2 Kasım 2024, Cumartesi
spot_img

Trafik sigortasında riskli gruba ciddi yaptırımlar geliyor 

Trafik sigortasında ortaya koydukları yeni yol haritasında yer alan düzenlemelerin uygulanması halinde sorunların çözüleceğini belirten SEDDK Başkanı Mehmet Akif Eroğlu, “Riskli sigortaları tamamen apayrı kategoriye alıyoruz. Onlara da ciddi yaptırımlar getireceğiz. Psikoteknik testler, psikolojik takviyeler, eğitim…” dedi.

Mevzuat Uyum Derneği tarafından “Düzenlemelerin Dönüştürücü Gücü ve Mevzuat Uyumun Katalizör Rolü” temasıyla düzenlenen II. Mevzuat Uyum Konferansı’nda konuşan Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu (SEDDK) Başkanı Eroğlu, trafik sigortasında ortaya koydukları yol haritasından çok umutlu olduğunu açıkladı. Eroğlu, “Amacımız, trafikte serbest tarifeyi geçirerek öngörülebilir bir piyasa sağlamaya yönelik adımlar atmak. Şu anda trafikte ihtiyacımız olan şey kültür değişikliği yapabilmek, riskli sigortalı ile risksiz sürücüyü ayırabilmek, trafik sigortasını insanları iyi araba kullanmaya sevk etmek üzere bir kaldıraç gibi kullanabilmek. Bunları tatbik ettiğimizde ve uyguladığımızda trafik sorununu kökten yasal olarak çözeceğiz. Ben buna çok inanıyorum” dedi.

Gerekirse ehliyetleri askıya alınmalı

SEDDK Başkanı Eroğlu, trafikte kaza yapan ve yapmayan sürücüler ile ilgili farklı değerlendirme yapmanın önemine işaret ederek şöyle devam etti: “Riskli sigortaları tamamen apayrı kategoriye alıyoruz. Onlara da ciddi yaptırımlar getireceğiz. Sadece tarifeyi konuşmuyorum. Psikoteknik testler, psikolojik takviyeler, eğitim… Bir yılda minimum 3 defa kaza yapan 6 bin kişi var. Bunların bazısı 8 defa kaza yapmış. Bunlara ben ‘şoför’ demiyorum, başka bir şey… Kamuoyu ‘trafik canavarı’ diyor. Bizim bunları rehabilite etmemiz lazım. ‘Kazaya karışmak’ demiyorum. Kusurlu bir şekilde kazaya karışıyor. Herkes kazaya karışabilir. Trafik kurallarına uyduğunuzda kazaya neden, niye karışacaksınız? Burada başka bir şey var. Bu kişilerin gerekirse ehliyetlerinin askıya alınması gerektiğini düşünüyorum. Nasıl alkollü kişi yakalandığında 6 ay ehliyeti askıya alınıyorsa bir kişi yılda 5 defa kaza yaparsa farklı bir şeydir bu…” Eroğlu, trafik sicil belgesi uygulamasının bir devrim olduğunu belirterek, “Şoförlerin trafik geçmişini işletmelere sunma zorunluluğu ya da imkanı getireceğiz. Bir kazadan dolayı repütasyonunun olumsuz etkileneceğini düşünen otobüs işletmesi, şoförlerden bu belgeyi istediği zaman trafik canavarları iş bulamayacak” açıklamasını yaptı.

Uçan taksiler sigortacılığın neresinde olmalı?

Trafik sıkıntısının herkesin enerjisini aldığını, dağıtım kanallarından şirket yöneticilerine ve otoriteye kadar herkesin mesaisini çaldığını dile getiren Eroğlu, “Geleceği tasarlamayı konuşmamız gerekirken trafiği konuşuyoruz. Otonom araçlar, droneler geliyor hazır mıyız? Çin ve ABD’de altyapı hazırlandı, droneler ile yük taşınacak. Uçan taksiler konuşuluyor. Bunlar sigortacılığın neresinde olmalı? Herhalde 20 yıl sonraki TSB ve SEDDK Başkanı’nın çok rahat edeceğini düşünüyorum. Çünkü trafik sorunu kalmayacak. Genelde yapak, otonom araçlar sahada olacak, dolayısıyla trafiği konuşmayacaklar. Onlara özeniyorum. Biz her gün trafikle gündemi açıp trafikle kapatıyoruz. Trafiği çözmemiz lazım ki sektörün büyümesini daha rahat, iyi, kaliteli ve vizyoner şekilde konuşabilelim” dedi.

1 Yorum

  1. SİZ İLK ÖNCE %45 İNDİRİMLİ MÜŞTERİLERE POLİÇE KESİN ACENTELERİ BEZDİRDİNİZ İŞ YAPAMAZ HALE GETİRDİNİZ YAZIKLAR OLSUN kANUN ÇIKARDINIZ UYGULAMIYORSUNUZ POLİÇE KESMEYEN ŞİRKETİ KAPATIN 1 AY BAKIN NE OLUYOR HAYAL DÜNYASINDA GEZİYORSUNUZ ADMİN SENDE KORKMA YAYINLA BUNU

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER