23 Aralık 2024, Pazartesi
spot_img

Tüketiciler artık doğru ürün ve geniş teminata bakıyor

Ray Sigorta’nın, kasko ve konut sigortası sahipleriyle gerçekleştirdiği ‘Sigorta seçimleri’ araştırması sonuçlarına göre, tüketiciler sigorta ürünlerinde doğru ürün ve geniş teminatları tercih ederken, Ray Sigorta Genel Müdürü Koray Erdoğan, sonuçların sigorta bilinirliği açısından oldukça umut verici olduğuna dikkat çekti.

SİGORTAMEDYA

Tüketicilerin sigorta ürünleri tercihinde artık beklentileri değişiyor. Sigorta yaptırırken uzun yıllar tercihin fiyata endeksli olduğu sektörde artık maliyetin yanı sıra teminatla, asistans hizmetleri, kapsam ve firma güvenilirliği gibi faktörler de öne çıkıyor. Sigorta şirketleri açısından da değişen tüketici profilini takip etmek, her geçen gün farklılaşan beklenti ve ihtiyaçları kapsamayabilmek için kritik bir önem taşıyor. Türkiye’de hayat dışı (elementer) sektörün köklü şirketlerinden Ray Sigorta da günümüzün müşteri ihtiyaçlarını daha iyi anlamak için gerçekleştirdiği piyasa araştırmalarına bir yenisini daha ekledi. Şirketin, kasko ve konut sigortası sahipleriyle gerçekleştirdiği ‘Sigorta seçimleri’ araştırması, seçim aşamasında öne çıkan kriterlerin doğru kapsam ve geniş teminatlar olduğunu ortaya koyuyor. Araştırma sonuçlarıyla ilgili bir değerlendirme yapan Ray Sigorta Genel Müdürü Koray Erdoğan, sonuçların sigorta bilinirliği açısından oldukça umut verici olduğunu söyledi.

Sigorta şirketlerinin güvenililirliği de önemli

Sigorta ürünlerinde tüketici tercihlerinin kapsam ve teminata doğru yöneldiğini vurgulayan Koray Erdoğan, “Katılımcıların yüzde 34’ü yeni bir sigorta ürünü alırken doğru kapsam ve geniş teminatlara baktığını belirtti. Bir diğer kriter ise sigorta şirketlerinin güvenilirliği oldu. Anketimizi cevaplayan sigortalıların yüzde 32’si firmanın güvenilirliğini göz önüne aldıklarını söyledi” dedi. Kuşaklar arası farklılıkların da sigorta seçimlerini etkileyen önemli bir faktör olduğunu belirten Erdoğan, şu değerlendirmelerde bulundu: “Önümüzdeki yıllarda Y ve Z kuşaklarının işgücünün yüzde 75’ini oluşturacağını düşünürsek, yeni nesle yönelik sigorta ürünlerini geliştirmemiz gerekiyor. Teknolojinin içine doğan bu nesil kolay ve hızlı ürünlerin beklentisinde olacak. Önerilen teminatların kişiye özel bir şekilde doğru kapsamla doğru müşteriye ulaşması büyük önem taşıyor. Aslında anketimizden çıkan sonuçlar, yani ürün kapsam ve teminatlarının seçimde büyük bir önem taşıması da bunun bir işareti.”

PANDEMİ, BEKLENTİLERİ YENİDEN ŞEKİLLENDİRDİ

Dünyanın en büyük mali denetim, vergi ve danışmanlık şirketlerinden biri olan KPMG’nin pandemi döneminde değişen ihtiyaçları incelediği çalışmasında tüketicilerin oto, konut, hayat ve sağlık gibi belirli sigorta türlerine olan taleplerinin arttığı görüldü. Yani aslında pandemi beklentilerin yeniden şekillendiği bir dönüşüm süreci oldu. Ray Sigorta’nın gerçekleştirdiği ankete katılanlardan pandemi yaşanmadan önce, sigorta seçimlerinde daha farklı kriterleri baz aldıklarını söyleyenlerden yüzde 43,75’i, sürece daha önceden sadece maliyet odaklı yaklaştıklarını belirtti.

KRİZ DÖNEMİNDE DE SİGORTA GÜVENCESİNE İHTİYAÇ DUYULUYOR

Gerçekleştirdikleri ankette katılımcılara kritik bir soru yönelterek, sigortanın ekonomik kriz dönemlerinde mi yoksa refah dönemlerinde mi tercih edildiğini değerlendiren Ray Sigorta’nın ulaştığı sonuç ise çarpıcı: Katılımcılar ekonomik kriz dönemlerinde en az refah dönemlerinde olduğu kadar sigorta güvencesine ihtiyaç duyduğunu belirtiyor. Kriz döneminde de sigorta yaptırmanın önemine dikkat çeken Ray Sigorta CEO’su Koray Erdoğan, “Ülkemizde sigortanın maalesef hep negatif bir algısı oldu. İhtiyaç duyana kadar yani kendimize, sevdiklerimize ya da varlıklarımıza bir zarar gelene kadar değerini anlayamadığımız bir sektörde faaliyet gösteriyoruz. Özellikle kriz dönemlerinde varlıklarımızı korumak adına sigorta yaptırmayı unutmamamız gerekiyor” dedi.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER