30 Ekim 2024, Çarşamba
spot_img

TrafiKasko sektöre ilham verecek

trafikaskoLiberty Sigorta Genel Müdürü Ragıp Yergin, Trafik Sigortası ve Kasko’yu birleştirdikleri ürünleri TrafiKasko ile tüketicinin tam güvence altında olduğunu belirtirken, “İnancımız o ki, 2014 yılı ile birlikte sektör bu iki ürünü yavaş yavaş birleştirmeye başlayacak” dedi.

Sigorta sektöründe en çok tercih edilen ürünler trafik ve kasko sigortasıdır. Liberty Sigorta, bu iki branşı tek poliçede birleştirdiği ürünü TrafiKasko ile tüketicisine tam güvence sunuyor. TrafiKasko ürünleri ile tüketicilere ilave teminatlar, avantajlar sunduklarını belirten Ragıp Yergin, “Ürünümüz ile tüketicinin tam güvence ile kendisini rahat hissetmesini sağlıyoruz” dedi. İki poliçeyi bir arada sunan TrafiKasko’nun Türk sigorta sektöründe fark yaratan bir ürün olduğunu söyleyen Yergin, 2014 yılında sektörün de bu alanda adımlar atacağını ifade etti. Yergin, aynı zamanda TrafiKasko ürünü ile müşteri odaklı düzenlemelere dikkat çektiklerini belirterek, 2014 yılında müşteri odaklı düzenlemelere daha fazla önem verilmesi gerektiğini söyledi.

Yergin, sadece acentelerle çalışmayı tercih eden bir şirket olan Liberty Sigorta’nın, acenteyle büyümek, acentenin portföyünü destekleyerek ve geliştirerek büyümek ilkesiyle hareket ettiğini de söyledi. Acentelerle birlikte çalışınca atılan adımların doğru olacağına inandıklarını belirten Yergin, TrafiKasko’nun da bunun bir sonucu olduğunu belirtti. TrafiKasko ile Türk sigorta sektöründe fark yarattıklarını söyleyen Yergin, sektörün 2014 yılında müşteri odaklı, onları memnun edecek standart düzenlemelere gitmesi gerektiği kanaatinde. Yergin, standardın oluşabilmesi ve tüketiciye sunulan hizmetin teyit edilebilmesi için rekabetin eşit şartlar altında olması gerektiğini vurguladı.

Tam güvence için kasko ve trafik sigortasını bir araya getirdik
“Türkiye’de 16 milyon trafik ve 6 milyon kasko poliçesi olduğunu söyleyen Yergin, tam güvence için bu iki sigorta branşını TrafiKasko ile bir araya getirdiklerini vurguladı. Yergin, “İki ürünü bir araya getirirken ilave teminatlar da koyduk, artı avantajlar sağladık ve vade yarattık. Dolayısıyla aslında tüketiciyi tam güvenceyle kendisini rahat hissetmesini; teşvik etmeyi planladık. Biraz da öngörülü davranmış olduk. Çünkü, inancımız o ki 2014’le beraber sektör bu iki ürünü yavaş yavaş birleştirmeye başlayacak.”

Tüketiciye, sunulan hizmetin teyidini verebilmeliyiz
Yeni kasko uygulamalarının hem tüketici hem de sektör tarafından kabul gördüğünü söyleyen Yergin, şirketlerin bu uygulamalardaki farklılaşmalarının bazı problemler yarattığını ve temelde güvenin sarsılmasına sebebiyet verdiğini söyledi. Yergin, “Ürününüz neyse, süreçleriniz de ona göre olmalı. Burada aslında talep ettiğimiz konu çok daha basit; uygulamaların netleşmesi ve bunun denetiminin biraz daha proaktif ve canlı süreçlerle yapılması. Bu böyle olmalı ki tüketiciye de bu hizmetin gerçekten yazıldığı şekilde sunulduğunun teyidini tüm sektör olarak verebilelim” diye konuştu.

