23 Kasım 2024, Cumartesi
spot_img

Trafikle vakit kaybettik, şimdi müşteriye dokunma zamanı

Türkiye Sigorta Birliği (TSB) Genel Sekreteri Mehmet Akif Eroğlu, trafik sigortasının tüm zamanlarını aldığını, son düzenlemelerden sonra artık sigortanın faydasını tüketiciye anlatacak ve sektörü daha öne taşıyacak vizyoner projeler geliştireceklerini söyledi.

SEVAL ÖZKAP / ŞEMSİYE DERGİSİ

mehmet akif erogluTrafik sigortası, terör olaylarından sonra ülke gündemini en çok meşgul eden konu oldu. Vatandaşın fiyatlardaki artışlarla isyan bayrağı çekmesinin ardından, bu artışın en büyük nedenlerinden olan şirketlerin maliyetlerini artıran konularda düzenlemeler yapıldı. Torba Kanun ile yapılan düzenlemeler sonrasında sektör rahat bir nefes alırken kamuoyu merakla bu düzenlemelerin fiyatlara nasıl yansıyacağını merak ediyor. Türkiye Sigorta Birliği (TSB) Genel Sekreteri Mehmet Akif Eroğlu, fiyatlarda stabilizasyon beklentileri olduğunu belirterek, “Bilinçli olarak sektörden çıkan şirketlerin artık yeni ve şeffaf ortamda sisteme gireceğini ve rekabete dönük hamleler olacağını düşünüyorum. Rekabetin doğal sonucu da fiyatlara yansıyacaktır. Daha fazla oyuncu, agresif risk iştahı otomatik olarak fiyatları aşağıya doğru yöneltecektir. Ancak kamuoyunda böyle bir beklenti yaratmak yanlış” şeklinde konuştu.

Vatandaş sigorta ürünlerini tanımıyor

Trafik sigortasında çabalarının sonucunu almanın memnuniyetini yaşadıklarını belirten Eroğlu, sorunlarının yüzde 80’inin çözüldüğünü de belirtti. Eroğlu, artık trafik sigortası ile kaybedilen zamanın telafi edilmesi gerektiğini ifade ederek, “Tüketiciye sigortanın faydalarını anlatarak sigortalılık oranını artırmalıyız” dedi. Eroğlu, trafik sigortası itibarıyla gelinen noktada tespit ettiği bir noktaya da değindi: Vatandaş sigorta ürünlerini tanımıyor. Bu noktada acentelerin de sorumluluğu olduğunu kaydeden Eroğlu, “Acenteler münhasıran bir şirkete bağlı çalışmadığı için şirketler, acente eğitimlerini azaltmış durumda. Bu bir sorun ve bu sorunu çözmemiz lazım. Şirketler bunu düşünürken kendilerine göre haklı olabilirler ama günün sonunda sektöre ve sigortacılığa yansıması olumsuz oluyor. Acente sattığı ürünü bilmezken bilinçsiz bir müşteri kitlesi yaratılıyor. Bilinçsiz müşteri ise sisteme kızabiliyor” ifadelerini kullandı.

Bilgi kirliliğini temizleyeceğiz

Eroğlu, bu doğrultuda TSB’nin yeni dönemde sigorta sektörünü öne çıkartacak vizyoner projelere kafa yoracağını kaydetti. Bu çalışmaların başında trafik sigortasında oluşan bilgi kirliliğini düzeltmek, yeni kanunun uygulanması aşamasında mahkemeleri bilgilendirmek gibi konuların yer aldığını belirten Eroğlu, sözlerini şöyle sürdürdü: “Bireysel Emeklilik Sistemi’nde (BES) otomatik katılım uygulaması taslağı üzerinde çalışıyoruz. Görüşlerimizi bildirme aşamasındayız, yönetmelik Haziran ayında çıkabilir. Ayrıca tamamlayıcı sağlık sigortasının sorunlarını gidermek için yeni çalışmalar yapacağız. Bu arada Doğrudan Tazmin Sistemi’ni şirketlere anlatma aşamasındayız. Ayrıca dağıtım kanallarının kaliteleşmesi ve onların sorunlarının çözülmesi anlamında etkin olmak istiyoruz.”

Bireylerinin sigortalanma süreci reytinglenecek

Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi (SBM) ile skor ve reytingleme projeleri olduğunu belirten Mehmet Akif Eroğlu, “Kredi notu gibi kişi bazlı fiyatlamaya doğru bir altyapı kurgulamak istiyoruz” dedi. SBM’de veri desenini genişletip daha sağlıklı bir noktaya getirmeye çalıştıklarını ifade eden Eroğlu, sözlerine şöyle devam etti: “IT tarafında bazı gelişmeler sağlamak, datanın kalitesini ve çeşitliğini artırarak daha fazla istatistiki bilgi sağlamak böylelikle daha rahat analiz yapılmasını istiyoruz. SBM’de her şirketin kendi portföyünde bilgiler var ancak ülke çapındaki bilgiyi tüm sektöre açmak istiyoruz.”

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER