Zorunlu Trafik Sigortası ile ilgili Torba Kanun’un Meclis’ten geçmesinin sigorta sektörü açısından önemli bir adım olduğunu belirten Allianz Türkiye CEO’su Aylin Somersan-Coqui, bu durumun fiyatlara olumlu yansıyacağını söyledi.
Geçen yıl, prim tutarındaki yüksek artışlar nedeniyle sigortalılar arasında büyük patırtı koparan “Zorunlu Trafik Sigortası”ndaki maddeleri de içeren Torba Kanun’un Meclis’ten geçmesinin yankıları sürüyor. Trafik sigortasındaki fiyat artışları nedeniyle biraz da ağızları yanan sigortalılar, yeni dönem de fiyatların nasıl bir seyir izleyeceğini merak ediyor. Konu, Allianz Türkiye tarafından dün düzenlenen basın toplantısında da gündeme geldi. Allianz Türkiye’nin finansal sonuçlarının açıklandığı ve Allianz Türkiye yeni CFO’SU Ersin Pak’ın da katıldığı “Finansal ve Sektörel Değerlendirme” toplantısında konuşan Allianz Türkiye CEO’sı Aylin Somersan-Coqui, Zorunlu Trafik Sigortası ile ilgili Torba Kanun’un Meclis’ten geçmesinin sigorta sektörü açısından önemli bir adım olduğunu söyledi.
Fiyatlarda serbestlik olmalı
Yeni düzenleme sonucunda maliyetlerde belirliliğin arttığını belirten Coqui, bunun da trafik sigortasında fiyatlara olumlu yansıyacağını söyledi. Coqui, tüm bunlarla birlikte trafik sigortasında serbest fiyat politikasına geçilmesinin de önemini vurguladı. Toplantıda, Allianz Türkiye’nin finansal sonuçlarıyla ilgili olarak bilgiler veren Coqui, Allianz Türkiye’nin 2015 yılında yüzde 23.5 büyüyerek, yılı sektör lideri olarak tamamladığını söyledi. Allianz’ın yılın ilk çeyreğinde de yüzde 47 büyüdüğünü vurgulayan Coqui, hızlı büyümede trafik sigortası prim artışlarının etkili olduğunu söyledi. Coqui, yıl sonunda yüzde 20’ler düzeyinde büyüme hedeflediklerini vurguladı.
Sağlık sigortası tabana yayılacak
Allianz Türkiye, sektörde sağlık sigortacılığında pazarın en önemli oyuncularından biri. 2015 yılında “Modüler Sağlık Sigortası” ile büyük beğeni toplayan ve gruplara yönelik olarak da tamamlayıcı sağlık sigortasını (TSS) başlatan şirket, geçen günlerde de bireylere yönelik TSS’yi piyasaya sundu. Yeni ürünle ilgili olarak da açıklama yapan Coqui, yeni ürünün, modüler bir yaklaşımla hazırlandığını söyledi. TSS’nin sağlık sigortasının tabana yayılması için önemli olduğunu belirten Coqui, Allianz Türkiye olarak pastayı ve pazarı büyütmek istediklerini kaydetti.
Otomatik katılım BES’i büyütecek
Aylin Somersan-Coqui ve Ersin Pak, Bireysel Emeklilik Sistemi’nde (BES) mevzuat hazırlıkları süren ‘otomatik katılım’la ilgili olarak da basın mensuplarını bilgilendirdi. Coqui, otomatik katılımla tasarruf bilincinin artacağını ve sistemin büyüyeceğini söyledi. Otomatik katılımla tasarrufun alt kesimlere yayılabileceğini belirten Pak, aylık asgari ücretin 1.300 TL olduğu dikkate alındığında otomatik katılımla yeni sisteme giriş yapacak bireylerden 65 TL aylık katkı payı kesintisi yapılabileceğini söyledi. Pak, BES’te işveren katkısının olup olmayacağı konusunun netleşmediğini kaydetti.
Allianz’ın iki emeklilik şirketinin birleşmesini düşünülebiliriz
Allianz Türkiye, Bireysel Emeklilik Sistemi’nde (BES), Allianz Yaşam ve Emeklilik ve Allianz Hayat ve Emeklilik olarak iki şirketle faaliyet gösteriyor. Basın toplantısında, “İki şirket birleştirilebilir mi?” sorusunu yanıt veren Allianz Türkiye CEO’su Aylin Somersan Coqui, “İki şirketin birleştirilmesini düşünebiliriz. Ancak, bu şu anda gündemde değil. Allianz Yaşam ve Emeklilik’te Yapı Kredi Bankası’nın da payı var. Konunun, Yapı Kredi Bankası ile çözülmesi gerekli” dedi. Allianz Türkiye, bireysel emeklilikte 2015’te konsolide verilere göre 8.44 milyar Türk lirası fon büyüklüğü, yüzde 21.2 büyüme ve yüzde 17,6 pazar payının sahibi olarak sektör üçüncüsü oldu. Yılın ilk çeyreğinde ise Allianz Türkiye ise, konsolide verilere göre 9.04 milyar Türk lirası fon büyüklüğü, yüzde 23.7 büyüme ve yüzde 17.5 pazar payının sahibi olarak sektör üçüncüsü oldu. 2016 yılı için yüzde 28.3’lük büyüme hedefleniyor.
Müşteri sayısı yüzde 11.4 arttı
Toplantıda verilen bilgilere göre, Allianz Türkiye’nin cirosu konsolide olarak 2015 sonu itibarıyla brüt primlerde 4.6 milyar TL, bireysel emeklilik üretiminde 2.4 milyar TL olmak üzere 7 milyar TL’ye ulaştı. Trafik branşındaki olumsuz gelişmelere rağmen Allianz Türkiye, net kârını 2014 ile aynı seviyede koruyarak, 372 milyon Türk lirası kâr elde etti. Allianz Türkiye’nin müşteri sayısı yüzde 11.4 artarak 5.6 milyona erişti.
Dr. Allianz sigortalıların her derdine deva olacak!
Allianz, yakında ‘Dr. Allianz’ı da Allianz müşterilerinin hizmetine sunacak. Allianz Türkiye CEO’su Aylin Somersan Coqui’nin verdiği bilgilere göre, halen pilot aşamada olan Dr. Allianz, Allianz müşterilerinin 7/24 ulaşabileceği direkt müşteri hattı. Bu hattı arayan Allianz müşterilerinin karşısına Allianz’la anlaşması olan hekim ve hemşireler çıkıyor. Müşteriler, sorunlarını söz konusu uzmanlara anlatıyor. Hekim ve hemşireler de müşterilerin sorunlarıyla yakından ilgileniyor ve gerekli yönlendirmeleri yapıyorlar. Coqui, söz konusu hizmeti, Avrupa’da da tanıttığını dile getirdi.
Allianz 2015’te hangi branşta ne kadar büyüdü?
Hayat dışı branşlar: % 26
Hayat sigortası: % 24.5
Bireysel emeklilik: % 21.2