2014’te düzeltilmesi gereken hatalar var
Dünyanın 28 ülkesinde operasyonu olan Liberty Mutual Insurance’ın global bir sigorta grubu olduğunu belirten Yergin, Grup’un her yıl büyük bir toplantı yaptığını belirtti. Yergin, ülkelerin sigorta sektörünün durumunun paylaşıldığı toplantıda, Türkiye’ye benzeyen bir ülke profiliyle karşılaşmadığını belirtti. Ülkelerin sektörlerinin birkaç yıl zarardan sonra genelde kara geçtiklerini, bu türden bir döngüyle ilerlediklerini belirten Yergin, Türkiye’deki sektörün 5 yılı aşkın bir süredir zararda olduğunu ve bu duruma yol açacak hataların düzeltilmesi gerektiğini vurguladı. Hataların düzeltilmesi için yapılması gereken en önemli konulardan birinin sermaye yeterliliği konusunda herkese eşit ve adil uygulama getirilmesi olduğunu söyleyen Yergin, “Herkesin eşit koşullarda olması için herkes sermaye getirmeli. Eşit sermayenin getirilemediği durumlarda, belli branşlara dokunma ihtiyacı doğuyor. Örneğin, trafik tarifesine müdahale etme ihtiyacı olabiliyor. Trafikte büyümeye devam edildiğinde aslında nakit bazlı teknik fiyatlama şeklinde büyüdüğünüz için sermaye ihtiyacınız yokmuş gibi geliyor. Bu böyle olmamalı” şeklinde konuştu.

Ortak bir iş yapıyoruz, eşit şartlarda yarışmalıyız
Hasar süreçleri ve hasar ödemelerinde eşit şartlarda yarışılması gerektiğini belirten Yergin, “2013’ün Nisan ayında kasko genel şartları yayınlandı. Bu bana göre, Hazine Müsteşarlığı Sigortacılık Genel Müdürlüğü’nün yapmış olduğu en iyi uygulama. Servisi, yedek parçası, pert süreci dahil tanımlamalar netleşti. Dolayısıyla, hasar süreçlerimiz ölçülebilir, denetlenebilir hale geldi. Aynı şeyi trafik branşı için de yapmak gerekir. Bir şirket hasarı on günde ödüyor, bir başkası sekiz günde ödüyorsa bunun muhakkak denetlenmesi gerekir. Özetle, eşit şartlarda yarışılması gerekir. Hepimizin ortak yaptığı bir iş var ortada. Bunu, ortak koşullarda kazanmak istiyoruz” şeklinde konuştu.

Amacımız acenteyle büyümek
“Biz, sadece acenteyle çalışan bir şirketiz; bu bilinçli bir karar” diyen Yergin, toplamda 750 tane olan acentelerinin müşterilerinin küçük işletmeler ya da bireysel müşteriler olduğunu, dolayısıyla onlara bireysel paketler geliştirdiklerini söyledi. Yergin, KOBİ’lere en iyi hitap edenin acenteler olduğunu söyledi ve ekledi, “Kolay iş yapacak şekilde acenteleri yetkilendiriyoruz. Çok fazla şirkete ihtiyaç duymadan hem teminat yapısı olarak hem de limitler olarak acentenizi yetkilerle donatıyorsunuz. Ticari diyebileceğimiz KOBİ ve büyük KOBİ tarafında ise biraz daha farklı bir yaklaşımımız var. Orada 100 küsur acenteyi seçiyoruz ve onlarla iş ortaklığı yapıyoruz. Onların portföyü demek bizim portföyümüz demek. Normal koşullarda vereceğimiz limit 5’se acentelerimize 10 veriyoruz. Teminatların yapısı için de farklı uygulamalar geliştiriyoruz. Amaç aslında şu; acenteyle büyümek, acentenin portföyünü destekleyerek ve geliştirerek büyümek.”

Acente dostuyuz
Dağıtım kanalı olarak acentelerle çalışmayı tercih ettiklerini söyleyen Yergin, kendini ‘acente dostu’ olarak tanımladı. Yergin, Liberty’nin dünyada da bu tutum içerisinde olduğunu belirti ve ekledi: “Şirket olarak biz acenteleri bir iş ortağı olarak görüyoruz. Acenteyi dinleyerek iş yapmayı çok değerli buluyoruz. Liberty’nin İspanya’da, Portekiz’de, Amerika’daki ayaklarında da hep aynı politikayı izlediğini görüyoruz. Bu durum, acenteyle çalışmanın duygusal bir yanı olmadığını daha net gösteriyor.”

