Sigorta’nın A Millî Kadın ve Erkek Basketbol Takımlarının resmî sponsoru olduğunu bildiğini ifade etti. Sponsorluk bilgisinin farkında olan katılımcılar arasında Türkiye Sigorta’nın genel beğeni oranı yüzde 79’a yükseldi.

Katılımcıların yüzde 65’i, Türkiye Sigorta’nın millî takımlara verdiği desteğin marka hakkındaki görüşlerini olumlu etkilediğini belirtirken; “yerli ve millî bir şirket olması”, “Türk sporuna katkı sunması” ve “basketbola destek vermesi” en önemli gerekçeler arasında öne çıktı. Sponsorluk bilgisinin iş tercihleri üzerinde de etkili olduğu görülürken, katılımcıların yüzde 63’ü bu bilginin Türkiye Sigorta ile çalışma kararlarını etkileyebileceğini ifade etti. Sponsorluk farkındalığı bulunan grupta bu oran yüzde 75’e ulaştı.

Araştırma sonuçlarını değerlendiren Türkiye Sigorta Kurumsal İletişim ve Marka Yönetimi Direktörü Selda Çamlıbel Özkoyuncu, Türkiye Sigorta’nın ülkeye katkı sunmayı temel bir sorumluluk olarak gördüğünü vurgulayarak, “Bu çalışma, halkımızın basketbola ve millî takımlarımıza duyduğu büyük sevgiyi bir kez daha ortaya koydu. Millî takım sponsorluğumuzun, markamızın ‘yerli ve millî bir kurum’, ‘sporu destekleyen güvenilir bir şirket’ ve ‘çalışılabilir bir marka’ olarak algılanmasına güçlü katkı sağladığını net biçimde gördük. Türkiye Sigorta olarak ülkemizin millî değerlerinin yanında durmaya ve basketbolun gelişimine katkı sunmaya kararlılıkla devam edeceğiz” dedi.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER