Aon’un EMEA Ülkeleri Sağlık Araştırması sonuçlarına göre, Türkiye’de pek çok işveren, çalışanlarının sağlığı ve iş performansları arasında güçlü bir ilişki olduğuna dair farkındalık sahibi olmasına karşın, Türk şirketlerinin sadece yüzde 36’sı sağlık stratejisine sahip.
Türkiye’de pek çok işveren, çalışanlarının sağlığı ve iş performansları arasında güçlü bir ilişki olduğuna dair farkındalık sahibi olmasına karşın, Türk şirketlerinin sadece yüzde 36’sı sağlık stratejisine sahip. Risk, emeklilik ve sağlık konularında profesyonel hizmetler sunan Aon’un Türkiye’ninde içinde bulunduğu EMEA (Avrupa, Orta Doğu ve Afrika) Ülkeleri Sağlık Araştırması yayınlandı. Araştırma, pek çok işverenin çalışanlarının sağlığı ve iş performansları arasında güü bir ilişki olduğuna ve çalışan sağlığını iyileştirmede kendilerinin de önemli bir rol oynadıklarına dair farkındalıksahibi olduklarını ortaya koydu. Ancak pek çok işverenin çalışan sağlığı için oluşturulmuş bir stratejisinin bulunmadığı da araştırmanın önemli bulguları arasında yer alıyor.
Sağlık stratejileri oluşturma konusunda Türkiye’den araştırmaya katılan katılımcıların yüzde 100’ü sağlık ve çalışan performansı arasında bir ilişki olduğunu düşünüyor. Araştırma genelinde bu rakam yüzde 95. Ancak, araştırma sonuçlarına göre, Türk şirketlerinin yalnızca yüzde 36’sının (araştırma genelinde bu rakam yüzde 40) tanımlanmış bir sağlık stratejisi var. Ayrıca Türkiye’deki şirketlerin yalnızca yüzde 19’u sağlık stratejisi yaklaşımlarında iş verilerini kullanıyor. Diğer yandan, Türk şirketlerinin sigortalanabilir çalışan yan haklarını sağlık stratejilerine bağlama ihtimali araştırmanın genelinden çok daha yüksek. Türk katılımcıların yüzde 82’si bu uygulamaya geçmeyi düşünürken, araştırma genelindeki katılımcıların yalnızca yüzde 52’si bu uygulamayı başlatmayı planlıyor.
Sağlık stratejisi olan kurum sayısı azalıyor
Araştırmaya göre EMEA Bölgesi’ndaki kurumların yüzde 95’inin sağlık ve çalışan performansı arasında bir korelasyon olduğunu düşünmesine rağmen yalnızca yüzde 40’ının tanımlanmış bir sağlık stratejisi var. 2016’daki araştırmaya kıyasla bu yıl sağlık stratejisi kurmuş olan kurum sayısı oranı daha düşük. Araştırmanın diğer önemli bulgularına göre ise stres ve ruh sağlığıyla ilgili konular yüzde 65’lik bir oranla en önemli sağlık sorunlarını oluşturuyor.
Aon’un ilkini 2016 yılında, ikincisini de 2018’in ilk çeyreğinde gerçekleştirdiği EMEA (Avrupa, Orta Doğu ve Afrika) Ülkeleri Sağlık Araştırması’nda, Türkiye’nin de dahil olduğu 35 ülkeden 2,7 milyon çalışan, 25’ten fazla sektör ve 913 İK uzmanı yer aldı. Araştırma, şirketlerin risk stratejilerini oluştururken karşılaştıkları temel sağlık sorunlarını tespit etmeyi amaçlıyor.