23 Aralık 2024, Pazartesi
spot_img

Trafik sigortasındaki sorunlara çözüm önerisi: TRASK

ATO Sigortacılık Hizmetleri Meslek Komitesi Başkanı Kemal Gazioğlu, trafik sigortalarında kurulacak “Trafik Sigortaları Kurumu” (TRASK) ile tüm tarafların kafasındaki soru işaretlerinin giderilebileceğini belirtti.

Ankara Ticaret Odası (ATO) Sigortacılık Hizmetleri Meslek Komitesi Başkanı Kemal Gazioğlu, trafik sigortalarındaki prim kaosunu tıpkı deprem sigortalarında olduğu gibi teminatları, primleri belirleyecek bir kurumun çözebileceğini belirtti. Gazioğlu, DASK gibi “Trafik Sigortaları Kurumu” (TRASK) kurulabileceğini, böylelikle vatandaşın ödeyeceği primi bileceğini, acentelerin de iş paylaşımı, komisyon indirimi, ahtapot programlar, yasal olmayan şubeler, çantacı acenteler, mail yolu ile haberleşmeler, binlerce TRAMER sorgulamaları gibi dertlerinden kurtulabileceğini söyledi.

Gazioğlu’nun açıklamaları şöyle:

“Bir yıldan fazla bir süredir acentelerin kafasını meşgul eden üç konudan birisi trafik sigortaları.

Acenteler günün büyük bir bölümünü, müşterilerine trafik sigortalarındaki artışı ve şirketler arası fiyat farklılıklarını anlatmakla geçiriyor.

Yeni ürün satışını bir kenara bıraktık; yatıyoruz trafik sigortası, kalkıyoruz trafik sigortası…

30 yaşın üstünde olanlar hatırlar, eskiden eve telefon bağlatmak için PTT’ye kayıt yaptırılıp sıraya girilirdi. Herhangi bir ortamda PTT çalışanı ile karşılaştığımızda ilk isteğimiz telefon bağlatma sırası için torpil yapması olurdu. “Bizim sokağa telefon ne zaman bağlanacak?” diye sorardık.

Şimdi benzeri biz acentelerin başına geldi. Herhangi bir ortamda mesleğimizin sigorta acentesi olduğunu duyanların ilk sorusu ‘ne olacak bu trafik sigortaları?” oluyor.

kemal gazioğlu1Gerek Ankara gerekse ülkemizin muhtelif şehirlerinden arayan acente arkadaşların da ilk sorusu artık ‘Ne olacak bu trafik sigortaları?’.

Hükümet bir yandan bastırıyor, ‘indirin artık şu primleri’ diyor. Vatandaş gazete haberlerine bakıp ‘fazladan aldığınız paralarımızı ne zaman vereceksiniz’ diyor. ‘Para bizde değil vallahi’ diyoruz, inanmıyorlar.

Şirketler cüzi de olsa indirim yapmaya başladılar ama piyasa hala indirime karşı direnç gösteriyor. Hazine elindeki kartları yavaş yavaş oyuna sokuyor, piyasaya yeni giren şirket veya devlete ait şirketler hamleler yapıyor. Ama nafile… Sanki bu iş bizi yormaya, vatandaşı üzmeye devam edecek gibi görünüyor.

 Müşterilerimize trafik sigortası anlatmaktan, bırakın yeni iş konuşmayı mevcut işimizi yetiştiremiyoruz. Tamamlayıcı sağlık poliçeleri daha çok şirket tarafından çeşitlendirilmeye başlandı, çok büyük bir pazar bizi bekliyor. Ocak 2017 itibarıyla zorunlu bireysel emeklilik başlıyor. Biz acenteler tüm bu yeni gelişmelere göre tavır almamız, beynimizi, ekibimizi hazırlamamız gerekirken uğraştığımız işlere bakın…

Çare, TRASK

Ben çareyi buldum. Çare TRASK “Trafik Sigortaları Kurumu”.