TrafiKasko acenteleri memnun etti
TrafiKasko’nun Liberty açısından çok iyi bir kampanya olduğunu söyleyen Yergin, bu ürünle sektörde fark yarattıklarını vurguladı. Sundukları teminatlar konusunda oldukça net olduklarını, fiyat ve komisyon politikalarını değiştirmediklerini söyleyen Yergin, “Bence acentenin en önemli konusu netlik, güven ve kolay ulaşılabilir olmak. Bizim yaptığımız işler çok standart, çok şeffaf ve güvenilir, diğer taraftan da bölge ilgisi son derece yoğun. Bizim için bölgeler acenteyle birdir; acentenin iş ortağı da bölgedir. Dolayısıyla, Liberty olarak acente bizimle çalıştığında verdiği işe güveniyor. Ayrıca, elde edeceği gelirin sektördeki iyi gelirlerden biri olacağını ve kalıcı olacağını biliyor. Acentelerin bir şey daha hissetmesini istiyoruz –ki TrafiKasko buna bir örnek; ben Liberty’de çalıştığım zaman bu benim yeni müşteri kazanmamı sağlayacak, elimdeki müşteriyi tutmama yardımcı olacak, elimdeki müşteriye daha farklı ürün ve hizmet satmama yardımcı olacak” şeklinde konuştu.

Önce acentelerimize danışacağız
2013 yılının Kasım ve Aralık ayında yayınlanan TrafiKasko reklam filmi ile ilgili çok iyi geri dönüşler aldıklarını söyleyen Yergin, reklam filminde oldukça ilgi gören elmaların aslında teminat kapsamını anlattığını belirtti. Yergin, “Reklamdaki elma espirisi çok önemli çünkü TrafiKasko elmalar dahil her şeyi karşılayan bir poliçe. Yani, tek poliçe ile tam güvence. İnovatif olan bu yaklaşımın iyi tepkiler alıyor olması aslında acenteye yapılan bir yatırım. 2014’te bizi hep acenteye yatırım yaparken göreceksiniz. Önce acenteye soracağız, ardından kampanyaları geliştireceğiz. Böyle yapınca atılan adımların doğru olacağına inancımız son derece güçlü. Ancak bu sayede müşteriyi de unutmadan beraberce güvenle büyüyebiliriz.”

2014, tüketici dostu bir yıl olsun
2014 yılında daha iyi bir sigorta sektörü için bazı iyileştirmeler yapılması gerektiğini belirten Ragıp Yergin, bedeni tazminat hesaplarının bir standarda oturtulması, sertifikalı servislerin adının konulması, sertifikalı parçalarla ilgili süreçlerin tamamlanması, aynı hasara ikinci üçüncü kez aynı eksperin atanmasının önlenmesi gibi birçok konunun netleşmiş olması gerektiğini söyledi. Yergin, iyileştirme önerilerinin 2014 yılı içerisinde gerçekleşmesini ümit ettiğini belirterek, “Gerek tüketici için gerek sektör için, daha eşit, şeffaf ve tüketici dostu koşulların oluştuğu bir dönem diliyorum” dedi.

Segmentlere özel ürünler geliştireceğiz “Sigorta hep kaza der, yangın der hep branş konuşur. Biz ise 2013’ün son çeyreğinde başlattığımız TrafiKasko kampanyasıyla beraber artık müşteri demek istiyoruz” diyen Yergin, müşterilerine katma değer sağlayarak mesaj verme ve kampanya yapmayı ısrarla vurgulamak istediklerini belirtti. Yergin, “Bizim açımızdan 2014’ün sloganı çok net; Liberty dünyanın her yerinde, bireysel işletme ve KOBİ konusunda iddialı” dedi. Müşteri segmentlerini hedef gruplar haline getirip onlara dönük yeni ürün, yeni süreç ve yeni hizmetler geliştirme hedeflerinin olduğunu söyleyen Yergin, “Bizim başlatmış olduğumuz bu adımla sektörde daha fazla müşteri odağı ve müşteriye dönük mesajlar gelmeye başladı; esas olan da budur aslında” şeklinde konuştu. SİGORTALI

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER