Türk Nippon Sigorta Genel Müdürü Dr. E. Baturalp Pamukçu; Covid-19 salgının, tüketici alışkanlıklarını ve yeni oluşan koşullar sebebiyle acentelerin iş yapış şekillerini etkilediğini vurguladı. Pamukçu, “En önemli dağıtım kanallarımız olan acentelerimizin iş sürekliliğini sağlamak için gerekli katkıyı sağlıyoruz” dedi.
Mart ayında Türkiye’de etkili olmaya başlayan Koronavirüs (Covid-19) salgını, bir çok sektör gibi sigorta sektörünü de olumsuz etkilerken, Mayıs ayında hayat dışında reel büyüme hızı sıfıra geriledi. Haziran ayından itibaren sektörde yavaş yavaş toparlanma sinyalleri alınmaya başlandı.
Covid-19 salgın sürecinin, Türk sigorta sektörüne etkilerini değerlendiren Türk Nippon Sigorta Genel Müdürü Dr. E. Baturalp Pamukçu; sektöre yönelik önemli uyarılarda bulundu. Salgın sürecinde, Türk sigorta sektörünün önemli bir sınavdan başarılı bir şekilde geçtiğini, ama bu sınavın henüz tam anlamıyla tamamlanmadığını belirten Pamukçu; “Tedbiri elden bırakmamalı ve iş süreçlerimizi içinde bulunduğumuz döneme uygun hale getirmeliyiz” dedi.
Sigorta sektörünün, geçtiğimiz aylarda kimsenin deneyimlemediği olağanüstü bir süreçten geçtiğini ve sürecin yarattığı etkilere olabildiğince hızlı şekilde adapte olmaya çalıştığını vurgulayan Pamukçu, “Bu durum tüm dünya ekonomisini ve iş yapış şekillerimizi bambaşka bir oluşumun içerisine çekmiştir” dedi.
Hiçbir aksama yaşamadan
Dünyadaki Covid-19 vaka sayısının 23 milyonu geçtiğini ve virüsün geçirdiği mutasyonlar ve yayılış hızı sebebiyle tedirginliğin, normalleşme süreçlerine rağmen halen sürdüğünü ifade eden Pamukçu, “Türk Nippon Sigorta olarak biz de bu normalleşme sürecini kontrollü ve öngörülü bir süreç haline getirmek için tedbiri elden bırakmıyoruz. Tüm ekiplerimizin iş süreçlerini hem uzaktan, hem de belirli sayıları aşmadan maksimum önlemler dahilinde ofisten yürütmeleri için tüm imkanları sağlıyor ve ilgili süreçlerde hiçbir aksama yaşamadan çalışmalarımızı devam ettiriyoruz” şeklinde konuştu.
İyileştirmeler devreye alındı
Covid-19 salgının, tüketici alışkanlıklarını ve yeni oluşan koşullar sebebiyle acentelerin iş yapış şekillerini de etkilediğini vurgulayan Pamukçu, “Bu yeni etkileşimler nedeniyle en önemli dağıtım kanallarımız olan acentelerimizin iş sürekliliğini sağlamak ve değişen koşullar sebebiyle yeni süreçlerdeki adaptasyonlarını hızlandırmak amacıyla Türk sigorta sektörü yeni tedbirleri ve iyileştirmeleri kısa sürede devreye aldı. Neredeyse tüm sigorta şirketleri de bu dönemde gerek sigortalılarına gerekse satış kanallarına çeşitli avantajlar sunmaya başladı” dedi.
Evde kal destek paketi devam ediyor
Türk Nippon Sigorta olarak da müşterilerine ve acentelerine çeşitli kolaylıklar sağladıklarını belirten Pamukçu, acenteler için oluşturdukları ‘Evde Kal’ teşvik paketi içerisinde destek amaçlı yer alan birçok paket özelliğinin hâlâ devam ettiğini belirtti.
Türk Nippon Sigorta olarak, bu sürecin mümkün olan kısa zamanda sona ermesini dilediklerini belirten Pamukçu, “Şirket olarak amacımız; acentelerimizin günlük hayatlarında sürecin zorluklarını en aza indirerek iş süreçlerine daha kolay devam etmelerini sağlamak. Süreç sonlanana kadar tüm iş ortaklarımızın, sigortalılarımızın ve tüm satış kanallarımızın her zaman yanlarında olacağımızı ve elimizden gelen her türlü desteği sağlayacağımızı özellikle belirtmek isterim” diye konuştu.