Sigorta acenteliği konusunda Türkiye genelinde bulunan 98 şubesiyle oldukça iddialı olan Mert Grup, müşteri odaklı çalışmalarıyla dikkat çekiyor. Mert Grup Yönetim Kurulu Başkanı Aydın Kaya, özellikle oto dışı branşlarda ve inovatif ürünler konusunda oldukça iddialı olduklarını söyledi.
Sigorta sektöründeki faaliyetlerine 2015 yılında başlayan Mert Grup, bugün Türkiye genelinde 98 şube 175 personel ile çalışmalarını sürdürüyor. 25’i elementer branş, 4’ü de hayat ve emeklilik olmak üzere 29 sigorta şirketinin yetkili acenteliğini yürüten şirket, özellikle oto dışı branşlarda ve inovatif ürünler konusunda iddialı. Çalıştıkları sigorta şirketlerinin talepleri doğrultusunda müşteri odaklı uygulamaları nedeniyle sektörde örnek bir şirket olduklarını belirten Mert Grup Yönetim Kurulu Başkanı Aydın Kaya, “Sektöre prim üretimine katkımızı değerlendirecek olursak aktif saha satış, müşteri temsilcilerimiz ve şube satış personellerimiz ile sisteme yeni müşterilerin kazandırılması yönünde yoğun çaba harcıyoruz. Özellikle şube oluşumunda yeterli ve potansiyeli olan sigortacılık sektöründe kariyer yapmak üzere yola çıkmış arkadaşlarımızın yanında olarak sektöre yeni değerler kazanılması noktasında aktif rol oynuyoruz. Prim üretimi hususunda da pastaya önemli bir katkımız var” diye konuştu.
Minimum prim, maksimum kapsam
Tecrübeli ve eğitimli kadrosu ile müşterilerine en iyi hizmeti sunmaya çalıştıklarının altını çizen Kaya, “Uzun yılların getirdiği tecrübe ve dürüst çalışma anlayışıyla güvenilen bir şirket olduk. Şirketimiz poliçeler ve teminatları konusunda en doğru yönlendirmeyi yapıyor. Yetkili acentelikleri ile tüm poliçelerinizi minimum prim, maksimum kapsam mantığı altında, tek bir merkezde toplayıp iyi hizmet sunarak, müşterilerimizin hayatındaki tüm riskleri ortadan kaldırmak adına çalışıyoruz” diye konuştu. Şirket yapılanması hakkında da bilgi veren Kaya, özellikle kurumsal şirketlerin yapılanmalarını titizlikle incelediklerini ve yönetici kadrolarını sigorta sektörü konusunda tecrübeli isimlerden seçtiklerini söyledi. Kaya, şunları söyledi: “Biz bu yola çıktığımızda kurumsal şirketlerin yapılanmalarını, insan kaynaklarını ve sistemlerini büyük bir titizlik ile inceledik. Yönetici kadromuzu oluştururken sigorta şirketlerinde bölge müdürlüklerinde uzun yıllar görev yapmış tecrübeli arkadaşlarımız ile çalışmayı tercih ettik ve bu gün geldiğimiz noktada etik değerlere uygun, sigorta şirketleriyle çalışmalarımızda enpatik ve başarılı bir satış ağa oluşturduk. Sistem yazılımı satın almak yerine bünyemizde sistem mühendisleri istihdam eden bir firmayız.”
Genç istihdamını önemsiyoruz
Aydın Kaya, gençlere fırsat vermeyi önemsediklerini belirterek, “Sektörün geneli itibariyle, üniversitelerin sigortacılık bölümünden mezun olmuş, tecrübesi olmadığı için iş bulmakta zorlanan genç arkadaşlarımızın istihdamı konusunu önemsiyoruz. Eğitim ve tecrübe doğru yönlendirildiğinde ortaya çok iyi işler çıktığını görüyoruz. Geleceğin beklentilerine uygun istihdam gücüne katkımız gelecekte donanımlı, konularında uzman acentelere ulaşmamız şube organizasyonlarındaki yetişen personellerin katkısını hep birlikte göreceğimize inanıyorum” değerlendirmesinde bulundu.
2020 yılından umutluyuz
2019 yılı ile ilgili değerlendirmelerde de bulunan Aydın Kaya, “2019 yılında ekonomimizde yaşanan daralmanın getirmiş olduğu negatif ayrışan süreç, sigorta sektörünü zorunlu branşlar dışında olumsuz etkilediğini gördük. Ancak 2019’un son çeyreğinde konut ve araç satışlarında yaşanan artışlar sigorta sektöründeki hareketliliği iyi bir yöne doğru ulaştırdı. Bu hareketlilik 2020 adına umut verici olarak kabul edilebilir” diye konuştu. Uzun yıllardır bu sektörün içinde bulunan Kaya, sigorta ile ilgili bilinçlenmenin artması için yapılması gerekenleri ise şöyle sıraladı: “Özellikle 2019 yılında yaşanan deprem olaylarından sonra daha şiddetli gelecek deprem risklerine karşı hazırlıklı olmamız gerekiyor. 2020 yılının konut ve deprem branşlarındaki sigorta poliçelerinin vatandaşlar üzerindeki algısını değiştirmemiz lazım. Bunun için kamu spotları ve sosyal sorumluluk projeleriyle geç olmadan bilinci artırmalıyız. SDDK’nın kurulması sektör açısından çok önemli bir gelişme. Sektörümüz adına olumlu katkılar sunacağını ve sigorta bilincinin arttırılması yönünde katkı sağlayacağını umuyoruz.”
98 şube 175 personel ile faaliyet gösteriyor
Mert Grup’un görsel ve mesleki yeterlilik süreçlerini yerine getiren tamamının tescili yapılmış mevzuatlara uygun 98 yetkili şubesi var. Şirket, Adana, İzmir, Samsun, Ankara illerinde olmak üzere bölge müdürlüleri, aktif satış personelleri, yazılım mühendisleri, bilgi işlem personeli ve teknik operasyon birimi ile toplamda 175 personel ile Türkiye genelinde hizmet veriyor. Mert Grup Sigorta ayrıca 29 sigorta şirketi ile çalışmalarını sürdürüyor.