22 Kasım 2024, Cuma
spot_img

TSB, OSEM’in satışıyla ile ilgili kamuoyunu bilgilendirdi

Türkiye Sigorta Birliği (TSB), OSEM Sertifikasyon AŞ.’nin satış süreci ile ilgili kamuoyunu bilgilendirdi.

Sigorta Medya olarak daha önce Türkiye Sigorta‘nın OSEM’i satın almak için görüşmelere başladığını yayınlarımızda duyurmuştuk. TSB web sitesi üzerinden yapılan 17 Ağustos 2021 tarihli paylaşıma göre OSEM’in satış sürecinde gelinen son aşama şöyle :

OSEM Sertifikasyon A.Ş. (OSEM), Türkiye Sigorta Birliği tarafından 2013-2014 yıllarında yürütülen “Oto Sigortaları Projesi” kapsamında incelenen 4 uluslararası uygulamadan bir tanesi olan eşdeğer parça sertifikasyon sürecine ilişkin yürütülen proje sonrasında kurulmuştur.

Bu kapsamda OSEM, oto sigortalarında gerek mevzuatın gerektirdiği gerekse hizmet kalitesi ve müşteri memnuniyetini arttırmaya yönelik destekleyici ürün ve hizmet sunmak amacıyla 08.07.2015 tarihinde faaliyetine başlamıştır. Kuruluşundan itibaren belirlenen hedefler çerçevesinde ve mevzuatla getirilen kısıtlamaların izin verdiği ölçüde ve sürede;

• Eşdeğer parça sertifikasyonu
• Parça takip sistemi
• Servis sertifikasyonu
• Eğitim
• Hasar Yönetim Yazılımı (OSEM Portal)

alanlarındaki gerekli program ve süreçleri hazırlayarak sektörün ve ilgili tarafların hizmetine sunmuştur.

2019 yılında Rekabet Kurumu tarafından başlatılan ön soruşturma, soruşturmaya dönmüş olup bunun sonucunda Rekabet Kurumu tarafından hem OSEM hem Birliğimiz hakkında rekabet ihlali olduğu yönünde rapor hazırlanması üzerine Rekabet mevzuatına eklenen “Taahhüt” mekanizması kullanılarak verilen taahhütlerin yerine getirilmesi şartı ile soruşturma sona ermiştir.

Rekabet Kurumu’na sunulan taahhütler arasında Birliğimizin OSEM A.Ş.’deki kontrol hakkı sağlayan hisselerinin ve/veya hisselerinin tamamının elden çıkarılması yer almaktadır. Bu kapsamda yürütülen faaliyetler aşağıda özetlenmektedir.

  • Şirketin satış sürecinin şeffaf bir şekilde yürütülebilmesini teminen OSEM Sertifikasyon A.Ş.’nin mevcut durumundan başlayarak, ileriye yönelik piyasadaki ürün ve hizmetleri kapsamında yaratacağı potansiyelin de hesaplanması ve değerlendirilmesi için 10.11.2020 tarihli Yönetim Kurulu kararı ile bağımsız bir danışmanlık şirketine değerleme yaptırılmıştır.
  • Şirket satış sürecinin profesyonel hizmet alınarak yürütülmesini teminen;
    • Mevcuttaki potansiyel alıcılar ile bulunacak ilave alıcılarla hisse devri sürecinin yürütülmesi (Finansal Danışmanlık)
    • Gerekli hukuki prosedürün yerine getirilerek satışın sonuçlandırılması (Hukuki Danışmanlık)
    • Gerekirse yeni potansiyel alıcıların araştırılması ve sürece dahil edilmesi ve hisse devri sürecinin yürütülmesi ve sonuçlandırılması için birleşme ve devir alma işlemlerinde uzman bir danışmanlık şirketi 29.03.2021 tarihinde Birlik Yönetim Kurulu tarafından yetkilendirilmiştir.
  • Satış ile ilgili olarak niyet mektubu göndererek sürece dahil olma talebini ileten 7 adet potansiyel yatırımcı ile temasa geçilmiş, Gizlilik Sözleşmesi imzalanarak bilgi seti paylaşılmıştır. Teklif veren üç şirket süreçten çekilmiş en iyi teklifi veren şirket ile görüşmelere devam edilmiştir.
  • En iyi teklifi veren şirket ile 05.05.2021-30.06.2021 tarihleri arasında geçerli olacak münhasırlık anlaşması imzalanmıştır.
  • Anlaşma süresi sonrasında şartlarda anlaşma sağlanamaması üzerine en iyi teklifi veren ikinci şirketin temsilcisi ile görüşmelere başlanmış olup süreç devam devam etmektedir.

Sürecin sonuçlanması sonrasında konuya ilişkin ayrıca açıklama yapılacaktır.
Bilgilerinize sunarız.

TÜRKİYE SİGORTA, REASÜRANS VE EMEKLİLİK ŞİRKETLERİ BİRLİĞİ

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER