31. Tüketici Zirvesi’nde yılın ‘Tüketici Kalite Ödülü’ Doğa Sigorta’ya verildi. Zirvede konuşan Doğa Sigorta CEO’su Nihat Kırmızı, şirket olarak elde ettikleri başarıda teknolojik yatırımlarının büyük bir payı olduğunu söyledi.
Doğa Sigorta, 31. Tüketici Zirvesi’nde yılın ‘Tüketici Kalite Ödülü’ne layık görüldü. Şirket adına ödülü Doğa Sigorta Genel Müdürü Coşkun Gölpınar aldı. Bu yıl “Kişisel Bilgi ve Yapay Zeka” temasıyla gerçekleştirilen zirvede, Doğa Sigorta CEO’su Nihat Kırmızı da bir konuşma yaptı. Sigortacılığın verilerin yoğun olarak kullanıldığı, datanın işlenmesini gerektiren bir sektör olduğuna dikkat çeken Kırmızı, “Biz 2014 yılında bu sektöre girdiğimizde çok önemli rakiplerimiz vardı. Sektör zaten yoğun rekabet yaşanan bir sektör. Teknolojinin doğru kullanımıyla rekabette öne çıkabiliyorsunuz. Biz de bu sebeple teknolojiye yoğun olarak yatırım yapmaya karar verdik, bu şekilde fark yaratabileceğimize inandık. Bugün 3.5 milyon sigortalıya hizmet veren, sektörün en büyük sigorta şirketlerinden biri konumuna yükseldik. Geldiğimiz bu noktada teknolojik yatırımlarımızın etkisi büyük” diye konuştu.
İnsan kaynağı çok önemli
Teknolojik yatırımlar sayesinde kaliteli bir insan kaynağı oluşturmanın da mümkün olduğuna dikkat çeken Nihat Kırmızı, “Yaptığımız teknolojik yatırımlarla çok güçlü bir insan kaynağı oluşturarak şirketimizi önemli bir noktaya getirdik” diye konuştu. Teknoloji sayesinde sektörün yaşadığı dönüşümden de bahseden Kırmızı şunları söyledi: “Eskiden poliçeler daktilolarla kesiliyordu. Şimdi sigortalılar oturdukları yerden poliçe alabiliyor, hasarlarını takip edebiliyorlar, şirketlerin sunduğu fiyatları anında kıyaslayabiliyorlar. Hata yapma olasılığı da bu gelişmeler sayesinde neredeyse sıfıra indi. Teknoloji hem tüketiciye hem sektör çalışanlarına refah sağlıyor. Bundan sonra sektörde teknolojiyi kullanabildiğimiz ölçüde var olabileceğiz. Doğa Sigorta olarak biz de teknolojik yatırımlarımıza hızla devam edeceğiz.”