Evet, çözüm TRASK olacak.

Deprem sigortalarında teminatları, primleri ve komisyonu DASK belirliyor. Türkiye’nin neresine giderseniz gidin, hangi şirketten DASK poliçesi satın alırsanız alın prim değişiyor mu? Hayır, değişmiyor. Aynı mantık çok başarılı bir şekilde TARSİM tarafından da uygulanıyor. Prim belli, komisyon belli. Hasar ödemede mali problem hiç yok. Herkes mutlu mesut.

İşte trafik sigortalarında da çözüm TRASK’ta.

trafik sigorta teklif

Teminatları belirlesin, primleri belirlesin, komisyonları belirlesin. Vatandaş da ne ödeyeceğini bilsin. Vatandaş hasar sonrası kafasında “şirket hasarı ödeyemez, orijinal parça, eşdeğer parça, şirketin mali gücü zayıf veya güçlü” dertlerini tasalarını taşımaz. Hazine şirketlerin mali gücünü ölçme derdinden kurtulur. Biz de acenteler arası iş paylaşımı, komisyon indirimi, ahtapot programları, yasal olmayan şubeler, çantacı acenteler, mail yolu ile haberleşmeler, binlerce TRAMER sorgulamaları gibi dertlerinden kurtulalım. Müşteriler de kimi tercih ederse poliçesini ona tanzim ettirsin. Müşteriye iyi hizmet veriyorsanız diğer tüm poliçeleri de sizdeyse neden trafik poliçesi için kapı kapı dolaşsın? İşin sonunda tüm zorunlu poliçeleri de MESİM “Mesuliyet Sigortaları Merkezi”nde toplarız. Böylece tüm taraflar rahatlar tartışmalara, kavgalara son verilir. DASK ve TARSİM’in başarılı örnek model  tecrübeleri hepimizin yolunu aydınlatır.

Biz de diğer ürünlere yoğunlaşalım, sektörü büyütelim birbirimizle uğraşmaktan poliçe paylaşmaktan kurtulalım. Böylece sadece sigorta acentesi olan yoluna mesut ve mutlu devam eder. Konu ile ilgili çalışmamızı en kısa zamanda tamamlayıp Hazine Müsteşarlığı’na sunacağız.”

 

4 YORUMLAR

  1. EĞER BU GERÇEKLEŞİRSE HERKEZ MUTLU VE HUZURLU OLUR.HER ŞEYDEN ÖNCE ÖNÜMÜZÜ GÖRÜRÜZ.35 YILDAN BERİ ACENTEYİM HİÇ BÖYLE KARMAŞIK BİR DÖNEM YAŞAMADIM.BÜTÜN ACENTELERİN VE KAPI KAPI DOLAŞMAKTAN BIKAN MÜŞTERİLERİNDE İSTEKLERİ BÖYLE BİR UYGULAMA.
    MÜŞTERİ AYNI TEMİNAT FAKAT NEDEN PRİMLER FARKLI DİUYE BİZE SORUYORLAR.35 YILLIK ACENTE OLDUĞUM HALDE BEN BİLMİYORUM KU MÜŞTERİYE ANLATAYIM.SERBES TARİFE DEYİP GEÇİŞTİRİYORUZ.
    BÖYLE BİER UYGULAMA GELİRSE ÇOK SEVİNİRİZ.SAYGILAR

  2. EĞER BU GERÇEKLEŞİRSE HERKEZ MUTLU VE HUZURLU OLUR.HER ŞEYDEN ÖNCE ÖNÜMÜZÜ GÖRÜRÜZ.35 YILDAN BERİ ACENTEYİM HİÇ BÖYLE KARMAŞIK BİR DÖNEM YAŞAMADIM.BÜTÜN ACENTELERİN VE KAPI KAPI DOLAŞMAKTAN BIKAN MÜŞTERİLERİNDE İSTEKLERİ BÖYLE BİR UYGULAMA.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER